Jocs Modificats: Guia i Tipologia per a l'Aprenentatge Actiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,88 KB

Jocs Modificats

A partir del model TGfU, es tenen en compte aquests aspectes per dur a terme un joc modificat:

  1. Joc: segons l’edat i l'experiència.
  2. Apreciació del joc: modificacions que hi ha.
  3. Consciència tàctica: entendre els aspectes tàctics per assolir els objectius del joc. No utilitzarem els mateixos aspectes tàctics a les diferents edats grup-classe.
  4. Presa de decisions: què i com ho farem? quins estímuls ens provoca?
  5. Execució d’habilitats: posada en pràctica, tècnica.
  6. Realització: obtenció de resultats.

Guia per Elaborar els Projectes

  1. Coneixement i comprensió de l’esport.
  2. Elaboració de jocs modificats.
  3. Lideratge i participació activa.
  4. Motivació i actitud.

Afegint variants per no perdre la motivació dels infants i incorporar nous aprenentatges i estratègies a desenvolupar.

Exemples de jocs:

  • Pilota caçadora i salvadora: Dos jugadors comencen amb una pilota caçadora. Qui té la pilota no es pot moure, l’objectiu és aconseguir que tota la classe l’acabi parant.
  • El tresor: Dividim la classe en dos grups. Un dels equips té el tresor (qualsevol objecte). L’objectiu és plantar el tresor a la base contrària sense que cap membre de l’equip contrari el pilli.
  • Parelles lligats de braços i canviant (taces): Tots els alumnes tenen parella menys dos jugadors. Un la para i l’altre és pillat. Per aconseguir salvar-se s’ha d’agafar del braç de qualsevol de les parelles. La parella que no li hagin agafat el braç surt a pillar a l’altre participant que no té parella. Així successivament.

És més important la qualitat dels jocs que no pas la quantitat. Hem de proporcionar jocs rics en aprenentatges i útils per als infants. Han de ser jocs moguts i dinàmics.

Hem de ser conscients que no pretenem que els infants aprenguin molta informació de cop sinó que sàpiguen identificar la informació important. Tanmateix hem de crear models mentals que ajudin a moure’s en el seu dia a dia. Hem de promoure el pensament crític i que sàpiguen argumentar els seus pensaments per poder defensar les seves opinions. (fer-se preguntes, iniciativa, argumentar idees, seleccionar informació, analitzar críticament, aprendre a aprendre = organitzar el pensament)

Tipologia dels Jocs Modificats

Jocs modificats a partir de tres esports. A més a més, els hem fet a partir de la següent teoria: Jocs Modificats 1992:

  1. Jocs d'invasió: futbol, bàsquet, rugbi-hockey - mocador: joc del mocador aplicant material de hockey. Substituïm mocador per una pastilla de hockey. (podríem afegir també sticks de hockey segons l’edat) / Futbol - pichi: joc del pichi aplicant el xut de futbol, en cop de llançament amb les mans. / Rugby - flack: Apliquem la dinàmica del rugby, dos equips un defensor i un atacant, l’atacant ha d’aconseguir treure el flack a la persona que tingui la pilota, en cas de treure-la es canvia la possessió de la pilota a l’equip contrari, per tant, es canvien els rols. Per fer-ho més dinàmic i participatiu podem fer que la persona que tingui la pilota no pugui córrer sinó passar-la a la resta de companys.
  2. Jocs de camp dividit: tenis, pàdel, mocador, shootball, datchball.
  3. Joc de bat: kin ball, beisbol, cricket.
  4. Joc de diana: petanca, bitlles.

Entradas relacionadas: