Mecanismes, Màquines Tèrmiques i Transmissió d'Informació: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,32 KB

Mecanismes Bàsics

Cargol: Px2x3'14xr=Rxb

Politja: Pxr=Rxr

Politja mòbil: Pxh=Rxh/2

Torn: Pxl=Rxr

Trans. per corretja: n1xd1=n2xd2

n1: velocitat politja motriu

n2: velocitat politja conduïda

d1: diàmetre politja motriu

d2: diàmetre politja conduïda.

Engranatges: n1xz1=n2xz2

n1=rpm roda motriu

n2: rpm roda conduïda

z1: nre. dents roda motriu

z2: nre. dents roda conduïda.

Transmissió composta: el primer parell; n1xd1=n2xd2(1) el segon parell; n3xd3=n4xd4

La politja 2 i la 3 giren el mateix n2=n3

Per tant: n2=n4xd4/d3 substituint a(1): n1xd1=n4xd4/d3xd2

Ecuacion

 Trans. comp. engranatges: n1/n4=z2xz4/z1xz3

Mecanisme de fusell-femella:

Ecuacion

 Ph: pas del fusell en mil·límetres.

z: nombre d'entrades del fusell

n: nombre de voltes del fusell.

Pinyó cremallera:

Ecuacion

 n=rpm.

Màquines Tèrmiques

Combustió Externa

Màquines de vapor i turbines de vapor.

Combustió Interna

Motors d'explosió i el de reacció.

Turbina de Vapor

Motor rotatiu format per un rotor amb pales que es mouen impulsades pel vapor. Hi ha dos tipus.

Turbina d'Acció

Formada per una carcassa exterior, en la qual van fixades unes boques d'entrada de vapor, a l'interior hi ha un rotor amb una corona de pales. El vapor fa girar el rotor quan circula a través de les pales. Es fa servir per produir electricitat.

Turbina de Reacció

Formada per parelles de pales amb boques de sortida de vapor oposades en els seus extrems, quan surt el vapor crea un parell de forces que les fa girar.

Motor d'Explosió

Funciona per l'explosió de gasos produïts per una combustió violenta en una cambra tancada que impulsen un pistó connectat a una biela, aquesta transmet el moviment a un cigonyal. El combustible i els gasos entren i surten a través de vàlvules accionades mitjançant lleves.

Motor de 2 Temps

Fan el seu treball en dues curses de pistó. Cursa: recorregut del pistó en una volta del cigonyal, el pistó baixa i puja fins retornar al punt de partida.

Segona cursa: el pistó baixa impulsat per l'explosió, la sortida d'escapament s'obre, i la cambra de combustió es tanca, en la baixada el pistó tanca l'entrada de la mescla de benzina, aire, i oli al càrter i la comprimeix mentre continua baixant fins que queda al descobert l'entrada de combustible a la cambra. Mentre la mescla de combustible va entrant a la cambra, empeny a l'exterior els gasos de l'explosió que podien restar a la cambra.

Motor de 4 Temps

Duuen a terme un treball de 4 temps. Dos grups; de benzina i de dièsel.

4 Fases:

Admissió: la vàlvula d'admissió s'obre, el pistó es desplaça cap avall al llarg del cilindre i aspira una mescla de benzina i aire que penetra en la cambra. L'aire és indispensable, el combustible necessita oxigen per cremar.

Compressió: la vàlvula d'admissió es tanca, el pistó puja i comprimeix la mescla.

L'explosió: es produeix quan la bugia fa saltar una guspira elèctrica, aquesta, encén la mescla, que explota, i la força de l'explosió impulsa el pistó cap avall.

Escapament: la vàlvula d'escapament s'obre, el pistó puja per l'impuls rebut en l'explosió i empeny els gasos de la combustió a l'exterior a través de la vàlvula d'escapament. Mentre el pistó puja i baixa, transmet, mitjançant una biela, el seu moviment al cigonyal, el qual fa girar.

Motors de Reacció

Funcionen impulsats cap endavant per la força dels gasos que surten a gran velocitat per la part posterior del motor. Frank Whittle va construir el primer motor de reacció.

Perquè un avió pugui volar cal equilibrar sobre les ales: l'empenyiment, la resistència de l'aire, la força d'elevació i el pes.

Transmissió d'Informació

La transmissió d'informació es pot dur a terme mitjançant cables o ones de ràdio.

Cables de Coure

Cables coaxials: tenen un conductor interior cobert d'una funda de plàstic, que al seu entorn està coberta per una malla de coure embolicada per una altra funda de plàstic.

Cables de Fibra Òptica

Són finíssims fils de vidre recoberts d'una funda de vidre de menys puresa que, a la vegada, està coberta per una funda de plàstic.

Ones de Ràdio

Pertorbacions produïdes per descàrregues elèctriques que es transmeten en forma d'ones.

Longitud d'ona: distància entre el principi i el final de l'ona i es mesura en m. Les ones poden ser curtes, mitjanes i llargues.

Freqüència: nombre d'ones que es produeixen per unitat de temps, es mesura en segons o en hertzs.

Programació Ones de Ràdio

Emissions d'ona curta: necessiten emissors de menys potència.

Emissions d'ona llarga: necessiten emissors molt potents.

Modulació freqüència: té millor qualitat de so.

Televisió Analògica

Utilitza ones magnètiques per transmetre imatges i so.

Televisió Digital

Emet senyals convertits en bits. Per rebre la televisió digital hi ha 4 opcions: la tv per satèl·lit, la tv per cable, la TDT i la tv a través d'ADSL.

Entradas relacionadas: