Portalada sant pere mosaic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,92 KB

San Vitale, primera meitat s. VI. És l’obra més important de les Patrocinades pels bizantins i es va començar a construir en època de domini Ostrogot. Arquitectònicament és un edifici conegut. Té la planta Centralitzada i de doble casc. El cos central sobresurt Més. És octogonal. L’exterior és auster, fet en maó (com la majoria d’edificis a Ravenna). El maó és molt Prim i clar, són tècniques constructives que vénen de Bizanci La planta sembla complicada però no ho és. L’edifici Allargat a l’oest és el pòrtic, que també es pot Anomenar nàrtex (espai semiobert amb arcs). Té els extrems absidats. Al baptisteri del
Laterà hi havia un pòrtic semblant. Es veu que col·locar el pòrtic en aquesta Posició permet un doble accés, que permet fer entrar al públic per dues bandes. El Tema de les processons molts importància en espai de culte i probablement, les Dues portes d’accés també proporcionaria una nova disposició. Els cercles als Costats del pòrtic són escales en torre (vermell). Aquests elements tenen unes Virtuts estètiques importants, i és que una façana flanquejada per dues torres té Una monumentalitat que no tindria si es prescindís dels elements. El perímetre té Dos pisos. La capçalera també sembla molt complicada. Hi ha el presbiteri (lloc on hi ha L’altar)
. Normalment aquest coincideix amb el lloc on hi ha l’absis. Hi ha dues Cambres a banda i banda de l’absis, que tenen una finalitat litúrgica: el diakonikon i El protesis (verd). Només hi tenien accés els clergues, i allà s’hi guardaven les Vestimentes, objectes sacres... Aquestes dues sales bessones en conjunt rebien el Nom de pastofòries, i ens donen una pista de que podria ser un edifici de l’Orient Cristíà o influït per aquest. Els dos espais grans rodons al costat de les pastofòries Podien ser d’ús funerari, com petits mausoleus, i altres diuen que eren biblioteques Per guardar els llibres i textos sagrats. Res és segur, perquè no tenim documents Que ho expliquin. Per la part exterior, l’absis és poligonal, una característica de l’art bizantí d’aquesta època. Les exedres són traçadés semicirculars marcades per suports. L’arquitectura bizantina és molt més aficionada a la línia corba que no l’occidental. Tendeixen a la dispersió de l’espai gràcies a recursos com aquests. Percepció Diferent de l’espai. Finalment, la tribuna, hi ha un pis baix, el deambulatori, pe`ro Damunt està un segon pis, la tribuna. És aquell segon pis que hi ha damunt les naus Laterals d’un edifici o damunt d’un deambulatori que es tracta d’un edifici circular. En aquesta època doncs, hem d’entendre com un edifici amb un fort component Oriental i bizantí més concretament. On hi ha fórmules que s’expliquen justament Per aquest origen. Hi ha quatre indicis de cristíà bizantí: - Exedres - Tribuna - Forma octogonal - Pastofòries Interior: era absolutament sumptuós. Les parts baixes recobertes amb plaques de Marbre, i a partir de certa alçada mosaics. Hem de suposar que van cobrir amples Zones de l’edifici i probablement la cúpula central. Avui hi ha pintures d’època Moderna, i tan sols s’han conservat els mosaics de la zona del presbiteri i de l’absis. A la cúpula central de l’edifici probablement va estar coberta de mosaic, en al·lusió Simbòlica a la volta celestial. A sobre de la porta esquerra de l’altar hi ha una Lluneta. A l’absis hi ha representat Crist, diferent de tots els Anteriors que hem vist: imberbe, assegut sobre el Globus terraqüi, al Paradís (a sota té el jardí amb els 4 Rius). A una mà porta el llibre dels 7 segells, i a l’altra Hi té la corona del martiri. Està flanquejat per dos àngels, i a les puntes hi ha sant
Vitale i el bisbe Ecclesius, el bisbe catòlic de Ravenna quan es va Començar a construir sant Vitale. Sant Vitale està rebent la corona del martiri, i Ecclesius, com a promotor de l’obra, porta una maqueta de sant Vitale a les mans. Lluneta esquerra del presbiteri ! Hi ha representat El sacrifici d’Isaac (dreta), segons la formula habitual Que ja trobem en gran quantitat de sarcòfags Paleocristians; i tota l’altra escena és Abraham amb els àngels, que els anuncien que tindran un fill, i ell els ofereix un xai. 3 àngels Representats s’associen amb la trinitat. La mà al cel representa a Déu. Lluneta dreta ! Apareix Abel oferint un xai a l’altar De Déu, i a la dreta un sacerdot que apareix a l’Antic Testament, que també fa una ofrena. Abel surt d’una Cabanya, i el sacerdot d’un temple.
Al cel, sobre l’altar, Hi ha una mà que representa a Déu. En totes dues Iconografies el tema de la taula/altar és present. Els Dos personatges fan l’ofrena a l’altar, i a l’altra banda hem vist com Abraham anava A sacrificar el fill al mateix altar, és dir, el fet que aquest iconografia envolti l’altar Del temple evidència el tema: s’han agafat temes i personatges que són Simbòlicament al·lusius a l’eucaristia, que es celebra a l’altar, element que hi ha de Forma física entre les dues llunetes. No és exclusiu de San Vitale, també es pot Trobar en altres esglésies. Volta d’aresta del presbiteri (coberta) ! Hi ha una Medalla amb l’Agnus Dei. Amb el temps, serà freqüent Trobar a la sortida del temple (mur oest) escenes del Judici Final (idees de llum ! Est/tenebres ! Oest). Aquesta és la Figura simbòlica del Crist sacrificat. Programa condicionat Pel lloc que ocupa a l’església. Mur nord de l’absis ! Hi ha l’emperador Justinià al Mig. Els penjolls que li pengen de la corona bizantina S’anomenen perpendulia. El nimbe és un signe de Distinció. A les mans porta una patena, que es fa Servir per a l’eucaristia. L’acompanyen alguns Personatges laics, soldats de Déu i eclesiàstics, Probablement, que porten objectes litúrgic. Porten L’escut amb l’holograma de justinià. Un d’ells és Maximíà, que va ser bisbe de Ravenna. Mur sud ! Hi ha representada l’emperadriu Teodora, amb el calze. Acompanyada d’un seguici Femení, i també hi ha personatges laics, dos Personatges masculins. Es va intentar mostrar una Idea de moviment, les figures estan lleugerament en ¾. La font de l’esquerra representa l’exterior. El Seguici va cap a l’interior del temple. El personatge De l’esquerra obre una cortina per entrar. Als peus del vestit de l’emperadriu hi ha La representació dels Tres Mags, el que indica l’epifania. És un mosaic de tipus Polític, amb algun componen religiós/litúrgic. Per això que pot semblar tan fàcil També es pot complicar, podria representar la cerimònia de consagració. S’ha dit Que s’intenta mostrar una idea de moviment. És tot un ritual, i després consagren L’altar i es posen les relíquies. Aquesta cerimònia de consagració era més Important quan més important era el temple que es consagrava, encara que també Tenia lloc en petites esglésies, que aplegava els representants del poder i els Eclesiàstic. Justinià i Teodora mai van estar a Ravenna, per tant, no van assistir a aquesta Cerimònia. En absència de Justinià, el bisbe Maximíà era la persona més important De Ravenna, qui tenia el màxim poder, ja que era el representant de l’emperador. Maximíà tenia orígens humils, venia de Pula (Croàcia), i hi va haver una oposició a Que tingués poder a la ciutat.

Entradas relacionadas: