Principis de les teories cognitives

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,32 KB

Tan Piaget com Kohlberg diuen:

L'educació moral és un procés. És fonamental estimular el pensament moral.

Parlen d'una sèrie d'estadis de formació moral:

  • Moral heterònoma (7/8 anys): Els infants depenen de l'autoritat dels adults. Respecte a les regles, les veuen com immutables i permanents i sempre s'han d'obeir. Veuen les coses com a bones o dolentes, jutgen les accions per les conseqüències. El càstig marcarà la bondat o maldat d'un acte.
  • Moral igualitària progressiva (8/11 anys): Piaget el veu com un estadi intermedi.
  • Moral autònoma (11/12 anys): Es produeix una interiorització de les regles que el fa més flexible. Ja comencen a seguir els seus criteris i no tant les imposicions externes. Entendran que les coses es poden valorar de diferents maneres i el que per a ells és correcte entenen que per un altre no ho sigui. Valora els actes tenint en compte les intencions.

E.TURIEL va observar que les nenes i els nens, des de molt petits, distingeixen entre moralitat i convenció.

P.L.HARRIS altre investigador que ha estudiat el desenvolupament moral infantil amb nadons de pocs mesos i nens i nenes de fins a 4 o 5 anys.

Entradas relacionadas: