Llei de Selye
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,13 KB
CERVELL:El neurocientífic Paül MacLean distingeix segons la funció tres cervells que es troben interconectats:
El cervell reptilià
Encarregat de les funcions bàsiques i instintives. El més antic i primitiu de tots els nostres mecanismes cerebrals. Respon a estímul-resposta pel que fa ales probabilitats d’aprenentatge i no sent, però actua.
El cervell límbic:
encarregat de les emocions, llaços socials, creences i valors.
El cervell cognitiu :
Permet pensar, parlar, imaginar i raonar. És el més recent en la historia de l’evolució. El neocórtex és la part que ens permet desenvolupar les funcions que considerem més específicament humanes.
ATENCIÓ:l’atenció és la facultat que permet seleccionar els estímuls que rebem, destria quins ens representen més útils i quins són secundaris.
Els factors externs són tots aquells que tenen a veure amb la manera de ser captats els objectes pels sentits. Tenen a veure amb la intensitat de l’estímul. Condicionen en:
La repetició
La tornada d’una cançó s’acaba fixant en la nosta memòria.
El contrast:
alternança entre colors càlids i colors freds o com destaca una persona vestida de color groc enmig d’un grup de persones vestides de negre.La novetat, la raresa: una cosa inusual crida més l’atenció El grau de lluminositat i l’angle d’il·luminació:
un objecte vist amb un tipus de llum o un altre pot resultar familiar o insòlit L’estructura:
és molt més senzill buscar informació en un esquema que en una llista caòtica, o buscar algú en una filera que en una manifestació
Els factors interns tenen a veure amb la manera de ser del qui percep. Responen a la nostra situació anímica i a les característiques individuals. Per tant són subjectius.
Són factors interns:
Les necessitats del moment:
la persona amb gana o set és més sensible als estímuls relacionats amb el menjar i la beguda.L’interès o la motivació:
quan estrenem sabates ens fixem en les sabates dels altres La relació amb coses sabudes:
Es copsa millor allò que té a veure amb el què estàvem pensant o que té a veure amb algun coneixement previ que no pas allò que no hi té cap connexió (aprenentatge significatiu)
PERCEPCIÓ:
És la manera d’interpretar i entendre la informació que rebem que rebem dels sentits.
llindar mínim (quantitat d’estímul mínim per poder provocar una sensació conscient)
llindar màxim (quantitat d’estímul màxim que podem suportar a partir del qual encara que augmenti la intensitat no es pot percebre amb més força). Algunes de les lleis formulades per l’escola de la Gestalt:
Llei de la figura-fons
En una imatge, tenim tendència a focalitzar l’atenció sobre un objecte (figura), descartant la resta (fons)
La llei de la proximitat:
els elements que són propers en l’espai tendeixen a ser agrupats
La llei de continuïtat
Els estímuls que guarden entre si la continuïtat d’una forma tendeixen a ser percebuts com si formessin part d’una mateixa figura
La llei de semblança
Els elements semblants es perceben com si formessin part d’una mateixa estructura
La predisposició perceptiva
Sovint veiem o sentim en general allò que esperem veure i sentir, és a dir, tot allò que encaixa amb les nostres idees preconcebudes.
LA INTELIGENCIA:
I.El test més conegut que consisteix en un conjunt de proves que donen l’edat mental de l’individu (el seu grau de desenvolupament intel·lectual); una vegada determinada aquesta amb una simple operació matemàtica s’aconsegueix calcular-ne el quocient intel·lectual (QI)
QI= (edat mental * 100) / edat cronològica
II.Per Gardner, no tenim una intel·ligència sinó múltiples intel·ligències, cadascuna relativament independent de la resta. La seva teoria és una reacció contra el que ell creu que és una reducció inadmisible de la intel·ligència a aspectes purament acadèmics
APRENENTATGE:
l’adquisició i l’emmagatzematge de certa informació (no heretada biològicament) a la memòria d’un individu per utilitzar-la posteriorment.
4 ambits:
Els relacionats amb la conducta, (esdeveniments) l’actitud, (habilitats socials), conceptes (informació) i estratègies (tècniques).Taxonomia de Bloomda, molt útil per preparar activitats i exàmens amb una gradació dels coneixements de menor a major dificultat i complexitat per tal d’adaptar-se a les necessitats dels estudiants.