Notació mensural

Enviado por Chuletator online y clasificado en Música

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,39 KB

CLASSIFICACIÓ INSTRUMENTS


: Segle XIX i XX cURT sACHS I Eriç Hornsbostel van pensar una calssificació sobre els instruments i esvan fixar en una classificació antiga xinesa, però en aquesta llista no els semblava coherent(ex.Instrument seda?) LLAVORS ELLS VAN CREAR LA SEVA PRÒPIA. Es van inspirar en la classificació d’un belga: 1.AUTOPHON(vibra tot), MEMBRANOPHON(vibra una membrana tensa), AEROPHON(vibra l’aire) i CORDOPHON(vibra la corda) y ELECTRÒFONS(elèctrics)

ORQUESTRA: agrupació amb secció de corda fregada si o si. SI no hi ha, s’anomena Banda

SO-HARMÒNIC i SOROLL-NO ÉS HARMÒNIC. 

melodia+harmonia obtenim=textura, diferents tipus: homofonia(mateixos sons on totes les parts tenen el mateix ritme), monodia acompanyada, polifonia(melodies diferents simultànies), contrapuntCÀNON: MELODIA QUE ENTRA DE MANERA ESGLAONADA AMB DIFERENTS VEUS: CÀNONS INFINITS, INVERSIÓ, PER MOVIMENT RETRÒGRAD, PER ARGUMENTACIÓ O DISMINUCIÓ, A LA SEGONA…TIMBRE: ÉS EL SO CARACTERÍSTIC QUE PERMET DISTINGUIR ELS INSTRUMENTS.FORMES MUSICALS: FORMES BREUS O CURTES, minuet clàssic sXVIII, formes mitjanes, formes grans,com la sonata. Sonata es divideix en: forma sonata(1r moviment lent), lied(2n moviment lent), minuet(3r moviment, normal) i forma sonata o barrreja(4t moviment depèn del compositor, generalment ràpid.)

Renaixement(1430-1530aprox): INICIS A fLANDES EN EL context de la Guerra dels cent anys(1337-1437). Flandes serà el principal difusor de la polifonia renaixentista practicada per les escoles catedralícies. Els compositors flamencs recorren les principals corts europees i així transmeten la nova polifonia renaixentista. Tracyay important: Líber DE ARTE CONTRAPUNCTI(1477). Aquí defineix el contrapunt, les seves regles generals i hi estableix les consonàncies i les dissonàncies. CARACTERÍSTIQUES ÈPOC: polifonia, música vocal “a capella” com a model bàsic, soprano, contratenor altus o contralt, tenor, composició simultània de les veus, ritme fluid i textura contrapuntística, esquemes rítmics marcats i textura homofònica, formes senzilles, reproducció dels sentiments i amb pocs cromatismes que es desenvolupa en el Madrigal de Monteverdi.TÈCNIQUES: contrapunt imitatiu, ús del cantus firmus i variació. MÚSICA VOCAL RELIGIOSA: missa: missa de cantus firmus, cíclica, paròdia i de rèquiem.MÚSICA VOCAL PROFANA: chanson borgonyona, chanson, frottola,villancico, madrigal, ensalada. APARICIÓ MÚSICA INSTRUMENTAL, notació instrumental:les tabulatures

Entradas relacionadas: