Mediació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,43 KB

Conflicto:


L’ origen dels conflictes radica en la por individual o col·lectiva a perdre Allò que es té o bé a no obtenir allò que es desitja. Per tant un conflicte Sempre té una ACCIÓ de CANVI, la Pertorbadora, i una REACCIÓ o la Resistència Al canvi. La clau és la Percepció PERSONAL (o psicosocial) que es té d’aquest Confrontació. Sembla interessant la diferenciació entre necessitat (bàsica per A la subsistència, desig (pensament on el seu únic objectiu és la satisfacció) I interés (lluita per preservar el que ja es té).Un conflicte és un desacord Entre persones (les parts) perque´volen el mateix, pensen diferent o bé S’ofenen entre sí. En les relacions socials (família, grup d’iguals, entorn Social) es normal que sorgeixin conflictes. Això no ens ha de preocupar, ni Espantar o culpabilitzar. El més important és la manera de tractar-los, cal Resoldre’ls de forma pacífica guanyant quelcom les dues parts; evitant el Bloqueig o fins i tot l’empitjorament; que és quan una o les dues parts, perceben Que hi perden o se senten agreujades.

Escales del conflicte:


Cal Tenir present, el sistema d’escala en l’ús o creixement de la violència (física O psicologica), per tant la primera intervenció sobre un conflicte, es anar Baixant els graons d’aquesta escala violenta.Tipifiquem en conflicte d’interès O de valors, i d’àmbits personal, social, territorial, etc. Però per analitzar El conflicte, sempre hem d’anar a l’arrel psicosocial, motivadora i de Percepció del conflicte. (una separacion, conflicto de valores la custodia del Hijo).Les relacions de poder, i la percepció del mateix per les parts que hi Intervenen, és la clau de volta del conflicte.

Mediació:


tots els processos de mediació són voluntaris. Procés voluntari vol dir que si tu no vols formar part en algun moment trenques La mediació i obres una solució per altres vies. És una proposta alternativa i La seva finalitat és que les dues parts acceptin satisfactòriament la Resolució. Potser perden, però ho accepten. La mediació deixa de banda la Imposició, i quan passa això, entenem que la persona fa uns canvis socials Respecte al seu comportament. Quan accepto voluntàriament alguna cosa, em Predisposo a fer un canvi en mi, perquè la societat funcioni d’una altra Manera. Quan m’imposen a complir una pena no estic d’acord, i quan pugui, això Ho treure d’alguna manera. La mediació vol canviar el paradigma mental d’una Persona per ser capaços de fomentar valors en empatia, de resolució de Conflictes, d’una manera positiva per les dues parts. Un procés finalitza Voluntàriament quan la part queda conforme amb la solució.

-La mediació és voluntària

-És un procés de confidencialitat

-La mediació és neutral i imparcial

-Otorga poder a les parts i treballa des de les seves potencialitats

-La mediació és recíproca, és cooperativa

-Produeix “acords creatius”

-És un procés flexible

-Hauria de ser eficaç i ràpida

Negociació:


en la mediació és segura una figura de la tercera Persona mediadora que regula l’intercanvi entre les dues persones, en la negociació no és imprescindible, encara que pot existir. No és alguna cosa Necessària. Depèn de la connotació podem arribar a un acord o un altre. Els Objectius de les dues parts poden ser diferents en la mediació, en canvi, en la Negociació lluiten per aconseguir el mateix objectiu, però de diferents Maneres. És prèvia a tot això, no hi ha una tercera persona, simplement ens Separem i negociem. Són les parts les protagonistes del procés de negociació. Les dues parts han de quedar conformes de la negociació a la qual arriben.

Obstacles Per a la superació de conflictes

Percepció Incompleta

-Errònia De la realitat (elefant).

-Endrecem el que Creiem veure en categories preestablertes.

-Cal entendre Perquè l’altre percep el problema de manera diferent.

La Visió del tot o res:


-El meu guany és a costa de la Pèrdua de l’altre.

-Aquesta actitud Inhibeix la creativitat i impossibilita imaginar que els beneficis es poden Ampliar, evitant la generació de valor.

-Es poden emprar Modalitats com la persuasió, la coercíó o la recompensa per assolir els seus Objectius tancant-se a altres alternatives.

El Temps

-Radicalitza les Parts.


Suma Nous actors que dificulten el procés de negociació.

-Fa més Complexes les demandes.

-Provoca que S’acumulin ressentiments, inquietuds, incerteses.

La Mala comunicació i la mala gestió de les emocions

Inici D’una situació conflictiva: Qui domina a qui? Dificultat de control de les emocions. Situacions desalentadores à Reaccions impulsives.

Durant El conflicte: la relació entre les parts presenta Canvis psicològics amb trets negatius: culpa, ira, por, orgull ferit: elements De bloqueig i persistència.

Procés De confirmació negativa de les expectatives: Les parts en pugna perden la capacitat per resoldre els problemes de forma Creativa. Cadascun es va convencent més i més dels interessos maliciosos de L'altre: escalada.

Entradas relacionadas: