El marxisme curarà els malalts

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,2 KB

EL MARXISME CURARÀ ELS MALALTS FITXA TECNICA


 

Títol:


El marxisme curarà els malalts. 

Autora:

Frida Kahlo (Coyoacán Mèxic 1907-1954) 

Cronologia:

1954 Tècnica:
Oli sobre tela Mides:
76x61cm Estil:
Surrealista Tema:
Simbòlic Localització:
Museu Frida Kahlo (Ciutat de Mèxic) 

BIOGRAFIA DE L’AUTORA:

Es l’artista mexicana mes internacional Del s.XX. Quan tenia sis anys va patir una poliomielitis i als divuit tingué un Greu accident de circulació. Durant els llargs períodes de convalescència va Aprendre de manera autodidacta l’art de la pintura, en el qual va reflectir les Profundes seqüeles de l’accident, tant físiques com psíquiques, que va haver de Patir durant tota la seva vida. El 1929 FRIDA es va casar amb el muralista DIEGO RIVERA i el 1932 va tenir un avortament que també va reflectir de manera dramàtica En la seva obra. Quant el contingut ideològic, les seves pintures reflecteixen El seu compris a favor del comunisme Descripció FORMAL:
La pintura s’estructura a partir de l’autoretrat En primer terme, que reforçat per la situació simètrica en diagonal de les dues Crosses, s’estableix com a eix central. A partir de la seva figura es situen Tots els altres elements escènics, a la seva esquerra, elements relacionats amb El perill imperialista i a la seva dreta, vinculats amb la Pau marxista. A Dalt, en segon pla, el retrat de Karl Marx mira fixament l’espectador i Comparteix el protagonisme amb FRIDA, que també mira l’espectador. Malgrat la simetria, El quadre ofereix una sensació de dinamisme, gracies a les diagonals que formen Les crosses, les grans mans que abracen l’artista i l’àguila imperial. Cada Element del quadre esta tractat amb una intenció realista clara, iels detalls i els contorns es perfilen amb Una fina línia negra. No obstant, aquest Realisme es trenca en la composició global De l’obra, així com també en la representació de la llum i l’elecció cromàtica. Aquests dos aspectes estan supeditats al tema, de tal manera que el vermell (associat al perill) i altres tonalitats fosques com el negre se situen a la Dreta de la tela, al·lusiva a l’imperialisme. En canvi el blau (associat a la Serenitat), el groc i altres gammes clares omplen la superfície esquerra de la Tela i es vinculen positivament al marxisme. 

TEMATICA:

Expressa la utopia que la seva fe política en el Comunisme la podrà alliberar, a ella i a tota la humanitat, del sofriment. Ella S’autoretrata amb una cotilla de cuir(característica en la seva iconografia) Davant un paisatge dividit en dos: la part pacifica i la part amenaçada per la destrucció De la terra. En la primera, banyada per rius blaus, s’eleva el colom de la Pau Entre els països comunistes (URSS i Xina) representats al globus terraqüi. A la Part fosca, travessada per rius de sang, apareix la silueta amenaçadora de la Bomba atòmica i l’àguila americana amb ell cap de l’oncle Sam. La salvació l’encarna El retrat de Marx, d’on surt una ma que ofega l’àguila. Dues mans gegants, una D’elles amb l’ull de la saviesa, simbolitzen el comunisme i aguanten a l’artista De tal manera que prescindeix de les crosses. 

MODELS I INFLUENCIES:

L’obra de FRIDA es extremadament Personal i la major part reflecteix les sensacions traumàtiques de la seva Vida. No obstant, en els seus quadres es poden rastrejar l’interès per l’art precolombí I la seva preocupació política i social, aspecte que comparteix amb el seu Marit DIEGO RIVERA, i amb Jose Clemente OROZCO o Alfara SIQUEIROS. Al 1938 André BRETON va visitar Mèxic i va associar la obra de FRIDA amb el grup Surrealista. Malgrat que les seves obres presentaven un alt grau de similitud Amb el moviment d’avantguarda parisenc, FRIDA va rebutjar aquesta etiqueta al Final de la seva vida.

MAMAN

ESQUEMA: FITXA TECNICA, CONTEXT HISTORIC, ANALISI FORMAL (materials, cromatisme),ANALISI CONCEPTUAL (tema), MODELS PLASTICS (antecedents, influencies) 

FITXA TECNICA Títol:

Maman Autor:
Louise Bourgeois (París 1911-NY 2010) 

Cronologia:

1999 Tipologia:
Escultura exempta Tècnica:
bronze, acer inoxidable i marbre Mides:
8,95x9,80x11,60m Estil:
Expressionista Tema:
Al·legòric Localització:
Museu Gugghenheim (Bilbao) 

BIOGRAFIA DEL AUTOR:

BOURGEOIS considerada una de les Artistes franceses mes importants del s. XX. Nascuda en ple apogeu cubista, BOURGEOIS ingressà a la Sorbone on va estudiar geometria i matemàtiques, que L’ajudaren a perfeccionar l’estil cubista dels primers anys. Posteriorment, assistí A diverses escoles d’art de París i treballa a l’estudi del pintor suís FERNAND LËGER. Al 1998 es trasllada a NY amb el seu marit, i allí abandona la pintura Per dedicar-se a la escultura, amb un estil molt personal i psicològic. 

Entradas relacionadas: