Posicionament de marca i producte: estratègies i pla de màrqueting

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,53 KB

El posicionament en un mercat és la imatge que en té el subjecte al qual va adreçat el producte, comparat amb altres productes de la competència o amb altres venuts per la mateixa empresa.

El posicionament de marca és la imatge que projecta la marca en els consumidors relacionada amb valors, atributs, elements diferenciadors, finalitat... i que la diferència de les altres marques. Perdura en el temps.

El posicionament de producte és la imatge que aquest genera en el consumidor, comparada amb els productes de la competència, i que es crea tenint molt en compte les característiques del públic objectiu al qual es dirigeix. Acaba amb la vida del producte.

Procés de posicionament:

- Dividir el mercat segons els diferents criteris de segmentació: sociodemogràfics, socioeconòmics i psicogràfics

- Fer una avaluació de l'interès que pot tenir cada segment en el producte

- Seleccionar un segment o més d'un, selecció del públic objectiu.

- Identificar les possibilitats de posicionament per a cada segment triat.

- Desenvolupar el concepte de posicionament que es vol transmetre.

Estratègia de posicionament amb la marca

- Qualitat

- Prestigi

- Valor-preu

Estratègia de posicionament amb el producte

- Basat en algun atribut específic.

- Basat en els beneficis que ofereix.

- Basat en la seva comparació amb altres productes de la competència.

- Basat en la recomanació d'especialistes.

- Basat en un estil de vida.

El màrqueting digital és l’ús d’Internet i de les xarxes socials amb l’objectiu de millorar la comercialització d’un producte o servei.

El pla de màrqueting és un document pel qual es regula tota la política comercial de l'empresa: objectius, accions concretes i calendari en què es durà a terme cadascuna.

A. Etapes del pla de màrqueting - Anàlisi de la situació i anàlisi DAFO

1-Anàlisi d'actuacions: l'empresa estudia la força de les vendes de períodes anteriors.

2-Estudi de l'entorn

3-Imatge: s'analitza la imatge de l'empresa, productes sector...

4-Qualificació del personal: inclou equip directiu, venedors..

5-Xarxa de distribució: avalua el tipus de punt de venda...

6-Competència: es valora la quota de mercat, serveis que ofereixen.

7-Producte: tecnologia desenvolupada, costos, preus, marges..

DAFO: consisteix a intentar relacionar un punt fort amb una oportunitat de negoci i fugir de la situació en què es donin alhora una debilitat i una amenaça

B. Determinació dels objectius

- Quantitatius: previsió de vendes, percentatge de beneficis...

- Qualitatius: millorar la imatge, major reconeixement, reforçar un posicionament..

D. Pla d'acció

- Producte: eliminació, modificacions, llançament, noves marques..

- Preu: revisió dels preus actuals, canvi en polítiques de descomptes..

- Promoció: llançament d'una campanya publicitària, millora de la pàgina web.


- Sobre els canals de distribució: entrada a Internet, suport a minoristes.

Entradas relacionadas: