Piageten etapak

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,96 KB

2.-Gizarte Zientzien Funtzionaltasuna



1.-ARLOA ETA AURREKARIAK: DEF: Arloa ez da diziplina askoren batura. Arloa eduki batzuen bitartez lortu beharreko gaitasuna edo helburuan datza. Diziplina akademikoen garrantzia arloetan argi dago oinarrizkoa dela, eurek ematen dietelako eduki horiei logika eta mamia. Koherentzia Zientifikorik gabe, irakaskuntzak ez luke zentzurik gure gizartean. Arloak tratatzen dituen gaiak: gaurkotasuna, lekuko historia, polemika, gatazkak... Hau da, arlo berdin bat landu daiteke baina irakasgai ezberdinetan lantzeko aukera ematen duena, beti ere ahaztu gabe arloa ez dela irakasgaien batura. Metodoa zein den beti azaldu beharra dago. § Tradizionalki: Estatu nazioaren historia politiko militarraren garrantzia goresten zen, estatu nazioaren irudia sendotuz. Urteetan zehar gizonen ikuspegitik egindako irakaskuntzan oinarritu izan da, jarrera kontserbadoreak ezarriz. § Gaur egun: herritarren formazio intelektual eta gizalegezkoa sustatzea planteamendu zientifiko batetik abiatutat 2.- DIZIPLINA AKADEMIKOEN MUGAK ETA DIZIPLINARTEKOTASUNA Gizarte Zientziak sailkatzeko bi modu: Rodriguez: 1. Historia+ Arte Historia 2. Geografia 3. Antropologia 4. Soziologia 5. Ekonomia 6. Zuzenbidea 7. Zientzia Politikak Rivera: 1. Historia 2. Geografia 3. Antropologia Kulturala 4. Arte Historia 5. Soziologia 6. Gizarte Zuzenbidea 7. Ekonomia 8. Demografia 9. Gizarte Psikologia 3.-DIZIPLINARTEKOTASUNAK LANTZEKO MODUKO GAIAK: Adibidez Artzaintza:
ikuspegi historikoa, banaketa geografikoa, ekonomiaren garrantzia... Adituen usten diziplina akademiko integratzailea: espazioa eta denbora.
4.-Geografia & Historia & Gizartearen ESKARIA GIZARTEAN: 1. Ikasleen desmoralizazioa 80. Hamarkadarik aurrera (arrazoi endogeno/exogeno): a. Endogeno: didaktikaren garapean ez da egon b. Exogeno: eduki zaharkituen presentzia 2. Denbora galtzea izan da askotan, ez zutelako ulertzen, buruz ikasi... 3. Teknologia Zientifikoak eskaerak aldatu ditu sozialki eta pentsamenduetan. Baita herritartasun kritiko bat sortu da non herritarrak kultuak diren, informatuak, analizatzeko prest daudenak... 4. Postindustrian: Kultura negozio bilakatu zen: a. Ondare G&H kontserbatu duten herriek: aurreratuak eta diru iturria b. Estetika, kultura eta ekonomia lortu *Ezinbestekoa da herritarrek G&H ezagutzea, ezagutzen ez dena ez delako maite! IKASLEAK GIZARTE ZIENTZIEN AURREAN: 1.-EDUKIAK ESKURATZEA ETA IRIZPIDEA ERATZEA: § Gaurko ikaskuntzak: konstruktibistak § Ikaskuntza esanguratsua lortzen bada (aurrezagutza ezagututa) , metodologiak ez du horrenbesteko garrantzia § Komunikabideek ematen duten informazio anitza ikasketan interferitu § Eskolara joan aurretik G&H&S ezagutu (familia, lagunak, komunikabideak...) § G&H&S pertzepzio, sentsazio eta informazio asko dute § Beti ez dira zuzenak eta gainera BIRTUALAK dira § Irakasleak aurre jakintza horiek aprobetxatu behar ditu, inoiz ez alboratu § Umeek haien gertutasunetik hasi ikasten, baina komunikabideek hautsi (Teoria) § Espazio eta denbora urrutian dauden errealitateak oso gertu dituzte komunikabideengatik: Asko jakin Himalaiako mendiei buruz eta ezer gutxi ondoko herrian gertatu denaren gianean edo Erdi Aroan bere arbasoek jaten zutenaren inguruan. § Komunikabideek ematen dituzten estereotipoak eta errealitatearen ikuspegi partziala eskolak mahai gaineratu egin behar ditu modu sistematikoan, informazioa modu kritikoan aztertzeko. § Informazio iturrien azterketa kritikoa izango da zeregin garrantzitsuenetarikoa formazio zientifiko eta humanistikoa lortzeko.

2.-PIAGET:

Piageten Teorian oinarrituta ikusi dugu umeek soilik ikasten dutela: 1. Zehatzetik abstraktura 2. Ezagunetik ezezagunera 3. Sinpleenetik konplexuenera 4. Manipulazio aktibotik kontzeptualizazio sinbolikora *Mesede esaka egiten dio GZ irakaskuntzari! § Noiz izan daiteke Piageten Teoria baliagarria? -Gai aproposak aukeratu ezkero, umeen ulermenetik gertu eta denboran atzera egiteko eta espazioan mugitzeko aukera ematen badute: ADB:Gizakien elikadura, gizakiak eta paisaiak, energiaren erabilera, garraioen eboluzioa, hirien bilakaera. Denak daude umeen ulermenetik gertu eta abstrakzio maila baxua da (Frantziako Iraultzak ez luke balio). Aukera ematen du gaia aukeratzerakoan: gertuko edo urrutikoa, gaurkoa edo iraganekoa aztertu, diziplinartekotasuna ahaztu gabe. 3.-IKUSPEGI DIAKRONIKOAREN ABANTAILAK, IKUSPEGI SINKRONIKOAREN ALDEAN: Diakronia: gizartean historian zehar eman diren fase ezberdinak era kronologikoan adierazita. Sinkronia: denbora berdinean gertatutako gertaerak (aldiberekotasuna) 1. Denboran zehar izandako gertaerak ikustea erraza da, umeen gaitasunetatik gertu 2. Oinarrizko gaiak dira 3. Garapen tekno-zientifikoa egoten da horrelako planteamenduetan 4. Arazo larrienetarikoak: 1) Material apropos eza edo irakasle formazio eza 2) Erosoago sentitzea diziplina deskribatzaile eta politikoetan

Entradas relacionadas: