Jolas funtzionala
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,2 KB
1.- Prozesu logiko-matematikoak errazteko beharrezko mekanismoak:
Manipulatzea,
Objektua hartu, eskuekin ukitu eta ahora eraman. Ezinbestekoa
Ingurukoa ezagutzeko. Beharrezkoa da manipulazioa desberdintzea: Ezagutza
Fisikoa: behartu daitekeena eta Ezagutza
Logiko-matematikoa: objektuen arteko erlazioa. Ariketa
Ludikoen bidez, umeak manipulazioa erabiltzen du. Jolas esploratzailea: informazio sentsoriala. Jolas esperimentala: harremanak sortu. Zehaztasun-jolasa: esku trebetasuna. Sormenezko eta eraikuntzazko jolasa: ezaugarri batzuk ezagutu eta
Esploratu behar ditu.
Imitazioa,
Portaera motorretatik kontzeptu sinbolikoetara. Era bi: Berealako
imitazioa eta Aurrez
Ikasitako imitazioa: laguntzarik gabe.
Sailapena,
Inguruko errealitatea era jarraitu batean antolatzea ahalbidetzen
Dion tresna intelektuala da. Objektuak beren berdintasun,
Desberdintasun eta ezagueren arabera ordenatzen ditu.
Errepresentazioa,
Esanahi eta adierazlearen artean desberdintasuna eta koordinazioa
Bilatzea da.
2.- Kontzeptu logiko-matematikoetarako hurbilketa haur-eskolan:
Heziketa
Sentsoriala oso garrantzitsua da.
Nolakotasuna,
Objektuek dituzten ezaugarriak dira. Manipulatu eta esperimentatu
Zentzumenen bitartez. Haurra hazten doan heinean, objektuak
Identifikatu, definitu eta ezagutzeko gai da. Eguneroko
Bizitzakoobjektuak eskaini, naturak eskeintzen dizkigunak. Nolakotasuna
Jolas hauen bidez landu daiteke: Altxorraren
Otzara (6-12), Jolas
Heuristikoa (haurra oinez hasten denean) (1-2 urte), Txokoetan
Antolaturiko ekintza (2 urtetik aurrera).
Kantitatea
(asko-gutxi), nolkotasuna barneratu ondoren izaten da. Haur eskolan,
Behaketa eta manipulazioa lantzen diren bitartean, kantitateari
Dagozkion kontzeotuak lantzen dira: Haurra
Ispuluaren aurrean dagoela zenbat begu dutuen galdetuz eta Gelan
Materiala banatzeko orduan. Ekintza
Horien bitartez, asko, gutxi, pixka bat, bat, bi, hiru,... Lantzen
Dira.
Zenbakia,
Haurrak lehendabizi, kantitatea izendatzen du, zehaztu gabe.
Sailkapena bultzatzea komeni da, Zenbakien kontzeotua barneratzen
Lagunduko dio haurrari. Erabilerari balioa eman, soka kantak.
Neurria,
Aurreko guztiaren ondoren etorriko da; neurri bereko bi objektu
Konparatuko oinarrizko ezagutzak. Luzera,
Azalera, bolumena, pisua.
Espazioa,
Lehenengo bere burua, gero ingurukoa. Harreman zuzena
Gorputz-eskemarekin, dimentsio erreferenteak: goian, behean, aurrean,
Atzean, eskuinean, ezkerrean. Espazioaren
Araketa gorputzaren mugimenduekin hasten da, gero mentalki erikiz,
Beraz antolaketa landu. Jaioberriak
“manta-txokoan” material inguraturik egon, hazten doan heinean,
espazioa egokitu.
Denbora,
Eguneroko bizitzako ohituren bidez. Abiadurarekin erlazionatuta
Dauden arloak (geldiro, bizkor) Jarduerak: Eguneroko
Unearen arabera agurtu. Denbora
Desberdinetako jarduerak elkart;, laranja miazkatu, harri bat
Bota,..