Programa de reforç continu
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,66 KB
REFORÇ:
Un reforç és qualsevol estímul que augmenta la
Probabilitat d’una conducta. El reforç pot ser tan un estímul apetitiu que
Apareix com un estímul aversiu que desapareix. Una conseqüència plaent
S’anomena estímul apetitiu, i una conseqüència molesta rep el nom d’estímul
Aversiu. Segons Skinner, podem distingir entre reforços primaris i secundaris:
REFORÇ
PRIMARISà
Són estímuls importats biològicament, perquè son innats:
Menjar, aigua o l’activitat sexual.
REFORÇ
SECUNDARIàSón estímuls que duen les seves propietats reforçadés a
L’associació amb els reforços primaris: per exemple, els diners, les notes
Escolars o les medalles obtingudes a una competició.4 tipus
Condicionament instrumental:1.REFORÇ
POSITIU: premi o conducta que incrementa
La freqüència de la resposta. Són exemples de reforços positius el menjar i
Diners. És el mecanisme més efectiu perquè els animals i els éssers humans
Aprenguin.-Variables : -com mes quantitat de recomepença mes gran es l’esforç 2. REFORÇ NEGATIU: es produeix quan l’execució d’una conducta elimina
Unestímul aversiu o
Desagradable. 2 procediments:-Condicionament de fugida (el estímul aversiu
Es contempla repetidament, però s’interromp si dona la resposta instrumental).-Aprenentatge
D’evitació (estímul adv es programa pq es presenti en el furur, i la resposta
Ho impedeix.
3.OMISSIÓ:
es produeix quan la resposta operant
Impedeix la presentació d’un reforç apetitiu o d’un fet agradable. (quan no et
Dexen fer lo que abans et deixaven fer).
4.CÀSTIG
El càstig és el preu de una
Conducta no desitjada i serveix d’amanaça per aconseguir adhesió a unes normes
Determinades.
PROGRAMES DE REFORÇ
COGNITIU: Cada resposta dona lloc a l’aparició d’un reforç;ex, un colom rep menja cada Vegada que pica una tecla
INTERMITENT:
Les respostes nomes es reforcen algunes vegades; una persona q juga a la DS rep
Un premi cada cop que acerta. RAÓ FIXA (RF)à un reforç s’obté després d’un
Nombre fix de respostes. La feina a preu
Fet en una fabrica es cobra pel nombre de peces produïdes.RAÓ VARIABLE (RV)à Es semblant al programa RF, excepte en el fet que el
Nombre de respostes necessàries per obtenir un reforç varia aleatòriament. La
Taxa de respostes es mes alta ja que respondre amb rapidesa suposa rebre el
Reforç abans. Els jugadors de maquines al
Bar no saben quan els i tocarà la victòria. INTERVAL FIX (IF)àel reforç lliura el subjecte per la primera resposta que dona quan ha
Passat un temps, que és constant d’una ocasió a la següent. Amb aquest prgrama
S’obtenen poques respostes al principi de l’interval i moltes al final. NTERVAL VARIABLE: el reforç
Esta disponible després d’un temps que varia aleatòriament. .
C)APRENENTATJE SOCIAL O IMITACIÓ
El psicòleg
Albert Banduraconsidera que no tot l’aprenentatge es Déu a l’experiencia
Directa; també aprenem per( x imitació) es podueix quan un subjecte observa la
Conducta d’un model, tot i que e s pot apendre una conducta sense que es dugi a
Terme: -Atenció:
Observa el model i reconeix els trets característics de la seva conducta-Retenció: les conductes del model s’emmagatzemen
A la memòria de l’observador.-Execució:
Si el subjecte considera que la conducta del model es apropiada i té
Conseqüències positives per a ell, reprodueix aquesta conducta.-Conseqüències:
Imitant el model, l’individu pot ser reforçat per l’aprovació d’altres
Persones.
D)APRENENTATGE COGNITIUDavid ausubelà es un dels representants del
Canvi d’orientació sobre l’aprenentatge. Per Ausubel, l’aprenentatge cognitiu
Significa que el que aprenem es el producte de la informació nova interpretada
Des del que ja sabem. No es tracta de reproduir informació, sinó d’assimilar-la
I integrar-la en els nostres coneixements anteriors. Remarca el paper dels coneixements.
I distingeix quatre maneres: RECEPTIU,DESCOBRIMENT, REPETITIU, SIGNIFICATIU