Maneres de treballar la força maxima

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,1 KB

BARREJA DE LLUM CONTÍNUA I FLAIX (INTERIOR)


Amb les dues fonts de llum engegades mesurem L’exposició del flaix amb incident. Posem per exemple que ens dona un lectura De f8.

A partir d’aquí col·loquem el fotòmetre en posició De llum continua i si aquest ho permet demanem una lectura amb prioritat de Diafragma, col·locant aquest f8, per a que ens doni la velocitat d’obturació, Per exemple, 1/15.

A la càmera posem f8 i 1/15. D’aquesta manera quan Dispari la càmera, el diafragma es posarà en posició f8 i l’obturador quedarà Obert durant 1/15 segons, el temps suficient per a que un cop s’apagui, la llum Continuí i  actuí fins aconseguir L’exposició necessària.

BARREJA LLUM SOLAR I FLAIX


Mesurem la llum solar sobre la carta gris. Posem Una velocitat d’obturació suficient per sincronitzar el flaix. Seguidament Mesurem amb la carta gris la part d’ombra de la cara i variem la potència del Flaix.

CLAU ALTA

La fotografia en clau alta la podem definir com Aquella en la qual no existeixen negres sinó grisos suaus i blancs si la Fotografia és en blanc i negre o que té tons i colors molt suaus.

En general, podem observar que les fotografies de Clau alta no posseeixen molt contrast i les ombres són suprimides per la Il·luminació, o suprimides més endavant mitjançant algun programari d’edició, Però si ho pots fer a la captura sempre és millor.


Vam utilitzar tres flaixos, un flaix amb difusor Per suavitzar les ombres del objecte, un altre flaix amb un altre difusor que Il·luminava l’escena en general, principalment l’objecte fotografiat i per últim el tercer flaix sense cap difusor que il·luminava el fons. També vam Col·locar dues banderes negres, una al costat del flaix que il·luminava el fons Per a que aquest no ilumines el objecte que vam fotografiar i l’altre al costat Del flaix que il·luminava l’objecte per dirigir la llum i que no s'escampi per L’escena.

Per determinar l’exposició utilitzarem un Fotòmetre per mesurar la llum que reflectia a l’objecte i la llum del fons per Així poder usar el diafragma de treball correcte i la velocitat d'obturació de 1/125, és a dir, la necessària per treballar amb flaixos. Vam posar el flaixos Amb potències altes per així crear l’efecte que buscavem. Per saber la Il·luminació que necessitàvem en la imatge, vam utilitzar el fotòmetre per Determinar el valors necessaris.

CLAU BAIXA


La fotografia en clau baixa és tot el contrari, no Existeixen tons clars o en tot cas són blancs o grisos molt clars que no tenen Gran presència en l’escena. Tot és negre o gris molt fosc. En la fotografia en Color suposaria uns colors foscos i molt saturats. Les imatges de clau baixa S’omplen d’ombres i negres, i s’utilitzen per agregar tensió i suspens dramàtic A l’atmosfera de la fotografia. Les imatges de clau baixa de vegades també Paren esment a les línies i formes, i sent tan plena d’àrees fosques i color Negre, la llum pot reflectir-se fàcilment en aquestes línies i formes Realçant-les entre la foscor.


Posem un flaix il·luminant el fons amb un cono amb Cinefoil, un altre frontal amb niu d’abella il·luminant el bodegó amb una Bandera negra i un altre que feia de contrallum també amb un niu d’abella amb Cinefoil per donar volum a la figura.

Per determinar l’exposició vam utilitzar un Fotòmetre per mesurar la llum que reflectia a l’objecte i la llum del fons per Així poder utilitzar el diafragma de treball correcte.

Calculem La llum incident que li dona a la figura, i automàticament mesurem la llum del Fons. A l’hora d’ajustar la llum a la càmera hem de tenir en compte que entre Els dos diafragmes (fons i figura) hi ha d’havia una diferència màxima de dos Diafragmes.

LIGHTPAINTING

Consisteix A dibuixar amb llum directament a la fotografia, línies, formes o el que sigui Que se't pugui arribar a ocórrer, utilitzant l'aire com a bastidor i disparant A velocitats d'obturació exageradament lentes.

Els traços de llum, són captats pel sensor de la Càmera i queden "dibuixats" directament en la fotografia final.

Aquesta modalitat és molt útil, ja que pots Controlar el que surt a la imatge o deixa de sortir. I és una forma divertida De treballar amb la imaginació i la creativitat.

Per aconseguir aquests efectes, sobretot hem Tingut en compte la velocitat d'obturació, el diafragma i la il·luminació.Quant A la velocitat, l’hem de deixar totalment oberta per fer el que volem. Gràcies A l'obturació oberta, podem anar controlant el que realment volem mostrar en la Imatge. El diafragma, és molt útil, ja que podem eliminar part de les llums del Fons. A part, podem obtenir més o menys profunditat de camp. Respecte la Il·luminació, és tot jugar amb ella. Quan tenim l'obturador totalment obert i estem A les fosques, de seguida que col·loquem un raig de llum, és el primer que Sortirà a la càmera. 

Entradas relacionadas: