Iva tipus producte brut
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,92 KB
Com Fer funcionar un projecte
Tens que
Observar quin es el problema que tens i després buscar respostes per la
Solució.
Mira al
Teu voltant i transforma-ho, millorar coses/objectes que utilitzem habitualment
No tenir
Por a fallar, s’aprèn dels errors.
Per tirar
A endavant un projecte cal arriscar, tenir
Temps, diners i molta energia.
BUSCA – PENSA
– CREA – EQUIVOCAT i torna a començar
Tots tenim
Un emprenedor a dins.
· APTITUD:
Capacitat D’una persona per dur a terme una activitat. En que destaques, els teus punts Forts.
· ACTITUD:
Disposició Per comportar-se o obrar. Ajudar als altres i passar a l’acció.
Utilitats
Amb una pilota de tenis.
Rols Al bon treball en equip
· Creatiu:
Aporta Idees i solucions.
· Coordinador:
Coordina Les activitats.
· Explorador:
Busca informació i recursos.
· Constructor:
Converteix Les idees en alguna cosa concreta.
· Comunicador:
Elabora i transmet informació.
Qualsevol rol es
Important
Com Ser una persona emprenedora
Per ser una persona emprenedora has de observar al teu Entorn. Detectar els problemes i transformar-los en oportunitats per emprendre.
OBSERVA – PREGUNTA – ANOTA
Mirar atentament, busca el problema i posa’l fi.
Crea un quadre d’escenaris, detecta els problemes i busca Solucions.
En equip serà més fàcil.
Pluja D’idees
Una vegada escollit
El problema has de saber com triar la idea apropiada, valorant els problemes i
Les oportunitats objectivament.
· Escollir la millor oportunitat:
Les idees sorgeixen com a resposta a una necessitat.
· Procés presa de decisions:
Demanar el consentiment del equip, la validació i per
Això es imprescindible tenir uns criteris
Objectius.
· Rellevància del problema (la solució al nostre problema):
Determina si afecta a molta gent o poca.
· Eficiència:
Canvi Radical o una millora.
· Viabilitat:
Si Podem resoldre aquell problema o no.
Compara més d’un
Problema i escull el que tingui més potencial de treball. Sumant les
Puntuacions.
Tipus de criteris:
Desenvolupament social
· Motivació
· Diferenciació
· Econòmics
· Filtrar informació es fàcil si saps com fer-ho,
Que es la infoxicació?
La proliferació de continguts que Internet a ha posat al nostre abast. Tenir accés a una gran quantitat D’informació no significa que estiguem més informats
Per solucionar un problema cal tenir la informació adequada
Lei
De Pommer: Quanta més informació – més confusió
Abans
De plantejar-nos qualsevol projecte es important conèixer el problema, no podem
Posar en marxa un negoci sense saber a quin públic ens dirigim.
Contra
Mes coneixes el problema més possibilitats tens de probabilitats de trobar la
Solució.
QUE SABEM DEL PROBLEMA? QUE NO SABEM DEL PROBLEMA?
QUI HA RESOLT ALGUNA COSA SIMILAR? QUINES CAPACITATS TENIM COM A EQUIP?
Abans
De cercar per Internet:
Paraules
Clau: que descriuen millor el problema o les millors solucions
Utilització de Filtres, varis idiomes, dates, imatges, vídeos…
Comprova que els resultats concordin amb el que has buscat
Resumeix la informació que trobis de la manera que mes breu et sigui
Hi
Ha infinitat de solucions per a cada problema
Que volem solucionar? Com ho farem?
Per emprendre es important treballar la Informació de manera sistemàtica, identificar allò que saps i allò que no saps I abans de solucionar els problemes veure solucions existents
Brian Acton i Jan Koum: fundadors de Whatsapp Van transformar un producte de consum en un producte de primera necessitat Revolucionant la missatgeria instantània
Tots els emprenedors coincideixen en que: Quin es la finalitat del producte?
Quins serien els clients? Tipus de canal? Tipus de relació amb els clients?
Sistematitzar
La informació:
· Proposta
· Motivació
· El meu producte
· Que es el minicanvas?
Es una eina de gestió que es fa servir Per descriure els diferents elements que componen una proposta empresarial
Preguntes bàsiques (Model de Negoci)
· Què volia fer?
· A qui volia dirigir el producte?
Com traslladaria el seu producte?
Relació amb els clients
Model econòmic: Ingressos i despeses