Piaget eta jolasa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 13,4 KB

G.H:


ikas irakaskuntza praktika da non ere ikasleen jokaera motorretan eragina duen eta hezkuntza -arauen arabera antolatuta dagoen.Hauek legedian oinarrituta edo ez egon daitezke jokaera mot:-
Giza portaera motorraren antolakuntza esanguratsua da/-gizakiaren osotasuna:
arlo motorra,pentsamendua ,afektibitatea,harremanak/-ikaslearen nortasun osoa(hezk integraala)//1 arlo motorra:
ekintza motorra nagusi(banaka zein taldeka),portaera motorrak( korrika,jauzi),batzuetan ez motorra ez egon:zorizko joko(karta),kognitiboak(xakea) %9 ez da.

2arlo kogni:

adimen motorra,adimenak motrizitatea bideratu ,gaitasun kogni:aukeratu , esanahia bilatu/3harreman arloa:
arlo soziomotorra ,motak: lankidetza, aurkaritza,lankidetza – aurkaritza/psikomotorrean ez/4emozio arloa:
jokoa jokalaria baino gehiago,arlo psikomotorrean ere(poza),soziomotorrean (afektibitatea ),espazioa (beldurra,ziurtasun eza) .

Egoera motorren sailkap parlebas:1//

LAZ:
arrauna,altxor bila/LAZ
:
Baloi errea,jogo do beto/LAZ: eskala/LAZ:piko-pako,paratxuta/L
AZ:
pikuento,mendi lasterketa/ LAZ:boxeo,sumo/LAZ:mendia korrika/ LAZ:eliptika /2zalantza espazioa:espazioa etengabe irakurri, ezusteak eman,adimen espaziala/3adimen psiko-sozio motor:adimen psikomotorra,harremanak ezusteak-adimen soziomotorra/ hausnarketa: 1parte hartzaileak elkarrekin duten interakzio motorraren konbinaketa, espazio fisikoaren parte hartzearen araberakoa/2jolasaran partaideak lankidetza(l) edo aurkaritza(a)rola hartu dezakete/3espazioaren arabera zalantzadun eta zalantza gabeko espazio bereizi/ 4,8konbinaketa bereiztu LAZ/5 edukien aniztasuna izatea ahalbidetzen du.
oreka bilatzen da ez beti LAZ/6curriculuma garatzeko aukera asko/ 6familia bakoitza ezaugarri ezberdinak dituelako eta denak ikustea ondo dago/7eredu bakoitza: arlo motorrean,kogni,arremanetan,emozioetan ezitzailea/8familia batean egotearen erosotasuna zonatik ateratzea ahalbidetzen dutelako/ebaluazioa:jokaera motorrean oinarritugizarte egiturak:

1banakako jola:

harreman zuzen ez aizkolari/2lankidetzan(denak bat):paratxuta,piko/3aurkaritzan:
bat guztien kontra-ezkutaketa,arrapaketa/banakako dueluak:simetriko sumo,asime:itzala/denok denon aurka:azeri/ 4lankidetza eta aukaritzan:
Talde dueluak:sime-rugby,asime-polizi lapur/denok denon kontra:azeri oili/ bat guztien kontra-kadeneta/jolas anbibalentean:4 eskinak/denok denon kontra txanda:
Txapak/banaka duelako txanda:
Boloa

Gela vs hz:


Harremanetan:

1hf ikasleen arteko arremana ezinbestekoa  gelan zearkako konpetentzietan soilik/2hf hizkuntza semiomotorra,gelan linguistikoa/espazioan:
1motrizitatea leku hutsa behar ekintzarako,zaratarako/2ezagutzak leku beteak eskatu:isiltasuna pentsamendua/materiala:
1hf materialarekin egindako ikaskuntza produktu materialik gabe gauzatzen da/2gelan ikaskuntza idatzietan gauzatu/denbora:1gelan gehiena emaitzetan oinarri(lineala)/2hf bilakaeran oinarri(ziklikoa).

Arlo metodogikoa:


Aginte zuzena:

1pausu guztiak irakaslea markatu/2lana guztia kontrolatzen da/3 oso egoera berezietan baino ez erabile(aerobic)/lana esleitzea:
aginduak irakaslea/hasiera bukaera markatua/ikasleei autonomi apur bat eman/1lan zehatzak eman/2lana emanda dago:autonomi,elkarri ikastea,antolaketa erraza,leku eta material berbera/arazoa konpontzeko:1jolasa:
curriculumean kultura ta motrizitatea,lh-ko baliabide metodo onena,ez da denbora pasa ez berotze tresna,jokaera motorra aztertu,konpetentzia guztiak landu daiteke,erabiltzeko arrazoa psiko,sozilo,pedago/2lankidetza erronkak:
jokaera motorraren arlo guztiak jokoan,lankidetza-ikaskuntza,1zikloan egokia,talde txikitan/ 1irakaslea lankidetza erronka proposatu/2ikasle bakoitza irtenbidea bilatu/3denen aurrean bakoitza berea aurkeztu/4irtenbide guztiak praktikan jarri/5bat aukeratu eta denen artean obetu/mikro irakaskuntza taldeetan bideratutakoa:
ikasleek bideratutako irakaskuntza(irakasle)/taldeetan oinarritutako irakaskuntza(ika,ira,behatz)/metodo aukeratzea=ikasle mota aukeratu hf gizartea zertan aldatu?1gizartea indibidualtasuna/2harremanak sustatzeko balioak:errespetua,enpatia/3ikasleari autonomia ematea/4bizimodu sedentarioaren kontra:osasun fisiko-mentala,gizartekoa,emozionala/ 5bazterkeriaren kontra(genero,aniztas,inklu)/6gatazkak bideratzen/7sentimendu,emozioak kudeatzeko/ 8kultura txertatzeko modu/9kultur aniztasuna lantzeko aukera/10kontsumismoaren kontra (material propioa)/11diziplinen arteko edukiak lantzeko baliabidea.

curriculuma eduki multzokritika:
sailkatzeko modua ez sistematikoa/jokaera motorraren falt
: 1eduki: oinarri zehar konpetentzia(mimika jolasa)/2norberaren ezagutza ta kontrola:harremanik eta emoziorik ez(malabareak)/ 3gorputz-adierazpena eta komunikazioa:sormenik ez(itzal txinatarrak)/4jarduera fisikoa eta osasuna:jokaera motorra ez(arnasketa)/ 5mugimen-kultura:aisialdia eta denbora librerako hezk(blusen ginkana)
hz kontraesanak:1gizarteak duen arloaren irudia:gorputza ta mugimendua(gorputz behean burua goian)/2idatzizko curriculumean curriculum errealari jarraitzearen beharra,behingoz gizartearen eta klaustrokideen irudiarekin apurtzeko.
Programazioa:1ikasleen ezaugarria/justifikazio (oinarri teoriko)/oinarrizko gaitasunak garatzeko ekarpena(heziberri 2020)/sekuentzia aloko helb lotu/2hurbilketa curricularra (helb eduki)/3sekuentzia garatzea/metodologia/saioak/ebaluazioa/ bibliografia .
mekanizismoari kritika:1ikaslea ez da gorputz bat/ 2ikaslea ez da mugimendu bat/3 harremanak dira nagusi beraz arlo kogni eta afekti ere/4descartesen dualismotik atera:hf gorputza garatu ta klase burmuina/5gorputza edo mugi ardatzatzak artuz gero, inguru soziokulturalaren ikuspuntua galtzen damugitzeko gaitasunak:
kualitatiboak koodinatiboakkoordinazio orokorra:
giar multzo askok parte hartu/lekualdaketak,jauziak,birak landu/atalezko koordi:
mugimendua egiterakoan ikusmena,gorputz adar bat eta obj bat kontuan hartzea/jaurtiketak-hartzeak/oreka:
gorputzaren jarrera mantentzen eta errekuperatzen duen kualitatea(estatikoa dinamikoa 2pertzeptiboak

:


Gorputz eskema

1jarrera: mugimendu nagusi,gorputz adierazpena,gihar tonu arabera/ 2arnasketa:arnasketa kontzientea, garrantzia/ 3erlaxazioa:beharrezkoa tentsioa kentzeko/4lateralitatea: irakur-idaz arazoak,espazioan eta denboran bere burua kokatzeko arazoakgorputzaren eta denboraren arteko egituraketa:
1lekua:norabideaz ohartzea/distantziaz ohartzea/ mugimenduan dagoen obj baten kokapena/2denbora:iraupena,ordena(segida),erritmoa/ kuantitatiboak:
indarra/abiadura/malgutasuna/ erresistentzia.

Osasuna:eskolan:


prebentzio lana/natur jorratu/hf gorputzaren jarrera,lehen sorospena,segurtasuna, elikadura../zehar lerroa dahz / 3 ikuspegi(devis)1prebentzioa:
Gaixotasuna eta lesioak ekiditeko, segurtasuna ta gorputz jarrera egokia/ 2erreabilitazioa:
Lesioak errekuperatu/3bizi kalitatea:
arlo motorrean bizitza osorako oinarriak ematea/ongizatea arlo guztietan(fisiko,psikiko,gizartean)/osasuna eta aisialdia/osasunaren aldeko interesak:
1gorputzaren irudi perfektua ezinegonen eta gaixotasunen iturburu:bulimia/2gazteen gorputz irudiaren atzean publizitatea dago,praktika berriak…/3jarduera fisikoa eta osasuna batzea (ez da egia zergatik? 1 goputzaren erabilera norberaren gizarte mailarekin lotuta dago:ezberintasuna/ 2ezberdintasuna gorputz adierazpena arrazoiak:

Jokaera motorraren barruan

1 arlo fisikoa:gorputzaren ezagutza,norbere kontrola,koordinazioa,postura errtimoa/ 2emozionala:lotsa galdu,sentimenduak adierazi/3harremanak: banaka, elkarlana/4arlo kogni:erabakiak hartzea,komunikatzea,irudimena, sortzea,memoria/ekintza ugari barruan:
dantza, mimoa,ipuin motorra,masajea/sailkatzeko zaila.

Adierazpen ideologia:


Gorputza askatasunez ikustea:

1sexu askea/2keinu komuni/3lagunen arteko komuni/gorputzaz gozatzea bizitzea ta ondo sentitzea/ 4elkarrizketa norberaren gorputzarekintestuinguru pedago:
1antzerkia/2eskola berria/ 3jolasa ta musika pedagogia erabiliz/4teknika hutsaren kontrako korronte berritzaileak dantza ta gimnasia/5hf:tradizioa ta abangoardiag adierazpena hf:
kiroletako gehiegikeriaren aurka/gorputz adierzpen askea/sormenaikuspegiak

:

gorputzak duen adierazteko aukeraz jabetzea/mugimenduaren eta gorputzaren aukera guztiak bizi,gauzak adierazteko/espazioan eta denboran gorputz-kontzientzia lortzeko teknika/ edukiak:norberaren espazioa,erritmoa…/komunikatzea:
1 norberaren mugimendua gainontzekoentzat ulergarria izan daitezen baliabideak jorratzea/2keinuka adieraztea/edukiak: itxura, keinua.../ sortzea:1ideiak,mugimenduak…asmatzeko gaitasuna garatzea gauzak adierazteko eta komunikatzeko/2sormena ikasleengan garatzeko ezinbestekoa irakasle lana/3ikaslee autonomia ta askatasuna bultzatzea/curriculumean:
3.Eduki multzoa:emozioak kudeatzeko eta harremanak kontrolatzeko/agian sormenari garrantzia geio eman.

Barne logika-kanpo logika:


jokoa,jolasa,dantza…batera dituzten: 1aniztasun motrizitatean eta kulturan/2 barne eta kanpo logika/3jokaera motorra:arlo biolo,kogni,emozionak,harremana/4etnografiaren ta soziologiaren ikuspuntuak:antolaketa,adina,sexua barne logika:1ikasleek praktikaren barne logikara moldatu behar/2 barne logikaren zenbait atal: espazioa Z,harremana LA,denbora ziklikoa,lineala, materiala bai ala ez./3 helburu motorra:gizaki helburu,espazioa helburu, materiala helburu,erritmoa helb/4 egoera motorraren berezko ezaugarri multzoa da.Praktika horri dagozkion ondorioak ere kontuan hartzen dira/5berezko ezaugarriak:edozein praktika motorretan ikusten diren elementuak dira/ 6 joko bakoitza berezko barne logika du/7barne logika aldatzen da araudia aldatzen denean/8 bl aztertzeak dakartza jolasaren ezaugarriak ezagutzea eta ondorioz hausnartzea// nola jolastu daiteke? Zeintzuk dira rolak?

Kanpo logika:

Espazioa:


herria,hiria,kirola bihurtua,natura,interpretazioak/denboran:
aroa,egutegia,txapelketa sariak…/partaideak:
adina,generoa,janzkera,ekonomia/ materialean:
tresneriaren  ezaugarriak(eskuz egina,erosia),ekonomia,interpretazioak.

Puntuazio sistema:

1puntuazio zehatz batera/2denbora zehatz batera/3puntuazio eta denbora (bat edo beste)/4zenbat irizpide/5 amaierarik gabekoak/6 didaktikoki:aukera guztiak:aberastasuna/saioak:denbora/emaitzen araberako sailkapena/lehiatek aparte jolasteko plazerra///irakasleak barne logika ez ezik,kanpo logika ere aukeratzen dujokoen ta jolasen kanpo logika:
esanahia norberarena ta gizartearena//artelana:literatura, zinea,musika/lexikoa:berezko hiztegia/komunikabideak/historia/politika/antropologia/soziologia/ etnografia/psikologia/interpretazioakakulturazioak:1bi kulturen arteko harremana:bereganatzea, trukatzea,berezko kulturakoak ahaztea,moldatzea/2kultur kolonialismoa/3herri kultura fisikoa// gizarteak pertsonak integratzen dituen modua/gizakiak gizartearen baloreetan egokitzen dira/ jolasak ta jokoak:prestatzen,asimilatzen eta bide berriak sortzen laguntzen dute

Entradas relacionadas: