Obres d'art i arquitectura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,15 KB

Sol ixent

Documentació general:

  • Autor: Oscar Claude Monet
  • Títol: Sol ixent. Impressió
  • Cronologia: 1872
  • Localització: Musée Marmottan (París)
  • Estil: Impressionisme
  • Dimensions: 48 cm x 63 cm
  • Suport: tela
  • Tècnica: oli

Anàlisi formal i estètic

Elements plàstics: Negació del dibuix, intenses tonalitats de blau, violeta, gris i vermell ataronjat. Predomina foscor, pinzellada solta. Taques de color. Efectes subtils de llum. Efecte d'esbós. Reflexos van separant-se a l’apropar-se a l’espectador.

Interpretació

Es criticava la falta de detalls, de dibuix, de precisió. Monet només volia fer la impressió que li causà observar-lo en un moment determinat i des d’un lloc concret. No li interessava el contingut, sinó el reflectir la naturalesa canviant de la llum, com faria en la majoria de les seves obres posteriors.

El pensador

Documentació general

  • Autor: Auguste Rodin
  • Títol: El pensador
  • Cronologia: 1880-1900
  • Localització: Museu Rodin (París)
  • Estil: impressionisme
  • Dimensions: 1,98 m x1,29 m x1,34 m
  • Material: bronze
  • Tècnica: fosa
  • Tipologia: sedent
  • Formes: exempta
  • Cromatisme: monocroma
  • Estat de conservació: bo

Anàlisi formal

L'escultura està realitzada en bronze i el procediment la fosa. Aquesta forma de procedir fa que la llum creï efectes o bé de llum o bé d'ombra, però també la pròpia rugositat augmenta l'expressivitat.

Jugador de cartes

Documentació general:

  • Autor: Paul Cézanne(1839-1906)
  • Títol: Els Jugadors de cartes
  • Cronologia: 1890-1892
  • Localització: Museu d’Orsay (París)
  • Estil: postimpressionisme
  • Dimensions: 47,5 x 57 cm
  • Suport: tela
  • Tècnica: oli

Anàlisi formal

Elements plàstics: Pinzellades breus, quasi quadrades i sobreposades, diferents tonalitats. Dóna prioritat al color per definir les formes. La forma s'ha construït a base d'un mosaic de pinzellades. Predominen colors càlids. Importants els contrastos cromàtics.

Els primers freds

Documentació general:

  • Autor: Miquel Blay (1866-1936)
  • Títol: Els primers freds
  • Cronologia: 1891-1892
  • Localització original: Exposició Nacional de Madrid de 1892
  • Localització actual: Museu Nacional d’Art de Catalunya, a Barcelona.
  • Estil: Realisme.
  • Dimensions: 2,93 m x 1,95 m
  • Material: marbre blanc
  • Tècnica: talla
  • Formes: exempta
  • Tipologia: grup
  • Cromatisme: monocroma
  • Estat de conservació: Bo

Anàlisi formal

Descripció: Dues figures nues assegudes en un banc d’un parc, arraulides de fred i de misèria. Vell barbat amb un posat resignat. Les mans unides de l’ancià ens remeten a un cru hivern. Gest emotiu i tendre de la nena (recolza tendrament el seu cap damunt la clavícula de l’ancià a la recerca de la seva protecció).

Nit estelada

Documrentació:

  • Títol: Nit estrellada
  • Autor: Vincent Van Gogh (1853-1890)
  • Cronologia: 1889
  • Estil: Postimpressionista
  • Tècnica: oli
  • Suport: Tela
  • Mides: 73,7 x 91,1 cm
  • Localització: MOMA (Museu d’Art Modern, New York)

Anàlisi formal

Descripció: Al quadre hi veiem, a la part de baix un poble, amb un gran xiprer en primer terme a esquerra, i darrere el poble unes muntanyes. Les dues terceres parts del quadres estan ocupades pel cel ple de formes.

Palau de la música

Documentació

  • Autor: Lluís Domènech i Montaner (1850-1923). Remodelat pe Oscar Tusquets(1982-1989)
  • Nom de l’edifici: Palau de la Música Catalana
  • Cronologia: 1905-1908
  • Localització: Barcelona
  • Estil: modernisme
  • Materials: ferro, vidre, ceràmica i maons
  • Sistema constructiu: amb materials industrials

El dinar campestre- Manet

La dona nua no és molt maca, esta al costat d’un home que tampoc és gaire maco. Intenta plasmar la vida campestre, per això la bellesa no és el seu punt. El quadre no mostra la nuesa sino una dona es despulla i que descardament mira al pintor. Les dones nues en aquella èpoc eren sempre de la mitologia no dones quotidianes. El quadre ens mostra una incomunicació total cadascú fa coses diferents. Natura morta→ la roba per el terra i els menja per el terra. Documentació general Oli sobre tela Context i autor S’inspira amb autors del barroc, Comença a pintar coses de cultura espanyola, Ell no es considera impresionista, Intenta reproduir el que veu, Degut a les rebutjades del saló decideix fer-ne un ell Anàlisis formal Tot el quadre està il·luminat per igual, Predomini del color verd, Figures sense volum, Pinzellades breus Composició Triangular, Dona sensació de profunditat, S’inspira en tres personatges que son reals La seva dona és la que està al fons Inspiració El autor reflexa la prostitució de l'època, Tots els personatges tenen influències d’altres obres inspirades

Entradas relacionadas: