Paraules llanes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,36 KB

TRANSTORN DEL LLENGUATGE


  • Dislàlia:


    trastorn d'articulació dels fonemes, ja sigui per absència o  alteració d'alguns sons concrets, o per la substitució d'uns per uns altres.

    •Resulta diacil de diagnosticar abans dels sis anys.

    •Categories:

    •Nenes i nens amb disfluència verbal normal (disfèmia fisiològica).

    •Nenes i nens amb el risc de desenvolupar un trastorn disfèmic.

    •Nenes i nens amb una clara simptomatologia de tartamudesa.

    •Si ho determina el diagnòstic, cal un programa de reeducació

  • Disfèmies

    La disfèmia o tartamudesa és un trastorn en la fluïdesa de la parla que es  caracteritza per una expressió verbal interrompuda en el ritme, d'una manera més o menys brusc.

    •Relació amb l’infant amb disfèmia:

    •Evitar situacions de tensió en els moments d'interacció.

    •No fer observacions sobre la seva manera de parlar, censurar-lo o  ridiculitzar-lo.

    •Donar-li el temps que necessita perquè acabi les frases, sense  interrompre’l.

    •Solament interrompre’l quan sigui estrictament necessari i fer-ho  adequadament.

    •Donar-li conversa i animar-lo a parlar.

    •Actuacions a l'aula:

    •Afavorir una actitud d'integració del grup cap a la tartamudesa.

    •Potenciar una educació d’hàbits respiratoris saludables.

    •Afavorir l'hàbit de la relaxació, mitjançant l'educació corporal.

    •Potenciar el treball d’activitats rítmiques i musicals.

    Trastorns del llenguatge

    •Diferents graus de disfàsia:

    •Des de lleu a greu.

    •El més greu és l'afàsia congènita o absència de llenguatge.

    •Segons cada cas:

    •Pot ser un retard del llenguatge recuperable amb la reeducació  adequada.

    •Pot ser un trastorn profund.

  • Disfàsies

    La disfàsia és un trastorn generalitzat de la llengua a causa d'una  inadequada adquisició dels seus mecanismes.

    •Símptomes i diagnòstic de la disfasia:

    •Retard en l'aparició de les primeres paraules:

    •Aparició de les primeres paraules després dels 3 anys.

    •Aparició de les primeres combinacions després dels 4 anys.

    •Persistència d'un llenguatge esquemàtic més enllà dels 6 anys.

    •Vocabulari reduït, llenguatge telegràfic i completament agramatical.

    •Superproducció gestual i una mímica exagerada.

    •Aquestes dificultats es manifestaran a nivell d'escriptura i de lectura.

    •Seqüeles: retard escolar i, en molts casos, dislèxia.

    •Reeducació i estratègies d'intervenció:

    •Objectiu: assoliment màxim del llenguatge que sigui possible  adquirir.

    •Iniciar el més aviat possible l'aprenentatge de la lectura i,  també, de l'escriptura, Discapacitat auditiva severa, Paràlisi cerebral infantil, Trastorns de l'espectre autista, Discapacitat intel·lectual.

Entradas relacionadas: