Programa de reforç continu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,66 KB

REFORÇ:


Un reforç és qualsevol estímul que augmenta la Probabilitat d’una conducta. El reforç pot ser tan un estímul apetitiu que Apareix com un estímul aversiu que desapareix. Una conseqüència plaent S’anomena estímul apetitiu, i una conseqüència molesta rep el nom d’estímul Aversiu. Segons Skinner, podem distingir entre reforços primaris i secundaris:
REFORÇ PRIMARIS
à
Són estímuls importats biològicament, perquè son innats: Menjar, aigua o l’activitat sexual.
REFORÇ SECUNDARI
àSón estímuls que duen les seves propietats reforçadés a L’associació amb els reforços primaris: per exemple, els diners, les notes Escolars o les medalles obtingudes a una competició.4 tipus Condicionament instrumental:1.REFORÇ POSITIU: premi o conducta que incrementa La freqüència de la resposta. Són exemples de reforços positius el menjar i Diners. És el mecanisme més efectiu perquè els animals i els éssers humans Aprenguin.-Variables : -com mes quantitat de recomepença mes gran es l’esforç 2.  REFORÇ NEGATIU: es produeix quan l’execució d’una conducta elimina Unestímul aversiu o Desagradable. 2 procediments:-Condicionament de fugida (el estímul aversiu Es contempla repetidament, però s’interromp si dona la resposta instrumental).-Aprenentatge D’evitació (estímul adv es programa pq es presenti en el furur, i la resposta Ho impedeix. 

3.OMISSIÓ:

es produeix quan la resposta operant Impedeix la presentació d’un reforç apetitiu o d’un fet agradable. (quan no et Dexen fer lo que abans et deixaven fer).

4.CÀSTIG

El càstig és el preu de una Conducta no desitjada i serveix d’amanaça per aconseguir adhesió a unes normes Determinades. 

PROGRAMES DE REFORÇ

COGNITIU: Cada resposta dona lloc a l’aparició d’un reforç;ex, un colom rep menja cada Vegada que pica una tecla

INTERMITENT: Les respostes nomes es reforcen algunes vegades; una persona q juga a la DS rep Un premi cada cop que acerta. RAÓ FIXA (RF)à un reforç s’obté després d’un Nombre fix de respostes. La feina a preu Fet en una fabrica es cobra pel nombre de peces produïdes.RAÓ VARIABLE (RV)à Es semblant al programa RF, excepte en el fet que el Nombre de respostes necessàries per obtenir un reforç varia aleatòriament. La Taxa de respostes es mes alta ja que respondre amb rapidesa suposa rebre el Reforç abans. Els jugadors de maquines al Bar no saben quan els i tocarà la victòria. INTERVAL FIX (IF)àel reforç lliura el subjecte per la primera resposta que dona quan ha Passat un temps, que és constant d’una ocasió a la següent. Amb aquest prgrama S’obtenen poques respostes al principi de l’interval i moltes al final. NTERVAL VARIABLE: el reforç Esta disponible després d’un temps que varia aleatòriament. .

C)APRENENTATJE SOCIAL O IMITACIÓ

El psicòleg Albert Banduraconsidera que no tot l’aprenentatge es Déu a l’experiencia Directa; també aprenem per( x imitació) es podueix quan un subjecte observa la Conducta d’un model, tot i que e s pot apendre una conducta sense que es dugi a Terme: -Atenció: Observa el model i reconeix els trets característics de la seva conducta-Retenció: les conductes del model s’emmagatzemen A la memòria de l’observador.-Execució: Si el subjecte considera que la conducta del model es apropiada i té Conseqüències positives per a ell, reprodueix aquesta conducta.-Conseqüències: Imitant el model, l’individu pot ser reforçat per l’aprovació d’altres Persones. 
D)APRENENTATGE COGNITIUDavid ausubelà es un dels representants del Canvi d’orientació sobre l’aprenentatge. Per Ausubel, l’aprenentatge cognitiu Significa que el que aprenem es el producte de la informació nova interpretada Des del que ja sabem. No es tracta de reproduir informació, sinó d’assimilar-la I integrar-la en els nostres coneixements anteriors. Remarca el paper dels coneixements. I distingeix quatre maneres: RECEPTIU,DESCOBRIMENT, REPETITIU, SIGNIFICATIU



Entradas relacionadas: