Mesures Educatives per a la Diversitat i Inclusió Escolar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,52 KB

Mesures Addicionals

  • PIM (Programes Intensius de Millora): Alumnat que presenta dificultats generalitzades d'aprenentatge i amb un baix nivell d'assoliment de les competències bàsiques en l'educació primària.
  • SEP (Suport Escolar Personalitzat): Recurs de millora per donar resposta a les necessitats individuals d'aprenentatge de cada alumne/a.
  • PI (Pla Individualitzat): Eina per a la planificació de mesures en situacions singulars i complexes de determinats alumnes.
  • CAD (Comissió d'Atenció a la Diversitat): Planifica actuacions per abordar les diverses necessitats educatives dels alumnes.

Mesures Intensives

  • UEC (Unitat d'Escolarització Compartida): Pensades per a alumnes amb risc d'abandonament escolar prematur.
  • SIEI (Suport Intensiu a l'Escola Inclusiva): Dotació extraordinària de professionals per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin.
  • AIS (Aula Integral de Suport): S'adreça a alumnes amb necessitats educatives especials associades a trastorns mentals greus.
  • CEE (Centres d'Educació Especial): Centre on els alumnes amb NEE s'escolaritzen.
  • SIAL (Suport Intensiu a l'Audició i el Llenguatge): Suport professional per a alumnes amb discapacitat auditiva severa en centres ordinaris.
  • CEEPSIR (Centres d'Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos).
  • CREDV (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Visuals): Dona suport a alumnes amb greus dèficits visuals. La seva intervenció es concreta en tres grans àmbits: alumnat i famílies, centres i professorat, i zona educativa.
  • CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius): Ofereix serveis de suport als centres educatius per a l'adequació a les necessitats especials de l'alumnat amb greus dificultats d'audició.
  • PEC (Projecte Educatiu del Centre): Garanteix una atenció inclusiva per a tots els alumnes.
  • NOFC (Normes i Organització del Funcionament del Centre): Reglament de règim intern, que defineix les competències professionals dels treballadors i els drets i deures dels alumnes.

Mesures Universals

  • Personalització dels Aprenentatges

    • Docència compartida
    • Aprenentatge entre iguals i cooperatiu
    • Treball en projectes
    • Racons/Tallers
    • Suport digital
    • Apadrinament lector
    • Servei comunitari
  • Organització Flexible del Centre

    • Horari i espai flexible
    • Participació de les famílies
    • Gamificació
    • Organització inclusiva d'estones de lleure
    • Mediadors de pati (guaites)
    • Organització dels diferents espais a l'aula
    • Docència compartida
  • Processos d'Acció Tutorial i Orientació

    • Acció tutorial individualitzada
    • Entrevista família i tutor-alumne
    • Tutoria entre iguals
    • Cercles de diàleg
    • Educació emocional
    • Prevenció de situacions de conflicte
    • Assemblea de classe
  • Avaluació Formativa i Formadora

    • Rúbrica
    • Autoavaluació i coavaluació
    • Mapes conceptuals
    • Diaris de classe
    • Resums
    • Portafoli/Carpeta d'aprenentatge
    • Bastides de suport

Entradas relacionadas: