PRIMER nivell de concreció dels ensenyaments mínims al currículum
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,33 KB
Els criteris d’avaluació
Enunciats que expressen el tipus i el grau D’aprenentatge que s’espera que assoleixin els estudiants en un moment Determinat.
Ajuden a saber determinar si es van Aconseguint els objectius planejats. Cal establir uns sistemes d’avaluació que Permetin valorar si els processos d’aprenentatge compleixen amb els objectius dissenyats.
OBJECTIUS → CONTINGUTS → MÈTODES → CRIT. AVALUACIÓ → OBJECTIUS
El desenvolupament curricular
El currículum educatiu al nostre país és Descentralitzat i obert:
-Descentralitzat: les comunitats Autònomes i els centres docents en la tasca de desenvolupar i completar el Disseny del currículum i assegurar la seva posada en marxa.
-Obert: les normes generals Requeriran la intervenció final dels professionals de l’educació per a la seva Configuració i posada en pràctica.
-Aquest caràcter esmentat determina
el desenvolupament curricular.
El desenvolupament curricular s’entén com el Procés d’adaptació, adequació i contextualització del currículum fins a la seva Aplicació efectiva a l’aula.
Es materialitza en tres nivells de Concreció:
-Primer nivell de concreció
Parteix dels ensenyaments mínims que estableix El Ministeri d’Educació per a totes les
comunitats autònomes.
Proporciona informació sobre unes determinades Intencions educatives i orientacions de
com portar-les a terme.
Es el nivell menys precís i el més genèric.
-Segon nivell de concreció
Aquell en el que els centres docents Desenvoluparan i complementaran el currículum a
través d’una proposta pedagògica.
-Tercer nivell de concreció
Es el que es dura a terme a l’aula. Les Educadores seran els encarregats de realitzar
aquesta última adequació i, a més, hauran de Desenvolupar-la en la seva pràctica.
Es el nivell amb un major grau de concreció
1r: document currículum, instànica responsable Administracions educatives com aut
2n: document proposta pedagògica del centre, Instància responsable centre docent
3r: document: programació d’aula, instància Responsable: educadores i educadors
L’educació infantil en la LOE
1) Etapa educativa 0-6 anys
2) Voluntària i Desenvolupament global
3) 2 cicles. 0-3 Anys / 3-6 anys
4) Caràcter Educatiu → proposta pedagògica
5) Administracions Públiques → regulació del currículum: lloc, temps
6) Es basarà en el Joc. Objectiu: fomentar autoestima i integració social
L’educació infantil a la Llei Catalana D’Educació
1)Diferència entre cicles. (1r i 2n)
2)Prevenció desigualtats, detecció Necessitats i cooperació escola-família
3)Ambigüitat de les lleis
4)Els centres son diferents
a.1r cicle: Centres específics 0-3 Anys.
b.2n cicle: Centres integrats amb la Primària 3-6 anys.
5)Les dinàmiques són diferents
a.1r cicle: Caràcter terminal sense Continuïtat.
b.2n cicle: Harmonitzen els Objectius amb la primària.
6)Ambdós cicles són voluntaris, però Només el segon cicle és gratuït
7)Hi ha diferències quants als Professionals que han d’intervenir amb ells
8)En la realitat es que, en la seva Aplicació, sembla difícil considerar-la com un bloc unitari
El currículums de l’educació infantil
Els ensenyaments mínims
-Les administracions educatives Determinar els continguts educatius del primer cicle de
-l’educació infantil.
-Regulat pel Decret 101/2010
-S’estableixen en aquest:
·Capacitats
·Objectius
·Continguts
Decret: Les capacitats d’etapa:
•Aprendre a ser i actuar d’una Manera cada vegada més autònoma
•Aprendre a pensar i comunicar
•Aprendre a descobrir i tenir Iniciativa
•Aprendre a conviure i habitar el Món
Objectius:
1.Identificar-se com a persona, Assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment Maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions i sentiments.
2.Establir relacions afectives Positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, Iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la Integració en el grup.
3.Participar amb iniciativa i Constància en les activitats quotidianes d’alimentació, repòs i higiene Personal, iniciant-se en la pròpia autonomia i orientant-se en les seqüències temporals Quotidianes i en els espais que li són habituals.
4.Comprendre el llenguatge adult i Dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el Gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
5.Dominar progressivament el cos i L’adquisició de noves habilitats motrius, augmentant la seva autonomia en els Desplaçaments, en l’ús dels objectes i l’orientació en l’espai quotidià.
6.Actuar sobre la realitat Immediata, descobrir-ne l’organització a partir de les pròpies vivències i Establir relacions entre objectes segons les seves característiques Perceptives.
7.Projectar les pròpies vivències a Través de l’activitat lúdica, i anar-les representant a través d’un incipient Joc simbòlic.