Planificació empresarial: característiques, missió, visió i objectius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,37 KB

Característiques de la planificació:


És un procés: és una activitat contínua
Integrada: Té en compte els diferents factors d’entorn.
Prèvia: Es desenvolupa en un escenari previ a l’acció.
Conjunt de decisions: selecció d’algunes solucions entre una gama d’opcions.

Per a l’acció: La planificació no és execució, però sempre va dirigida cap a la realització d’accions.

Sentit de futur: es busca l’assoliment d’objectius futuristes.
Persegueix objectius: L’assoliment d’objectius proposats
Teoria causa-efecte: Relació de causalitat entre la decisió i els resultats esperats.
9.Eficiència: es busca l’ús dels mitjans més eficients.


Missió: És la raó de ser de l’empresa, la funció que compleix a la societat.

Visió: És cap a on es dirigeix l’empresa i té una durada temporal limitada (+/- 10 anys). Objectiu a llarg termini que marca la direcció a seguir.

Objectius estratègics: Objectius a llarg termini, però amb durada més curta (de 3 a 5 anys).

Objectius operatius: Objectius a curt termini (menys d’un any).

Fases de la planificació:

Anàlisi prèvia

Fixació d’objectius

Establiment de premisses

Determinació de línies d’acció

Avaluació de les línies d’acció

Elecció d’una línia d’acció

Elaboració de plans derivats

Pressupost

Implementació del pla

Seguiment i control del pla

Entradas relacionadas: