Mediació
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,43 KB
Conflicto:
L’ origen dels conflictes radica en la por individual o col·lectiva a perdre
Allò que es té o bé a no obtenir allò que es desitja. Per tant un conflicte
Sempre té una ACCIÓ de CANVI, la Pertorbadora, i una REACCIÓ o la Resistència
Al canvi. La clau és la Percepció PERSONAL (o psicosocial) que es té d’aquest
Confrontació. Sembla interessant la diferenciació entre necessitat (bàsica per
A la subsistència, desig (pensament on el seu únic objectiu és la satisfacció)
I interés (lluita per preservar el que ja es té).Un conflicte és un desacord
Entre persones (les parts) perque´volen el mateix, pensen diferent o bé
S’ofenen entre sí. En les relacions socials (família, grup d’iguals, entorn
Social) es normal que sorgeixin conflictes. Això no ens ha de preocupar, ni
Espantar o culpabilitzar. El més important és la manera de tractar-los, cal
Resoldre’ls de forma pacífica guanyant quelcom les dues parts; evitant el
Bloqueig o fins i tot l’empitjorament; que és quan una o les dues parts, perceben
Que hi perden o se senten agreujades.
Escales del conflicte:
Cal
Tenir present, el sistema d’escala en l’ús o creixement de la violència (física
O psicologica), per tant la primera intervenció sobre un conflicte, es anar
Baixant els graons d’aquesta escala violenta.Tipifiquem en conflicte d’interès
O de valors, i d’àmbits personal, social, territorial, etc. Però per analitzar
El conflicte, sempre hem d’anar a l’arrel psicosocial, motivadora i de
Percepció del conflicte. (una separacion, conflicto de valores la custodia del
Hijo).Les relacions de poder, i la percepció del mateix per les parts que hi
Intervenen, és la clau de volta del conflicte.
Mediació:
tots els processos de mediació són voluntaris.
Procés voluntari vol dir que si tu no vols formar part en algun moment trenques
La mediació i obres una solució per altres vies. És una proposta alternativa i
La seva finalitat és que les dues parts acceptin satisfactòriament la
Resolució. Potser perden, però ho accepten. La mediació deixa de banda la
Imposició, i quan passa això, entenem que la persona fa uns canvis socials
Respecte al seu comportament. Quan accepto voluntàriament alguna cosa, em
Predisposo a fer un canvi en mi, perquè la societat funcioni d’una altra
Manera. Quan m’imposen a complir una pena no estic d’acord, i quan pugui, això
Ho treure d’alguna manera. La mediació vol canviar el paradigma mental d’una
Persona per ser capaços de fomentar valors en empatia, de resolució de
Conflictes, d’una manera positiva per les dues parts. Un procés finalitza
Voluntàriament quan la part queda conforme amb la solució.
-La mediació és voluntària
-És un procés de confidencialitat
-La mediació és neutral i imparcial
-Otorga poder a les parts i treballa des de les seves potencialitats
-La mediació és recíproca, és cooperativa
-Produeix “acords creatius”
-És un procés flexible
-Hauria de ser eficaç i ràpida
Negociació:
en la mediació és segura una figura de la tercera
Persona mediadora que regula l’intercanvi entre les dues persones, en la
negociació no és imprescindible, encara que pot existir. No és alguna cosa
Necessària. Depèn de la connotació podem arribar a un acord o un altre. Els
Objectius de les dues parts poden ser diferents en la mediació, en canvi, en la
Negociació lluiten per aconseguir el mateix objectiu, però de diferents
Maneres. És prèvia a tot això, no hi ha una tercera persona, simplement ens
Separem i negociem. Són les parts les protagonistes del procés de negociació.
Les dues parts han de quedar conformes de la negociació a la qual arriben.
Obstacles Per a la superació de conflictes
Percepció Incompleta
-Errònia De la realitat (elefant).
-Endrecem el que Creiem veure en categories preestablertes.
-Cal entendre Perquè l’altre percep el problema de manera diferent.
La Visió del tot o res:
-El meu guany és a costa de la Pèrdua de l’altre.
-Aquesta actitud Inhibeix la creativitat i impossibilita imaginar que els beneficis es poden Ampliar, evitant la generació de valor.
-Es poden emprar Modalitats com la persuasió, la coercíó o la recompensa per assolir els seus Objectius tancant-se a altres alternatives.
El Temps
-Radicalitza les Parts.
Suma
Nous actors que dificulten el procés de negociació.
-Fa més Complexes les demandes.
-Provoca que S’acumulin ressentiments, inquietuds, incerteses.
La Mala comunicació i la mala gestió de les emocions
Inici D’una situació conflictiva: Qui domina a qui? Dificultat de control de les emocions. Situacions desalentadores à Reaccions impulsives.
Durant El conflicte: la relació entre les parts presenta Canvis psicològics amb trets negatius: culpa, ira, por, orgull ferit: elements De bloqueig i persistència.
Procés De confirmació negativa de les expectatives: Les parts en pugna perden la capacitat per resoldre els problemes de forma Creativa. Cadascun es va convencent més i més dels interessos maliciosos de L'altre: escalada.