Producció i distribució

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,79 KB

La distribució com a variable del màrqueting:La distribució és el conjunt de tasques i operacions necessàries per portar a terme els productes acabats des del seu lloc de fabricació als llocs de venda
. La distribució és una variable a llarg termini: les decisions que es prenen en relació a la distribució són difícils de modificar, com passa en el producte
. El preu i la comunicació, són modificables a curt termini. La distribució afecta el preu: afegeix uns costos addicionals a la fabricació. Els intermediaris i comercials volen obtenir marge de benefici, augmentant el preu final que paga el consumidor.

Funcions de la distribució:  1-
Transport i difusió de la producció: el transport posa els productes a disposició dels consumidors en els punts de venda. La difusió fa arribar els productes des d’un únic punt de producció a diversos punts de venda. 2-Diversificació de productes
: divideix la producció en les quantitats adequades per cada comprador. Transforma els lots de producció en lots de venda. 3-

Emmagatzematge

: Els fabricants com el resta de participants del canal de distribució han d’aportar magatzems adequats que permetin disposar en cada moment dels productes sol·licitats pels clients, quan ells ho necessiten. 4-Altres serveis: serveis directament vinculats amb la venda, com la promoció de productes, l’assessorament, etc., i altres serveis que no estan directament vinculats a la venda, com les instal·lacions, el seu manteniment, les reparacions, etc.

Canals de distribució segons el tipus de producte que es comercialitza:


1-Canal de productes de consum
: Productes físics que van del fabricant al consumidor final. El canal pot tenir un, diversos o cap intermediari. 2-Canal de productes industrials
: s’utilitza per traslladar productes físics per incorporar-los en processos productius. No arriben al consumidor final. En aquest canal hi ha menys intermediaris que el canal de productes de consum.
3-Canal de
serveis
: són béns intangibles, no es poden tocar, destinats al consumidor final. Cada cop més, hi ha més intermediaris, com per exemples els grans turs operadors, que utilitzen les agències de viatges com a intermediaris per arribar al consumidor final.

El canal de distribució és el camí que ha de seguir un producte des del seu punt de  fabricació fins al seu consum, i està constituït pel conjunt de persones o organitzacions que intervenen al llarg de tal camí, als que anomenem intermediaris.

Canals de distribució segons la longitud del canal: Canal directe
: En els canals directe no intervenen intermediaris, el producte va directament del fabricant al consumidor final. Exemples: petits comerços (pastisseria) o empreses grans que utilitzen el sistema de venda porta a porta (Thermomix o Avon).  

Fabricant →  Consumidor final

Canal curt: en els canals curts participa un únic intermediari, anomenat minorista detallista
. Exemples: grans superfícies com Carrefour, al que els fabricants li venen directament.

Fabricant→ Detallista→ Consumidor final

Canal llarg
: en els canals llargs participa, com a mínim, dos intermediaris als quals denominem mayorista i minorista. És el més habitual en productes de consum, principalment en els de compra freqüent, com productes alimentaris o de drogueria, etc.

Fabricant→ Majorista → Detallista→ Consumidor final

Canal molt llarg
: canal on s’incorporen altres intermediaris com agents de vendes, centrals de compres, etc. Es dóna en els imports exclusius, en les franquícies, etc.

Fabricant→ Agent → Majorista → Detallista→ Consumidor final

Entradas relacionadas: