Musika konkretua
Enviado por Chuletator online y clasificado en Música
Escrito el en vasco con un tamaño de 8,15 KB
Musika pedagogoak
Dalcroze
Erritmika gorputz-erritmoaren diziplina da, erritmoa garatzeko eta aplikatzeko sistema arrazional eta integrala. Erritmikarekin ikasi duen gizabanakoak ederki asmatuko du keinuaren bidez, edozein musika-zatiren antolaketa erritmikoa egiten eta ulertzen, baita konplikatuena ere.
Ezaugarriak:
Erritmoa, mugimendua eta dantza oso garrantzizkoak dira.
Musika adierazteko gorputza eta mugimendua erabiltzen dira.
Orff metodoa
Ezaugarriak:
Musika-hezkuntzan partehartzeilea izatea garrantzitsua da.
Hitza, musika eta mugimendua garrantzitsuenak.
Erritmoa, melogia, harmonia, tinbrea, inprobisazioa eta sormena landu behar dira.
Ahotsa da musika-tresnarik garrantzitsuena.
Gorputz perkusioa oso erabilgarria da.
“Instrumentarium Orff” izeneko musika tresnak, txirula eta gitarra erabiltzen ditu.
Prosodia, erritmoa lantzeko hitzak erabiltzen ditu.
Musika-forma hauek erabiltzen ditu: oihartzuna (imitazioa), ostinatoa, kanona, “lied” (AABA), “rondó” (ABACADA) eta galderak/erantzunak.
Eskala hauek erabiltzen ditu: bitonika (sol-mi), tritonika (la-sol-mi), tetratonika (la-sol-mi-do) eta pentatonika (la-sol-mi-re-do).
Sormena eta inprobisazioa lantzen du.
Kodaly metodoa
Ezaugarriak:
Herri musika eskolan sartu zuen.
Bere ustez,musika-hezkuntzarik garrantzitsuena eskolan egiten da.
Musika ezagutu, maite eta gozatzeko partehartzaileak izan behar gara.
Lehen musika-tresna ahotsa da eta garrantzitsuena kantatzea.
Herriko kantak erabiltzen ditu musika-hizkuntza ezagutu eta ikasteko, aurrerago musika klasikoa erabiltzen du.
Erabiltzen duen lehen tarte edo interbalo melodikoa hirudun minorra da.
“Solfeo relativo” deiturikoa erabiltzen du, ez du musika-tresna afinaturik erabiltzen.
“Solfeo silábico” erabiltzen du, abestiaren erritmoa barneratzeko eta diktaketa erritmikoak eta irakurmena lantzeko silabak erabiltzen dira