Llei de Selye

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,13 KB

CERVELL:El neurocientífic Paül MacLean distingeix segons la funció tres cervells que es  troben interconectats: 

El cervell reptilià


Encarregat de les funcions bàsiques i  instintives. El més antic i primitiu de tots els nostres mecanismes cerebrals. Respon a estímul-resposta pel que fa ales probabilitats  d’aprenentatge i no sent, però actua.  

El cervell límbic:


encarregat de les emocions, llaços  socials, creences i valors. 

El cervell cognitiu :
Permet pensar, parlar, imaginar i raonar. És el més recent en la historia de l’evolució. El neocórtex és la part que  ens permet desenvolupar les funcions que considerem més  específicament humanes. 

ATENCIÓ:l’atenció és la facultat que permet seleccionar els estímuls  que rebem, destria quins ens representen més útils i quins són  secundaris. 

Els factors externs són tots aquells que tenen a veure amb la manera de ser  captats els objectes pels sentits. Tenen a veure amb la intensitat de l’estímul. Condicionen en:  

La repetició


La tornada d’una cançó s’acaba fixant en la nosta memòria.

El contrast:

alternança entre colors càlids i colors freds o com destaca una  persona vestida de color groc enmig d’un grup de persones vestides de  negre. 
La novetat, la raresa: una cosa inusual crida més l’atenció El grau de lluminositat i l’angle d’il·luminació:
un objecte vist amb un tipus  de llum o un altre pot resultar familiar o insòlit L’estructura:
és molt més senzill buscar informació en un esquema que en  una llista caòtica, o buscar algú en una filera que en una manifestació 

Els factors interns tenen a veure amb la manera  de ser del qui percep. Responen a la nostra situació anímica i a les  característiques individuals. Per tant són subjectius.  

Són factors interns:

Les necessitats del moment:

la persona amb gana o set és més sensible  als estímuls relacionats amb el menjar i la beguda.

L’interès o la motivació:

quan estrenem sabates ens fixem en les sabates  dels altres La relació amb coses sabudes:
Es copsa millor allò que té a  veure amb el què estàvem pensant o que té a veure amb algun  coneixement previ que no pas allò que no hi té cap connexió  (aprenentatge significatiu) 


PERCEPCIÓ:


És la manera d’interpretar i entendre la informació que rebem que rebem dels  sentits.
llindar mínim (quantitat d’estímul  mínim per poder provocar una sensació conscient) 
llindar màxim (quantitat  d’estímul màxim que podem suportar a partir del qual encara que augmenti la  intensitat no es pot percebre amb més força). Algunes de les lleis formulades per l’escola de la Gestalt: 

Llei de la figura-fons


En una imatge, tenim tendència a focalitzar l’atenció sobre un objecte (figura), descartant la resta (fons) 

La llei de la proximitat:


els elements que són propers en l’espai tendeixen  a ser agrupats  

La llei de continuïtat


Els estímuls que guarden entre si la continuïtat d’una  forma tendeixen a ser percebuts com si formessin part d’una mateixa  figura 

La llei de semblança


Els elements semblants es perceben com si  formessin part d’una mateixa estructura 

La predisposició perceptiva


Sovint veiem o sentim en general allò que  esperem veure i sentir, és a dir, tot allò que encaixa amb les nostres idees  preconcebudes.

LA INTELIGENCIA:


I.El test més conegut  que consisteix en un conjunt de proves que donen l’edat mental de l’individu (el  seu grau de desenvolupament intel·lectual); una vegada determinada aquesta  amb una simple operació matemàtica s’aconsegueix calcular-ne el quocient  intel·lectual (QI)

QI= (edat mental * 100) / edat cronològica

II.Per Gardner, no  tenim una intel·ligència sinó múltiples intel·ligències, cadascuna relativament  independent de la resta. La seva teoria és una reacció contra el que ell creu que  és una reducció inadmisible de la intel·ligència a aspectes purament acadèmics

APRENENTATGE:


l’adquisició i l’emmagatzematge de certa informació (no  heretada biològicament) a la memòria d’un individu per utilitzar-la posteriorment. 

4 ambits:

Els relacionats  amb la conducta, (esdeveniments) l’actitud, (habilitats socials), conceptes  (informació) i estratègies (tècniques). 

Taxonomia de Bloomda, molt  útil per preparar activitats i exàmens amb una gradació dels coneixements de  menor a major dificultat i  complexitat per tal d’adaptar-se a  les necessitats dels estudiants.


Entradas relacionadas: