Jolas funtzionala

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,2 KB

1.- Prozesu logiko-matematikoak errazteko beharrezko mekanismoak:



Manipulatzea, Objektua hartu, eskuekin ukitu eta ahora eraman. Ezinbestekoa Ingurukoa ezagutzeko. Beharrezkoa da manipulazioa desberdintzea: Ezagutza Fisikoa: behartu daitekeena eta Ezagutza Logiko-matematikoa: objektuen arteko erlazioa. Ariketa Ludikoen bidez, umeak manipulazioa erabiltzen du. Jolas esploratzailea: informazio sentsoriala. Jolas esperimentala: harremanak sortu.  Zehaztasun-jolasa: esku trebetasuna.  Sormenezko eta eraikuntzazko jolasa: ezaugarri batzuk ezagutu eta Esploratu behar ditu. 
Imitazioa, Portaera motorretatik kontzeptu sinbolikoetara. Era bi: Berealako imitazioa eta Aurrez Ikasitako imitazioa: laguntzarik gabe. 
Sailapena, Inguruko errealitatea era jarraitu batean antolatzea ahalbidetzen Dion tresna intelektuala da. Objektuak beren berdintasun, Desberdintasun eta ezagueren arabera ordenatzen ditu. 
Errepresentazioa, Esanahi eta adierazlearen artean desberdintasuna eta koordinazioa Bilatzea da. 

2.- Kontzeptu logiko-matematikoetarako hurbilketa haur-eskolan:

Heziketa Sentsoriala oso garrantzitsua da. 
Nolakotasuna, Objektuek dituzten ezaugarriak dira. Manipulatu eta esperimentatu Zentzumenen bitartez. Haurra hazten doan heinean, objektuak Identifikatu, definitu eta ezagutzeko gai da. Eguneroko Bizitzakoobjektuak eskaini, naturak eskeintzen dizkigunak. Nolakotasuna Jolas hauen bidez landu daiteke: Altxorraren Otzara (6-12), Jolas Heuristikoa (haurra oinez hasten denean) (1-2 urte), Txokoetan Antolaturiko ekintza (2 urtetik aurrera).




Kantitatea (asko-gutxi), nolkotasuna barneratu ondoren izaten da. Haur eskolan, Behaketa eta manipulazioa lantzen diren bitartean, kantitateari Dagozkion kontzeotuak lantzen dira: Haurra Ispuluaren aurrean dagoela zenbat begu dutuen galdetuz eta Gelan Materiala banatzeko orduan. Ekintza Horien bitartez, asko, gutxi, pixka bat, bat, bi, hiru,... Lantzen Dira. 
Zenbakia, Haurrak lehendabizi, kantitatea izendatzen du, zehaztu gabe. Sailkapena bultzatzea komeni da, Zenbakien kontzeotua barneratzen Lagunduko dio haurrari. Erabilerari balioa eman, soka kantak. 
Neurria, Aurreko guztiaren ondoren etorriko da; neurri bereko bi objektu Konparatuko oinarrizko ezagutzak. Luzera, Azalera, bolumena, pisua. 
Espazioa, Lehenengo bere burua, gero ingurukoa. Harreman zuzena Gorputz-eskemarekin, dimentsio erreferenteak: goian, behean, aurrean, Atzean, eskuinean, ezkerrean. Espazioaren Araketa gorputzaren mugimenduekin hasten da, gero mentalki erikiz, Beraz antolaketa landu. Jaioberriak “manta-txokoan” material inguraturik egon, hazten doan heinean, espazioa egokitu. 
Denbora, Eguneroko bizitzako ohituren bidez. Abiadurarekin erlazionatuta Dauden arloak (geldiro, bizkor) Jarduerak: Eguneroko Unearen arabera agurtu. Denbora Desberdinetako jarduerak elkart;, laranja miazkatu, harri bat Bota,..

Entradas relacionadas: