Paraula llana

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,96 KB

CHOMSKY 1957. INNATISME


Estructures internes com a determinants, el llenguatge és Una estructura ambregles i és la base genètica.Actuació: conducta Lingüística real i observable - Comunicació: expressió de Pensament - Competència: regles Infinites d’una llengua, entitat sistemàtica- Formalisme:o Estructura Profunda: component sistemàtic, significats o Estructura Superficial: component fonològic, sons.

DAL:

esquema Innat específicament humà i hereditari capaç de percebre la influència Lingüística de l’entorn. Programa el cervell per analitzar el que

s’escolta i extreure Regles especifiques. Part fisiològica: reconeix les regles i descobreix les Pròpies, parla no imitativa, creativitat, universals lingüístics (reconeixement Innat), opera provocat per la parla dels adults (input) i general la parla del Nen (output).

Innatisme

La llengua és la capacitat innata amb la qual ens ha dotat la naturalesa únicament als éssers humans. Regles formals per a tota la llengua natural i diferència entre Llengües. Cal conèixer: - Competència lingüística: coneixement Que té el parlant/oient de la seva Llengua - Gramàtica generativa: gramàtica Que reflecteix l’aspecte crear del llenguatge humà i que el diferencia de la comunicació animal. Adquisició del llenguatge: DAL= caixa negra, capaç De rebre un input lingüístic, deriva les diferents regles gramaticals Universals, genera oracions ben estructurades. Aprenentatge de la llengua quasi Intuïtiu. Avantatges: similitud en el desenvolupament lingüístic entre Infants, facilitat per adquirir i desenvolupar el llenguatge, període de Desenvolupament amb més facilitat, formalitat de regles gramaticals. Inconvenients: No explica el mecanisme d’adquisició, no dóna importància als factors Cognitius, afectius i socials, és un model instantani, el desenvolupament hauria De ser més ràpid i perfecte si fos innat.

SKINNER 1957. CONDUCTISME:


Llenguatge: funciona de forma similar a altres comportaments De l’ésser humà. Existeix gràcies a una sèrie d’estímuls que contribueixen a l’aparició, Manteniment i desenvolupament de la conducta verbal. Aprenentatge: canvi Durador en coneixement o habilitats a través d’experiències. Es produeix per Mecanismes de condicionament. Imitació: capacitat que serveix de motor o Que permet accedir al llenguatge. Els infants associen paraules a situacions, Objectes o accions. L’aprenentatge és sinònim de formació d’hàbits, el Llenguatge es processa i s’aprèn a partir de mecanismes d’aprenentatge. Condicionaments: - Clàssic: associació De l’estímul condicionat (paraula) amb l’incondicionat (objecte). Relació Unívoca - Operant: Recompensa o càstig amb la desaprovació - Imitació: L’aprenentatge de la gramàtica també es fa per imitació
Reforços: -
Positius: recompensa, Afegeixen alguna cosa a la situació existent - Negatius: càstig, Aparten alguna cosa d’una situació determinada - Importància del subjecte. Rol Del docent: ha aconseguit aprenentatge observant la conducta, l’avaluació és Fonamental, reforç i càstig sense usar-se indiscriminadament, dissenyar materials Amb bona programació per aconseguir l’èxit. Quan programa ha de tenir en compte Les necessitats de l’alumnat, estimular la resposta més adequada i didàctiques Amb planificació inicial d’objectius, segons currículum i exercici seqüenciats. Respostes: - Mands: resposta verbal per Privació (té set i per privació demana aigua) - Tacts: a estímuls Externs no verbals (veu un cotxe i diu cotxe) - Respostes eco: a estímuls Externs verbals (repeteix el que s’ha dit) Avantatges: no aconsegueix Explicar el llenguatge amb profunditat, base de l’aprenentatge animal, Interacció individual Inconvenients: rol passiu dels alumnes, elimina Processos mentals, concepció simplista de la programació, no gestiona Aprenentatges d’ordre superior

Entradas relacionadas: