Programació dels habits escola bressol

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 12,13 KB

1. COM CAL AFAVORIR EL DESENVOLUPAMENT AFECTIU?

Activitat està present en totes les activitats programades en la llar d'infants. Per tant, això vol dir que totes les activitats que es desenvolupin el dia a dia en el centre, s'incidirà el desenvolupament afectiu dels infants.

Per dur-ho a terme, el dia a dia, disposem les següents estratègies:


1. La qualitat de la relació afectiva en les intervencions educatives del dia a dia

2. La inclusió de recursos per treballar les emocions i el desenvolupament afectiu en

La programació d’activitats


3. La intervenció en el període d’adaptació, en el qual l’aspecte afectiu és fonamental

4. La intervenció específica davant de problemes derivats del desenvolupament

Afectiu o relacionats amb aquest: gelosia, rebequeries, pèrdua de familiars, etc


5. La intervenció específica en trastorns de l’espectre autista en els quals el

Component afectiu està especialment afectat


Tot i així, hem de tenir en compte que:


– Els infants que tenen males experiències a l'escola infantil comencen la primària

Amb més dificultats que els que l'han viscuda de manera més relaxada i positiva


– Els components afectius i emocionals es treballen en totes les actuacions

Desenvolupades a l'escola infantil


2. ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL DES. AFECTIU

2.1 - La programació de recursos i activitats:

Totes les activitats es fonamenten en la relació afectiva, per tant, en programar-les s'hauran de precisar quins són els components relacionats amb el desenvolupament afectiu que s'hi treballaran.

Cal tenir en compte que com totes les activitats estan planificades amb una intencionalitat, a l'hora de redactar-ne els objectius hauran d'aparèixer aquells que estan relacionats amb l'afectivitat i les emocions i, com a conseqüèncie, també apareixeran en els indicadors de l'avaluació.

Les activitats de vida diària:


Es tracta de totes les activitats que estan destinades a la satisfacció de les necessitats bàsiques i a l'adquisició i consolidació d'hàbits d'autonomia, hi haurà un component afectiu que serà imprescindible perquè la intervenció es desenvolupi d'una bona forma.

- Els moments de canviar bolquers o donar el biberó són espais privilegiats en els quals els components afectius són determinants.


Les activitats de joc:


En el joc, l'afectivitat i les emocions són fonamentals


– En el joc sensoriomotor, l'afectivitat de la persona que cuida el nadó ja li donarà

Confiança i contribuirà al seu desenvolupament


– El joc simbòlic constitueix un espai propici per a l'assaig d'emocions pròpies i

Alienes


1. COM CAL AFAVORIR EL DESENVOLUPAMENT AFECTIU?

Activitat està present en totes les activitats programades en la llar d'infants. Per tant, això vol dir que totes les activitats que es desenvolupin el dia a dia en el centre, s'incidirà el desenvolupament afectiu dels infants.

Per dur-ho a terme, el dia a dia, disposem les següents estratègies:


1. La qualitat de la relació afectiva en les intervencions educatives del dia a dia

2. La inclusió de recursos per treballar les emocions i el desenvolupament afectiu en

La programació d’activitats


3. La intervenció en el període d’adaptació, en el qual l’aspecte afectiu és fonamental

4. La intervenció específica davant de problemes derivats del desenvolupament

Afectiu o relacionats amb aquest: gelosia, rebequeries, pèrdua de familiars, etc


5. La intervenció específica en trastorns de l’espectre autista en els quals el

Component afectiu està especialment afectat


Tot i així, hem de tenir en compte que:


– Els infants que tenen males experiències a l'escola infantil comencen la primària

Amb més dificultats que els que l'han viscuda de manera més relaxada i positiva


– Els components afectius i emocionals es treballen en totes les actuacions

Desenvolupades a l'escola infantil


2. ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL DES. AFECTIU

2.1 - La programació de recursos i activitats:

Totes les activitats es fonamenten en la relació afectiva, per tant, en programar-les s'hauran de precisar quins són els components relacionats amb el desenvolupament afectiu que s'hi treballaran.

Cal tenir en compte que com totes les activitats estan planificades amb una intencionalitat, a l'hora de redactar-ne els objectius hauran d'aparèixer aquells que estan relacionats amb l'afectivitat i les emocions i, com a conseqüèncie, també apareixeran en els indicadors de l'avaluació.

Les activitats de vida diària:


Es tracta de totes les activitats que estan destinades a la satisfacció de les necessitats bàsiques i a l'adquisició i consolidació d'hàbits d'autonomia, hi haurà un component afectiu que serà imprescindible perquè la intervenció es desenvolupi d'una bona forma.

- Els moments de canviar bolquers o donar el biberó són espais privilegiats en els quals els components afectius són determinants.


Les activitats de joc:


En el joc, l'afectivitat i les emocions són fonamentals


– En el joc sensoriomotor, l'afectivitat de la persona que cuida el nadó ja li donarà

Confiança i contribuirà al seu desenvolupament


– El joc simbòlic constitueix un espai propici per a l'assaig d'emocions pròpies i

Alienes


1. COM CAL AFAVORIR EL DESENVOLUPAMENT AFECTIU?

Activitat està present en totes les activitats programades en la llar d'infants. Per tant, això vol dir que totes les activitats que es desenvolupin el dia a dia en el centre, s'incidirà el desenvolupament afectiu dels infants.

Per dur-ho a terme, el dia a dia, disposem les següents estratègies:


1. La qualitat de la relació afectiva en les intervencions educatives del dia a dia

2. La inclusió de recursos per treballar les emocions i el desenvolupament afectiu en

La programació d’activitats


3. La intervenció en el període d’adaptació, en el qual l’aspecte afectiu és fonamental

4. La intervenció específica davant de problemes derivats del desenvolupament

Afectiu o relacionats amb aquest: gelosia, rebequeries, pèrdua de familiars, etc


5. La intervenció específica en trastorns de l’espectre autista en els quals el

Component afectiu està especialment afectat


Tot i així, hem de tenir en compte que:


– Els infants que tenen males experiències a l'escola infantil comencen la primària

Amb més dificultats que els que l'han viscuda de manera més relaxada i positiva


– Els components afectius i emocionals es treballen en totes les actuacions

Desenvolupades a l'escola infantil


2. ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL DES. AFECTIU

2.1 - La programació de recursos i activitats:

Totes les activitats es fonamenten en la relació afectiva, per tant, en programar-les s'hauran de precisar quins són els components relacionats amb el desenvolupament afectiu que s'hi treballaran.

Cal tenir en compte que com totes les activitats estan planificades amb una intencionalitat, a l'hora de redactar-ne els objectius hauran d'aparèixer aquells que estan relacionats amb l'afectivitat i les emocions i, com a conseqüèncie, també apareixeran en els indicadors de l'avaluació.

Les activitats de vida diària:


Es tracta de totes les activitats que estan destinades a la satisfacció de les necessitats bàsiques i a l'adquisició i consolidació d'hàbits d'autonomia, hi haurà un component afectiu que serà imprescindible perquè la intervenció es desenvolupi d'una bona forma.

- Els moments de canviar bolquers o donar el biberó són espais privilegiats en els quals els components afectius són determinants.


Les activitats de joc:


En el joc, l'afectivitat i les emocions són fonamentals


– En el joc sensoriomotor, l'afectivitat de la persona que cuida el nadó ja li donarà

Confiança i contribuirà al seu desenvolupament


– El joc simbòlic constitueix un espai propici per a l'assaig d'emocions pròpies i

Alienes



Entradas relacionadas: