La llibertat guiant al poble

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,95 KB

LA LLIBERTAT GUIANT AL POBLE



Eugène Delacroix Títol: La Llibertat guiant el poble. Autor:Eugène Delacroix.  Cronologia: 1830Estil: Romanticisme. Tècnica: Oli sobre tela.  Mides: 2,60 x 3,25 m. Tipologia: Pintura. Localització: Museu del Louvre (París). Lloc: París. Tema: ​Pintura històrica, al·legoria de la llibertat. ESTIL → El seu estil es coneix ara com orientalisme i les seves obres són molt famoses a causa de l'acabat de les seves pinzellades soltes i les seves figures plenes de vitalitat. Les seves obres tenen un intens dramatisme: el seu domini és el moviment. Els seus personatges es mostren agitats I en ple moviment, sovint estan vivint una tragèdia. La passió, la força i l’emoció són trets característics de la seva pintura. Delacroix busca  sorprendre a l'espectador. D’altra banda, els seus quadres tenen molta sensualitat, ratllant amb l’erotisme. Hi ha predomini del color sobre la línia. Destaquen els vermells intensos, especialment en la representació de la sang. La pinzellada és solta, ajudant a crear l'atmosfera i el moviment. El tractament de la llum fa que l’autor pugui accentuar o destacar elements importants, amb llums vibrants i violentes. ANÁLISIS FORMAL → El primer que destaca en la composició és el caràcter asimètric i la sensació d’inestabilitat que ens transmet; això es Déu al fet que l'autor no tracta de mostrar tranquil·litat, sinó tot el contrari: revolució, agitació, incitació a la nació a donar suport al moviment liberal. En general, la composició és piramidal. La figura femenina esdevé l’eix central en relació amb el qual es distribueixen els altres personatges. Al fons apareixen boires i fums de la batalla que dilueixen el paisatge de la ciutat de París, on s’aprecia la silueta de la Catedral de Notre Dame.Geometria: Les línies conformen sensacions de moviment fermes i ondulants, força expressives. Les pinzellades són soltes i ondulades, donant importància a la línia corba. Formes: Les formes són obertes, i predomina la taca vibrant de color sobre la línia, són formes molt contrastades i volumètriques. Les formes del fons són difuses per accentuar el desastre i la destrucció.Llum: Una llum irreal il·lumina la Llibertat amb la bandera tricolor, part del cos de l'infant que està al seu costat, el moribund de la jaqueta blava, el mort semi nu, i les mans i mitja cara de l'home del barret. El tractament de la llum i del color tenen l’objectiu de potenciar el moviment. Cromatisme: El vermell i el blau ressalten entre les tonalitats ocres i grises predominants. Els colors de la bandera simbolitzen la pàtria, la revolució, la llibertat i uneixen sota un mateix propòsit els diferents personatges de les diferents classes socials. Per augmentar la tensió i el moviment afegeix contrastos complementaris al costat de l'oposició dels clarobscurs.  ANALISI CONCEPTUALIconografia i significat: Aquest quadre transforma en al·legoria els fets revolucionaris que es van produir a París els dies 27, 28 i 29 de juliol del 1830 i que van posar fi al regnat dels Borbó a França i van donar pas una monarquia constitucional. La finalitat d’aquesta tela era remarcar l’esperit combatiu i de rebel·lia que va unir el poble francés. La figura femenina mig nua central és una al·legoria de la Llibertat.  En una mà porta un fusell amb una baioneta calada i amb l'altra oneja la bandera francesa i guia als combatents.


Entradas relacionadas: