Obres d'art del Renaixement

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 22,27 KB

Nom

Moisès

Autor

Miquel Àngel

Any creació

1513

Estil i època

Alt renaixement, cinquecento

Materials

Marbre blanc

Mesures

2,35 d'alt

Localització

Roma

Descripció

  • Exenta de cos sencer, sedant.

  • Forma part del sepulcre papa Juli II

  • Moisès i les 12 taules (moment en què veu que el poble jueu està adorant un bou d'or -becerro-).

  • Modelat perfecte ---> marbre tractat com si fos fang o plastilina.

  • Naturalisme anatòmic, bellesa ideal, cos d'atleta encara que és major, plegament de les Tales (contrast de llum i ombres).

  • Composició tancada - petit contrapposto, músculs en tensió sense moviment, cara (terribilità)



Moisés - Wikipedia, la enciclopedia libre

Nom

El pagament del tribut

Autor

Masaccio

Any creació

1425 - 1427

Estil i època

Renaixement, quattrocento

Materials

Pintura frescos

Mesures

255 cm x 598 cm

Localització

Florencia

Descripció

  • És una representació apartat bíblic ---> Jesús arriba poble, també el recaptador arriba i demana impostos per entrar: 'Al Cèsar, lo que es del Cèsar'.

Tres escenes:  

masaccio | Renacimiento italiano, Pinturas renacentistas, Imagenes de  jesucristo
  • Centre: reclamar diners i la frase: Jesús

  • s i apòstols ordena Pere que vagi al peix.

  • Esq: S. Pere i el peix.

  • Dreta: pagament.

  • Composició tancada ---> centre de visió.

  • Centre en el quadre, no el miracle.

  • En el centre hi ha Jesus.

  • Separació cel i terra.

  • Figures volum, color i expressió.

  • Perspectiva lineal ---> tot és centra en Jesús i la resta es profunditza.


Nom

Santíssima Trinitat

Autor

Botticelli

Any creació

1427-1428

Estil i època

Renaixement, quattrocento

Materials

Pintura fresc

Mesures

680 x 475 cm

Localització

ItàliaSantíssima Trinitat (Botticelli) - Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure

Descripció

  • Representació Trinitat = pare, fill, Esperit Sant.

  • Verge Maria: mira a l'espectador.

  • Sant Joan.

  • Donants representats per donar constància de la seva importància.

  • Zona inferor: petites columnes amb sarcòfeg i esquelet = mort.

  • Escena de mort de Jesús i recollida per part de Déu.

  • Composició triangular: Crist fins donants, Déu i braços, cercles i Déu.

  • Presencia arquitect: formes → arc mig punt, volta canò i columnes corínties.

  • Colors vermell i blau.

  • Punt de fuga: peus de Crist.


Nom

Naixement de Venus

Autor

Sandro Botticelli

Any creació

1485

Estil i època

Renaixement, quattrocento

Materials

Pintura de tremp d'ou

Mesures

172,5 x 278,5 cm

Localització

Florencia

Descripció

  • Naix Venus de tallar ous de Cromo a Urà i llençar-los a la mar.

  • De l'espuma surt Venus/Afrodita.

  • No representa el naix, sinó l'arribada a l'illa.

  • Cèfir (deu vent) i ninfa de la brisa (Aura).

  • Al costat Flora (ninfa) l'espera.

  • Nessa Púdica → pits i pubis.

  • No és un quadre centrat → moviment dels personatges.

Botticelli: El naixement de Venus - Sapiens.cat


Nom

La Gioconda

Autor

Leonardo Da Vinci

Any creació

1503 - 1506

Estil i època

La Gioconda - Wikipedia, la enciclopedia libre Alt Renaixement, cinquecento

Materials

Pintura (oli sobre taula)

Mesures

72 x 53 cm

  • Identitat? → molt especular - Amant Giuliano de Medici, propi Leonardo, Lisa Gherardini → dona, Francesco Giocondo (comerciant Florència).

  • Model asseguda en un escorç lateral i el cap lleugerament girat. El braç esquerra descansa sobre braç de la cadira en sentit contrari al cap.

  • Detalls → fi vel, estudi naturalista i fins dits.

  • Composició clàssica → triangular → cap Gioconda.

  • Volum → SFUMATO → neblina que s'aconsegueix donant veladures en oli que difumina línies i colors.

  • Mangues contorns definits → aparença rígida.

  • Llum → rostre.

  • Paisatge : aconsegueix profunditat -- llac, muntanyes i boira (difuminat colors).

  • Resalta somriure enigmàtic.

  • Canvia expressió al mirar-la d'un lloc a un altre.


Nom

Sant Sopar

Autor

Leonardo Da Vinci

Any creació

1495

Estil i època

Renaixement, quattrocento

Materials

Pintures de tremp d'ou

Mesures

460 x 880 cm

Localització

Milà

Descripció

  • Explica el moment en que Jesús diu que un el traicionará.

  • Dos grups i Crist al centre: 3 més esq → sorpresos, 3 més prop de Crist S. Pere i Judas sosté una bossa, 5 gesticulen, (1 aixeca un dit dient si és ell).

  • Composició simètrica →  centre de Crist resalta per finestra fons.

  • Crist -- esquerra triangular sobre horitzó de la taula.

  • Apòstols en grups de 3: estructures quadrades fons i laterals.

  • Colors blau (fred), vermell (càlid), parets colors + subtils.

  • Tema: religiós (el cos i la sang de Crist).

Per què tots els apòstols s'asseuen al mateix costat al quadre del Sant  Sopar?


Nom 

Creació d’Adan

Autor

M. Àngel

Any creació

1508 - 1512

Estil i època

Renaixement, cinquecento

Materials

Pintura en fresc

Mesures

36 m x 13 m

Localització

Roma Vaticà

Descripció

  • Encarregat pel papa Juli II.

  • Creació Adama per Deu.

  • 2 parts: - Adàn: atleta, bellesa, mut i immòbil sortint del Terra amb poques forces per aixecar el braç i estirar el dit.

  • Deu (diví): vell, cabells i barba platetjats túnica, àngels i mòbils.

  • Grandiositat del conjunt → estudi anatòmic perspectiva i dibuix: concentració modelat de les figures →  més volum, equilibri força físic i espiritual.

  • Colors: blau, verd, vermell i blanc.

  • Llum ve del fons.

La creación de Adán - Wikipedia, la enciclopedia libre La Capilla Sixtina: el Juicio Final Foto pagina 8


Nom 

Judici Final

Autor

M. Àngel

Any creació

1537 - 1541

Estil i època

Renaixement, cinquecento

Materials

Pintura en fresc

Mesures

14  x 12 m

Localització

Vaticà (Roma)

Descripció

  • Crea un paisatge de cossos nus que van i venen en un espai blau.

  • 3 parts:

→ Superior: àngels amb instruments de la Passió (creu, columna, corona espines).

→ Centre: Crist jove resalta per la seva anatomia, contrapposto perquè gira l’esquena       cap els maleïts amb gest justicier, terrible semblant a Zeus a punt de llançar trons.

  • Al costat hi ha la verge en contrapposto, està espantada mirant cap als salvats.

  • Darrera un focus de llum → al voltant d’ells diferents sants.

  • Sants més coneguts: S. Bartolomé auip pell (mortiri) -- retrat de M. Àngel.

  • S. Llorenç (paella), S. Pere (claus), S. Pau (enfadat), S. Andreu (creu aspa)

Entradas relacionadas: