Oratori passio i la cantata

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Música

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,44 KB

 
Henry Purcell (Westminster, Inglaterra, 1659-Londres, 1695) Compositor inglés. Entró a formar parte del coro de la Capilla Real con apenas ocho años y tuvo por maestros a John Blow y Matthew Locke. En 1677 fue nombrado compositor de los violines del rey, y en 1679 sustituyó a Blow como organista de la abadía de Westminster. Se encargó de la restauración de los instrumentos de la corte, así como de la composición de numerosas obras de carácter religioso, entre las que destacan algunos anthems. De entre sus óperas y sus obras escénicas cabe mencionar la célebre Dido y Eneas (1689), obra clave en los inicios de la música dramática. Dedicó también un buen número de cantatas y odas a diversos monarcas, a quienes sirvió durante toda su vida: Carlos II, Jacobo II y la reina María, para la que escribió algunas de sus composiciones más brillantes, como Why are all the Muses mute (1685), Arise my muse (1690).


2-XPLICA LES CARACTERISTIQUES DE LA MUSICA BARROCA:
Neix la musica pura destinada al pur plaer dels sntit i l'orquestra, tambe sorgeixen formes instrumentls noves, com el concert, la sonata i la fuga. la musica vocal profana assoleix un rellevancia enorme al barroc, per exmple en l'opera i l'ambit religios, l'oratori la passio i les cantates destaquen com a principals formes vocals.

3-XPLICA L'OPERA I LA CANTATA, ORATORI I PASSIO:

L'opera: es un genere escenic que parteix d'un text o llibret.
Oratori, passio i la cantata: son composicions religiosas (pero no destinades a la liturgia) amb estructura narrativa basada en texto del naixement de crist, en el segon escrites per a solistes cor i acompañament instrumental. s'interpreta en versio de concert sense escenificacio ni vestuari la cantata conte els mateixos elelments pero pel seu contingut pot ser profana o religiosa.
4-XPLICA LES FORMES INSTRUMENTALS BARROQUES:

Les grans formes musicals intrumentls de l'estil renaixentista com el concert, la suite,, la sonata i la fuga evolucionan i es consolidera al llarg de l'epoca barroca.

Entradas relacionadas: