La marca: estratègia de marca única, marques múltiples de marques distribuidores

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,56 KB

Hi hauria d’haver concurrència entre empreses. La concurrència és quan varis poden
participar en el mercat (estan també a la carrera altres empreses). Això es dona quan en
un mateix centre de treball, l’empresari titular contracta la realització de diversos treballs
a diferents empreses (contractes, subcontractes), les quals comparteixen el mateix espai de treball.

Exemple: El director de General Electrics en un programa de TV on es veia la marca d’un aire condicionat que no era de la seva empresa es va posar a fer exercici per suar. Això és competència deslleial.
Diferència tècnica (legal): Marca & Nom comercial
- Marca: El que distingeix al producte d’altres que trobem al mercat. El consumidor
persegueix marques, és el que te valor en el mercat.
- Nom comercial: Defineix a l’empresa (exemple SA).

A partir del registre podem protegir una marca. Una empresa pot registrar dos marques per tal d’adquirir una posició dominant en el mercat.
Que podem registrar com a marca:
- Paraules o combinacions de paraules.
- Figures, imatges, símbols o dibuixos.
- Embalatge.
- Registres sonors.
- Combinació dels anteriors.
Que no podem registrar com a marca:
- Denominacions que serveixin per designar l’espècie, la qualitat, la quantitat, el
destí, el valor, la procedència geogràfica, l’època d’obtenció o altres
característiques genèriques del producte.
- Les que s’hagin convertit en denominacions d’ús habitual del producte original. Ex: celo, kleenex.
- Símbols oficials que no estiguin autoritzats per la pròpia institució d’aquell símbol.
- Insignes, emblemes o escuts no legalitzats internacionalment.
Prohibicions relatives:
- Marques idèntiques a una ja existent.
- Marques semblants a una ja existent, per no crear confusió en el consumidor.
Sol·licitar marca en el registre:
- Web oficina espanyola de patents i marques.
- Agent oficial (gestor) persona qualificada per
gestionar-lo. Les creacions gastronòmiques i la seva aparença
es poden registrar?

- Dret de propietat intel·
lectual:
A Espanya no s’emparen aquests drets de
propietat intel·lectual. A diferència d’altres obres artístiques no es protegeixen els drets d’autor de les creacions culinàries. La protecció de la propietat intel·lectual és molt difícil amb el nostre sistema legislatiu actual.
- Cuina d’autor: Receptari ideat per un determinat cuines que es diferència de la resta per atribuir la creació culinària a una determinada persona. Darrere del plat hi ha una creació original.
- Obra (creació gastronòmica): L’aparensa externa (és difícil defensar), el procés (ingredients, proporcions i tècniques) i el sabor (és mutable, mai tindrem 2 plats iguals).
Encara que a Espanya no s’emparin aquests drets de protecció de la propietat intel·lectual tenim possibles vies de protecció:
- Know-How: Secret comerçial/empresarial (independentment dels ingredients).
- Models d’utilitat: Tècnica o instrument emprat. + La patent d’alguns instruments.
- Competència deslleial

Entradas relacionadas: