Nietzscheren morala

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,23 KB

Dinamita:Nietzschek dio ez dela gizaki bat, dinamita da. Nahi zuena zen krisi bat sortu nahi zuen gaur egun harte sinistu egin denaren aurka.Bera dinamita deitzen da CAMBIO bat eman nahiz zuelako.Adbidez bat izango zen balore kristauak suntsitzea zeren berak uste du hori gezurra dela. Eta nahi du gizakiak bere balore propiak sortzea (supergizakia), baina berak argi uzten du ez nahi duela RELIGION berri bat sortzea.


Verdad: Nietzscherentzat gaur egun arte kontsideratu egin dena egia gezurra da eta horregaitik dio bere egia terriblea dela (egia nitaz hitz egiten du). Nietzsche balore kristauak suntsitu nahi ditu. Egian hitz egiten du baloreen transbalorazioaz dela bere formula egia aurkitzeko. Egia dena da bizitza aldaketa dela.


Gezurra:
Nietzscherentzat gezurra onen existentziaren baldintza da,


Zaratrusta: Pertsonai historiko bat da zein profeta bat dena eta erlijo berri bat sortzen du Mesopotamian.Erlijio hori morala eta metafisika elkartzen zituen zein ulertzen zuen munduaren motorra zela onaren eta txarraren arteko borroka.Bestalde, Nietzche “Asi habló Zaratrusta” liburua idatzi egin zuen, honekin morala sortu egin zuen eta Nietzche Zaratrusta bat sortu egin zuen  baina beraren pentsamenduarekin zeinarekin morala suntsitu nahi du. Horren arrazoia da Nietzscherrek egin nahi duena zera da; gizaki bat nahi bere balio propioetan sinisten duena,hain zuzen ere; supergizakia.


Ongia: Nietzscheren ustez, mendebaldeko kultura kosta ahala kosta ezartzen saiatzen denez gero bere jatorritik biziatuta dago.Honekin batera, Nietzscherrek  filosofo grekoek duten era mundua ikusteko kritikatzen du eta hori gutxi balitz Platoni kritikatzen dio ongiaren ideiekin. Arrazoia zapaldu egien gaitu eta biologiarekin , naturarekin  eta gizakiaren benetakoari erlazioa duen guztiari ezeztatzen du. Moralak gizakia bilakatu du zerbaitean ez dena eta ongia bezalako kontzeptuak lortu nahi izatea eragiten dio.


Inmoralista: Nietzche moralaren aldetik inmoralista bezala kontsideratu da berarentzako juizio moralak zeinak arrazonatzen dute zer dagoen ondo eta zer dagoen gaizki, ez dira faltsifikazio bat baino ezer gehiago, juizioak dira zeiank errealitatearekin erlazioa ez dutenak.Filosofo honen inmoralismoa moralaren naturalizazio bat bezala ikusi daiteke, etika natural batekin bizitzaren produktu  eta sena bezala eta ez arrazoia bezala.Bi moral ezberdin bereizten ditu indartsuena eta esklabuena.


Dionisiakoa:  Nietzscherentzat gizakiak 2 indar kontrako ditu ezin direnak bata bestea gabe,2 indar hauek arima apolineo eta dionisiakoak dira.Lehenengoa lasaitasuna irudikatzen du, Greziako irudi klasikoa da.Bigarrena  da oldarkorra, sentimenduak, gehiegikeria,sena,bizitzeko nahiak.Nietzsche ez ditu ideia apolineoak eta eskatzen du ideia dionisiakoak triunfoa.


Morala: Nietzchek bi moral ezberdin bereizten ditu: nobleena eta esklaboena. Noblearen moralean; indartsuak,menderatzaileak ondo ikusita daude ahultsuenak  eta arrakastarik ez dutenak berriz gaizki ikusita edo kontsideratuta daude. Esklaboen moralean, ahultsuenak, indartsuen baliogabetasuna kritikatzen dute eta ahultsuen ezaugarriak ontzat kontsideratzen hasten dira.Moral berri bat sortzen dute zein esklaboen baldintzak erraztu egiten diona eta horrela ahulltsuenak onak bihurtzen dira bere senak ez jarraitzeagatik eta indartsuenak aldiz gaizto bihurtzen dira jarraitzeagatik.Esklaboen moral hau mendebaldeko kultura ezarritakoa da.



Entradas relacionadas: