Metodo induktiboa
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 5,66 KB
Zientziaren metodoak
Ideien serie bat erakustera goaz metodo erabiliaren gainetik zientzian inguratzen gaituen errealitatea.¬Azaltzeko lehen, metodo bat definitzera goaz. Metodo bat prozedura bat da, egonkor eta finkoa, zenbait urratsen helburu batera iristea uzten duten konposatuak zehazten du.¬Zientzian, metodo desberdinak erabiltzen dituzte legeen egiteari eta teoria zientifikoak iristeko:-Metodo deduktiboa: erauzketan da datu orokorretatik aurrera, berariazko bukaera bat eta partikularra. Baliotasun eztabaidaezina dauka, baina soloa zientzia formalekin erabili ahal da. -Metodo induktiboa: atera da, edo esperientzia partikularrak behaketa determinatu aurrera, haiek inplizitua dagoen hasiera orokorra. Beti baliotasuna ez du, bukaera ez edin leku konpli kasu desberdinak egon ahal da. -Metodo hipotético-deductivo: gehiago eraginkorra metodoa da enpiriko zientzientzat. Aurreko metodoak konbinatzen ditu, eta hau zenbait urratsen dotatua.)Errealitatearen behaketa: arazoaren delako hipotesiaren arazo)Formulaciónen Formulación behaketa: bat bilatzen du esplikazio posiblea, probatuta ez, ondorioen)Deducción arazo tratatuaren: arazoaren ondorioak ateratzen dituzte hipotesi hau hipotesiaren benetako Contrastación izan zedin: egiaztatzen du Refutación ondorio aurreikusiak konplitzen badituzte / hipotesiaren Confirmación: ondorio aurreikusiak ez dituzte konplitzen, hipotesi berri bat bilatzen du eta prozesua errepikatzen du. Konplitzen dira, hipotesiak emaitzen Obtención baieztatzen du: formulatzen da lege berri bat edo teoria
2 Zer dira gizarte-
Zientzia metodoa?
Gizarte Zientziak diziplina intelektual dira azterketa sozial bat Metodo zientifikoaren bidez bezala gizon hori.Bere gizon pentsatzeko,gizarteko kide eta taldeen eta gizarteen zein diren bereizten Gizarte Zientziak,Gorputz eta biologikoak Zientziak dagoen bezala.Ikerketaren helburua gizon bat jarduten duten gizarte eta komunitate du non bizi aritua bezala zientzia sozial da.Gordina proposamena zehazki diziplinarteko kontzeptuak eramango gaitu daiteke Gizarte Zientzien esparrua definitzekohala nola:habitat / kultura / erakunde / Baliabide eta esleipena.Planak hiru zientzia gizarte diziplina taldetan antolatzeko.Klasikoa diziplina Jokabidearen zientzia diziplina politika
Mitoaren logosari urratsa. Filosofia Miletoren eskolaren pentsalariekin irteten da (horrelako, Anaximandro eta anaxímedesak, lehen filosofoak kontsideratuak). Filosofiaren jatorriak ezaugarri izan ohi du adierazpenarekin mitoaren urratsa logosera. Logosak arrazoizko pentsamendu eta islatzailearen agerpena ordezkatzen du
Garrantzitsua gauzak deskribatzea (ez da baizik berri eman horren aukeraren kondizioak aztertu nahi duen estudiatzea. Tratatzen da estudiatu posiblea ez dute seriatzen elementu haiek. Aztertu izatera nahasia egote: edo garrantzitsua ez da ezagutua baizik ezagutzen duen pertsona. Laster arte, naturaren gainetik biratua, filosofia guzti Avia Kantik arrazoizko pertsonaren gainetik goldatzen du. Gaurkotasuna: izana oso enplegatuta eta edo metodo hau + - aldatuta. Beste metodo batzuetan aurkitzen du (logikoa fenomenoak). Garaikide filosofian jarraitzen du K-o Apelen filosofiari esker
Enpirismoa = egilenagusiak dira: john eta david hummea lockea. Mantentzen du esperientzia dela conovimientoaren iturria bacarra du. Haren jatorria ez dezan izan esperientzia sentikorrean ezerk ezagutzen du. Arrazionalisten aurrean uka dadin sortzetiko ideien existentzia ahiaren. Diferentzia ideia inprimatze eta sentikorren artean da, enpiristentzat, intentsitatearen bakarra. Amaitzen zara bakarra dira lehenen debil kopia bat bat. Hauek posiblea ez da hortaz, baliotasun unibertsalaren ezagutza bat. Benetan unibertsala irizpidea unicotzen dut Racionalismo ebidentzia sentikorra izan ahal da = haren jatorria Tiene lanean metodoaren diskurtsoa den lan zeinen nagusi matematico Descartes filosofatzen dut. Senidostuak engainagarriak diren eta zuhurra da ez inoiz ez guztiz fidatu noiz edo noiz engainatu gaituzten decia Descartes. Esperientzia bakarra da hasierako ezagutza bat, ordea gaitasuna du razontu zuten senak esan izatera razontu zuten. Arrazionalismoak kontsideratzen du egiazko ezagutza hau arrazoizko ideia handietan. Arrazionalista filosofiatzen du lotzen da ukatzen duen kontzientzia atera ahal izan dadila inmaniencia hasiera deitu bera. Egia ziurtasuna gutxitzen da
Ezagutza interesak
Interes teknikoa-Naturamenderatzea-Zientzia enpisrikoak-Azaltzea-Fisika eta Biologia/Inters praktikoa-Elkar ulertzea eta komunikazioa-Zientzia historiko-hermeneutikoa-Ulertzea-Hostoria/Interes emantzipatzailea-Mendekotasunetik eta errepresiotik askatzea-Gizarte-zientzia kritikoak-Kritikatzea-Piscologia kognitiboa, Ideologien kritika.
Errealimoa-idealismoae)Objetuak du lehentasuna.I)Subjetua du lehentasuna.E)Munduan badelaegiatzat jotzen da.I)Zalantzakoa da mmundua baden ala ez.E)Zuzeneko ezagutza-gaiak gauzak dira.I)Zuzeneko ezagutza-gaiak ideiak dira.E)Subjetoa jarrera Harkorra du.I)Subjetuaj jarrera eraikitzailea du.E)Erreala dena ukergarria da bere baitan. Gauzak diren bezalakoak ezagutzen dira.I)Erreala dena nola ulertzen den subjektuaren araberakoa da. Gauzen ezagutza ezagutzeko moduaren araberakoa da.E)Jarrera natural aeta berezkoa; ezagutza-elementuzfio da.I)Jarrera artifiziala, borondatezko; kritikoa jakintzarekin eta ezagutza-elementuekin.