Iva tipus producte brut

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,92 KB

Com Fer funcionar un projecte


Tens que Observar quin es el problema que tens i després buscar respostes per la Solució.


Mira al Teu voltant i transforma-ho, millorar coses/objectes que utilitzem habitualment  


No tenir Por a fallar, s’aprèn dels errors.


Per tirar A endavant un projecte cal arriscar,  tenir Temps, diners i molta energia.


BUSCA – PENSA – CREA – EQUIVOCAT  i torna a començar


Tots tenim Un emprenedor a dins.

· APTITUD:

Capacitat D’una persona per dur a terme una activitat. En que destaques, els teus punts Forts.

· ACTITUD:

Disposició Per comportar-se o obrar. Ajudar als altres i passar a l’acció.


Utilitats Amb una pilota de tenis.

Rols Al bon treball en equip

· Creatiu:

Aporta Idees i solucions.

· Coordinador:

Coordina Les activitats.

· Explorador:

Busca informació i recursos.

· Constructor:

Converteix Les idees en alguna cosa concreta.

· Comunicador:

Elabora i transmet informació.


Qualsevol rol es Important

Com Ser una persona emprenedora

Per ser una persona emprenedora has de observar al teu Entorn. Detectar els problemes i transformar-los en oportunitats per emprendre.

OBSERVA – PREGUNTA – ANOTA

Mirar atentament, busca el problema i posa’l fi.

Crea un quadre d’escenaris, detecta els problemes i busca Solucions.

En equip serà més fàcil.

Pluja D’idees


Una vegada escollit El problema has de saber com triar la idea apropiada, valorant els problemes i Les oportunitats objectivament.

· Escollir la millor oportunitat:

Les idees sorgeixen com a resposta a una necessitat.

· Procés presa de decisions:

Demanar el consentiment del equip, la validació i per Això es imprescindible tenir uns criteris Objectius.

· Rellevància del problema (la solució al nostre problema):

Determina si afecta a molta gent o poca.

· Eficiència:

Canvi Radical o una millora.

· Viabilitat:

Si Podem resoldre aquell problema o no.


Compara més d’un Problema i escull el que tingui més potencial de treball. Sumant les Puntuacions.


Tipus de criteris:


Desenvolupament social

· Motivació

· Diferenciació

· Econòmics


· Filtrar informació es fàcil si saps com fer-ho,


Que es la infoxicació?

La proliferació de continguts que Internet a ha posat al nostre abast. Tenir accés a una gran quantitat D’informació no significa que estiguem més informats


Per solucionar un problema cal tenir la informació adequada


Lei De Pommer: Quanta més informació – més confusió


Abans De plantejar-nos qualsevol projecte es important conèixer el problema, no podem Posar en marxa un negoci sense saber a quin públic ens dirigim.


Contra Mes coneixes el problema més possibilitats tens de probabilitats de trobar la Solució.

QUE SABEM DEL PROBLEMA?  QUE NO SABEM DEL PROBLEMA? 

QUI HA RESOLT ALGUNA COSA SIMILAR?  QUINES CAPACITATS TENIM COM A EQUIP?


Abans De cercar per Internet:


Paraules Clau: que descriuen millor el problema o les millors solucions


Utilització de Filtres, varis idiomes, dates, imatges, vídeos…


Comprova que els resultats concordin amb el que has buscat


Resumeix la informació que trobis de la manera que mes breu et sigui


Hi Ha infinitat de solucions per a cada problema

Que volem solucionar? Com ho farem?

Per emprendre es important treballar la Informació de manera sistemàtica, identificar allò que saps i allò que no saps I abans de solucionar els problemes veure solucions existents

Brian Acton i Jan Koum: fundadors de Whatsapp Van transformar un producte de consum en un producte de primera necessitat Revolucionant la missatgeria instantània


Tots els emprenedors coincideixen en que: Quin es la finalitat del producte? Quins serien els clients? Tipus de canal? Tipus de relació amb els clients?


Sistematitzar La informació:

· Proposta

· Motivació

· El meu producte

· Que es el minicanvas?

Es una eina de gestió que es fa servir Per descriure els diferents elements que componen una proposta empresarial


Preguntes bàsiques (Model de Negoci)

· Què volia fer?

· A qui volia dirigir el producte?


Com traslladaria el seu producte?


Relació amb els clients

Model econòmic: Ingressos i despeses 

Entradas relacionadas: