Mètodes de fixació de preus
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,09 KB
L’envàs
La presentació del
producte és important per així aconseguir-ne la venda. Abans de la compra es necessari
Que:
Identificació fàcil:
Aconseguir que el producte aconsegueixi una personalitat clara, que
Siguin identificats . Ex: la coca-cola.
Associació de continent i Contingut:
No tots els productes poden tenir un envàs
De vidre que permeti reconèixer el que hi ha a l’interior. En molts casos els
Embolcall són de paper,cartró,acer,etc. En aquest casos, els colors,els
Dibuixos i les lletres de l’etiqueta han d’evidenciar què hi ha a l’interior.
Atractiu i impactant:
L’envàs ha de ser una combinació de forma i colors que resulti Atractiva al consumidor .
Després de la compra:
Fàcil d’obrir:
Establir dispositius que permetin una obertura fàcil.
Comoditat:
Si es tracta d’un envàs que conté un producte d’ús repetitiu, és
Convenient que presenti facilitat d’obertura i tancament.
Facilitat de transport i Emmagatzematge
La marca
La marca es pot definir com Un nom, un terme, un símbolo disseny, o Una combinació de totes, en la que es tracta d’identificar els béns i serveis D’una empresa i diferenciar-los de la competència. La marca engloba dos Elements: el nom i el logotip. El nom és el que es pronuncia i el logotip és la Imatge que s’utilitza per identificar el producte. Amb relació a la marca, cada Empresa pot aplicar una estratègia de marca diferent:
Estratègia de marca Única
Suposa utilitzar el mateix nom per a tots el productes que fabrica
L’empresa. Aquesta tècnica és recomanada en productes semblants com per exemple
“Danone” o “Sony”.
Estratègia de marques múltiples:
En aquest cas l’empresa utilitza més d’una marca; dins
D’aquestes podem trobar tres: ØEstratègia de marques individuals.
Consisteix
A posar un nom diferent per a cada producte que comercialitza. Ex: Inditex ØEstratègia de marca per a línia de productes.
Utilitza el mateix nom per a aquells productes que tenen relació entre
Si. Ex: empresa Pascual utilitza la marca Pascual per a la llet i Zumosol per
Als sucs.
Segones marques
Estratègia de marques de distribuïdor
Són
Aquelles marques fabricades per un industrial i que són ofertes al consumidor
Sota el nom o la marca del distribuïdor o detallista.
El Preu
Què és el preu?
El preu és la quantitat de Diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a Canvia de la seva adquisició.
Fixació del preu basada en la demanda
Per a cada preu ,el nombre de compradors del producte és diferent i, per tant, el nivell de Preu té un impacte diferent sobre els objectius de vendes de l’empresa. La relació entre La quantitat de compres en el mercat d’un producte per a cada nivell de preus Forma la corba de demanda. Per a un bé normal, com més elevat és el preu, menor és la demanda.
Fixació de preu basada en els costos
Un altre mètode per fixar Preus consisteix a afegir el cost del producte un determinat marge de benefici.
Fixació de preu basada en la competència
Fixar Un preu semblant al de la competència
Això es fa quan el producte és poc diferenciat respecte
Del de la competència i quan té una àmplia distribució.
Fixar Un preu per sota del de la competència
Aquí l’empresa pretén compensar el preu més baix amb
Un nombre més gran de clients i així
Aconseguir uns ingressos superiors.Fixar
Un preu per sobre del de la competència.
Això es pot fer quan el client considera el producte
Millor que el de la competència i, per tant, està disposat a pagar més
Estratègia de preus:
Estratègia de preus Màxims
Començar amb un preu molt alt i dirigir el producte a un sector molt reduït
I d’elitEstratègia de preus
De penetració.
Consisteix a introduir el producte en el mercat a un preu més baix que el
De la competència, amb la intenció d’aconseguir una quota de mercat determinada.
Estratègia de preus Psicològics
Es basa en la manera com el mercat percep la quantia del preu i en Associació que fa el consumidor de preu i característiques o atributs del Producte.
ÀPreu acostumat o Habitual.
ÀPreu de prestigi.
ÀPreu arrodonit.
ÀPreu segons valor Percebut.
ÀPreu de referència.