Llista de paraules acabades en mp

Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,72 KB

PRIORITATS PER ALS OBJECTIUS DE PLANIFICACIÓ:

  • Facilitar lectura de manera habitual, atenent a diversos perfils lectors.

  • Oferir d’escoltar diariament textos literaris

  • Excercitar la lectura expressiva

  • Crear espais per expressar-se oralment i, alhora, oferir suports per avançar en la conversa.

  • Propiciar la creació de comunitats lectores

  • (falta acabar)


INSTRUMENTS MEDIADORS (quin tipus d’activitats?)

  1. Discussió literària → Conversació sobre lectura; ajudar els nens a descobrir “l’art de les preguntes”.

  • Intervencions clau del mediador:

    • Promoure l’enllaç entre què pensa el lector i la visió del món oferta pel text

    • Afavorir l’articulació de les interpretacions dels lectors

Altres activitats:

  • 30 min lectura diària

  • Projectes literaris com a base de les programacions de les àrees de llengua. Programar algun aprenentatge de l’àrea de llengua que parteixi de la lectura d’un llibre.

  • Préstec setmanal de llibres i trobada setmanal entre els nens

  • “ Faristol de l’elegància”

  • Lectura guiada de títols concrets → Hi ha certs llibres que són més difícils i necessiten una guia. Tots els nens senten curiositat i els agrada aprendre. Cal sortir de la ZDP perquè allò fàcil i que coneixem acaba aborrint, coneixer més obres suposa un repte intel.Lectual que els hi agrada. Però l’hem de guiar perquè no hi hagi certa frustració.

  • El lector convidat, a cicle inicial, en què 3 alumnes exposen, mitjançant un treball gràfic, per què el llibre que presenten (de la biblioteca) és el seu preferit.

  • Recomanacions LIJ per part dels alumnes per penjar als blocs de les classes.


Parlar de llibres és donar forma als pensaments i a les emocions, interpretar què ens vol dir l’autor, amb què em quedo. No vol dir fer una llista d’observacions, ni fer simples preguntes.


Hem d’aprofitar les oportunitats que ens dóna la societat. No hem de carregar nosaltres sols amb aquesta tasca de mediar ni traspassar-la només a les famílies.

SET CLAUS PER VALORAR LES HISTÒRIES INFANTILS:


  1. Veure i llegir: històries a través de codis (text i imatge).

Quan tenim lletra, tenim el text narratiu:

  • Ficció: històries creades pels seus autors.

  • Documentals: ens aporten coneixements de la realitat.


Quan tenim els dos codis alhora: imatge i text:

  • Llibres il·lustrats: el text funciona per si sol.

  • Els àlbums il·lustrats: imatge i text treballen plegats.

  • Còmic i novel·la gràfica: ajuda a construir la ficció.


  1. Seguir històries amb formes diferents (té a veure amb els gèneres).

  2. Escoltar altres veus.

  3. Adonar-se del “gruix” de les paraules i imatges.

  4. Ser l’altre sense deixar de ser un mateix (té a veure amb els personatges).

  5. Ampliar l’experiència del món propi.

  6. Entrar a l’àgora de la tradició

Entradas relacionadas: