Mesures Educatives per a la Diversitat i Inclusió Escolar
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,52 KB
Mesures Addicionals
- PIM (Programes Intensius de Millora): Alumnat que presenta dificultats generalitzades d'aprenentatge i amb un baix nivell d'assoliment de les competències bàsiques en l'educació primària.
- SEP (Suport Escolar Personalitzat): Recurs de millora per donar resposta a les necessitats individuals d'aprenentatge de cada alumne/a.
- PI (Pla Individualitzat): Eina per a la planificació de mesures en situacions singulars i complexes de determinats alumnes.
- CAD (Comissió d'Atenció a la Diversitat): Planifica actuacions per abordar les diverses necessitats educatives dels alumnes.
Mesures Intensives
- UEC (Unitat d'Escolarització Compartida): Pensades per a alumnes amb risc d'abandonament escolar prematur.
- SIEI (Suport Intensiu a l'Escola Inclusiva): Dotació extraordinària de professionals per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin.
- AIS (Aula Integral de Suport): S'adreça a alumnes amb necessitats educatives especials associades a trastorns mentals greus.
- CEE (Centres d'Educació Especial): Centre on els alumnes amb NEE s'escolaritzen.
- SIAL (Suport Intensiu a l'Audició i el Llenguatge): Suport professional per a alumnes amb discapacitat auditiva severa en centres ordinaris.
- CEEPSIR (Centres d'Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos).
- CREDV (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Visuals): Dona suport a alumnes amb greus dèficits visuals. La seva intervenció es concreta en tres grans àmbits: alumnat i famílies, centres i professorat, i zona educativa.
- CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius): Ofereix serveis de suport als centres educatius per a l'adequació a les necessitats especials de l'alumnat amb greus dificultats d'audició.
- PEC (Projecte Educatiu del Centre): Garanteix una atenció inclusiva per a tots els alumnes.
- NOFC (Normes i Organització del Funcionament del Centre): Reglament de règim intern, que defineix les competències professionals dels treballadors i els drets i deures dels alumnes.
Mesures Universals
Personalització dels Aprenentatges
- Docència compartida
- Aprenentatge entre iguals i cooperatiu
- Treball en projectes
- Racons/Tallers
- Suport digital
- Apadrinament lector
- Servei comunitari
Organització Flexible del Centre
- Horari i espai flexible
- Participació de les famílies
- Gamificació
- Organització inclusiva d'estones de lleure
- Mediadors de pati (guaites)
- Organització dels diferents espais a l'aula
- Docència compartida
Processos d'Acció Tutorial i Orientació
- Acció tutorial individualitzada
- Entrevista família i tutor-alumne
- Tutoria entre iguals
- Cercles de diàleg
- Educació emocional
- Prevenció de situacions de conflicte
- Assemblea de classe
Avaluació Formativa i Formadora
- Rúbrica
- Autoavaluació i coavaluació
- Mapes conceptuals
- Diaris de classe
- Resums
- Portafoli/Carpeta d'aprenentatge
- Bastides de suport