Iva tipus producte brut
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,7 KB
Tipus De Memòria
MEMÒRIA SENSORIAL
· -és aquell moment de la memòria en La qual la informació es rep a través dels sentits.
· -emmagatzema patrons sensorials no Analitzats en termes de significat.
· -No es pot parlar de memòria en Sentit estricte sinó d'un registre d'estímuls sense cap tipus d'elaboració, tal Com es rep pels sentits que pot ser atès o no.
· -es pot concebre com un moment de Congelació de la informació, de pausa, que permet que altres mecanismes Acudeixin i extreguin part d'aquesta informació per a la seva organització Posterior.
· -la seva durada és mínima i el Temps d'impacte sobre els sentits pot ser d'un segon o menys però és suficient Per decidir un processament més intens o bé descartar.
· -Posseeix una gran capacitat, ja Que tots els òrgans sensorials enregistren.
· -No requereix d'atenció.
· -Les dades es recuperen al prestar Atenció, i el material es transferit de manera automàtica a la MCP.
· -L'oblit es dóna per deteriorament O emmascarament.
MEMÒRIA A CURT TERMINI O IMMEDIATA
· -és una segona pausa més duradora: Uns quants segons, no arriba al minut, per recordar qualsevol informació però Que desapareix ràpidament de la nostra memòria.
· -el volum d'informació processat al Mateix temps és reduït (5 -9 ítems: paraules, números, imatges).
·Aquí ja es produeix un cert nivell D’elaboració de la informació, una interpretació de les dades sensorials, Encara que només es pot usar de forma immediata a la recepció, esborrant-se en El moment en que:
- surti una nova informació
-no hi hagi un esforç de fixació i la informació es repeteixi mentalment Per passar-la a la memòria de llarga durada.
· -Si volguéssim recordar a Posteriori una informació com per ex., una marca o un numero de telèfon, l’hauríem De repetir unes quantes vegades per tal de ser emmagatzemada ja que sinó es Perdria la informació.
· - La informació es recuperada ràpida I fàcilment durant 15 segons.
MEMÒRIA A LLARG TERMINI O CONTINUA
· -és el nivell més avançat ja que Suposa l'emmagatzement d’experiències.
· -Aquí arriben les dades Consolidades mitjançant un procés de deliberació, com per ex., la preparació D’un examen o l'impacte d’una experiència impactant.
· -la memòria a llarg termini és la Fase final del procés memorístic o mnemònic: es recullen i enregistren les Informacions que han passat per la memòria immediata que es queden gravats per Alguna raó: sorpresa, impressió intensa, esforç memorístic, implicació Personal, elevada càrrega emocional...
· -Allò que s'emmagatzema en aquesta Estructura es una barreja del estímul nou i les pròpies interpretacions i Experiències passades, incloent-hi tot el mon subjectiu de la persona: Actituds, emocions, imatges, valoracions, etc.
· - Per ex., Heno de Pravia connecta Amb la nostàlgia i retrotreu sensacions i vivències de joventut
· -en el cas de la publicitat, els ítems a memoritzar fan referència a:
A) identificació de la marca anunciada
B) informació específica sobre la marca: beneficis, imatges, Impressions, sensacions, creences ..
C) reaccions valoratives: reaccions emotives suscitades per l'anunci: Cap a l'anunci i la marca
MESURES DE NOTORIETAT DE MARCA
· - Avaluen el nivell més simple de la Resposta cognoscitiva però són de gran importància ja que expressen la presa de Consciencia per part de l’individu de l'existència d’un producte, marca o Anunci.
· -És el primer graó fonamental per Que es posi en marxa el procés de resposta.