Irakaslearen funtzio eta rolak gaur egungo eskolan
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,58 KB
Irakaslearen funtzio profesionalak
Ikaskuntza erraztea
- Irakasten duen profesionala da.
- Irakaskuntzaren zeregin nagusia: irakasle eta ikasleak harremanetan jartzea.
- Lehen diziplina eta edukiak igortzeaz arduratzen zen; gaur egun, diziplina edo eduki horiek bereganatu behar dituen ikaslearen prozesua kontuan izan, ikasleei ikaskuntza errazteko.
- Irakaslearen rol aldaketa: lehen edukiak transmititu baino ez; orain, bitartekaria eta ikasteko beste erak proposatzen dituena (kontuan hartu ikasleek beraien artean ikas dezaketela).
- Irakasleen rola aktiboagoa da lehen baino.
Bere curriculuma diseinatzea
- Ikaskuntza-egoeretan gauzatuko den lana aurreratzen du.
- Curriculuma eraikitzean: testuingurua eta ditugun ikasle motak kontuan hartu behar.
- Curriculuma zehaztean: edukiak eta metodologia desberdinei buruzko erabakiak hartuz. Adibidez, jarduera-mota desberdinak, denbora antolaketak, baliabide didaktikoak, multzokatzeko moduak (bakarka, bikoteka, talde txikian…).
Taldeko bizitza egituratzea
- Talde lanean emozioak, baloreak eta jarrerak lantzen dira. Harremanen dinamikak kudeatu behar ditugu.
- Elkarbizitzarako esparrua: gelako funtzionamendurako arauak eta ikasleen arteko gatazkak kudeatu behar ditugu.
Ikasleekin elkarreragina erraztea
- Ikasleen arteko eta ikasleen eta curriculum-materialaren edo ikasketa-objektuen arteko elkarreragina erraztuz.
- Irakasleak lankidetza dinamika egituratu behar du, zenbait ikaslek zenbaiti ikasten laguntzeko.
Ebaluatzailea izatea
- Bai irakaskuntza-prozesuen ebaluatzailea, bai ikasitako produktuena ere.
- Ebaluatzekoan bi irizpide dituzte:
- Ikaskuntza kontrolatu egiten dugu: goiko mailetan zentzua izan ahal du.
- Irakatsi-ikasi prozesua baloratu eta informazioa lortu egokitzapenak egiteko. Gaur egun, irakasleak ebaluatzekoan garrantzi handiagoa du.
Ikasleen tutorea eta orientatzailea izatea
- Ikasle guztiak ez direla berdinak.
- Horregatik, tutoreak jarraipen pertsonalizatua egin behar du, beste gelako irakasleen koordinaketaz arduratuz.
- Gurasoekin egiten da lana.
- Gelako elkarbizitza eta funtzionamendua kudeatu beharko du.
- Tutoretza plana aurrera atera beharko luke.
Irakasle-ekipoko kide izatea
- Elkarlanean, ikastetxeko proiektuak partekatuz lan egiten du.
- Lan taldetan koordinatzen dira irakasleen artean zentroko proiektuak aurrera ateratzeko.
- Komisio desberdinak sortzen dira (elkarbizitza, harrera egokia egiteko, gelaz kanpoko jarduerak antolatzeko...).
- Curriculuma aurrera ateratzeko beste lan talde batzuk ere eratzen dira.
- Koordinazio maila desberdinak sortzen dira (tutore guztiak, mailaka, zikloka, etapaka, departamentuka...).
- Koordinazioa, hitz gakoa.
Eskola-elkarteko zati izatea
- Antolamenduan, zuzendaritzan eta ikastetxearen kudeaketan parte hartzen du.
Bere praktikaren ikertzailea izatea
- Irakasleak bere praktika hobetzea eskatuko zaio, hobekuntzarako proposamenak eginez.
- Irakasleak bere praktika ikertu beharko du, berrikuntza proiektuak aurrera ateratzeko.
Egunetik egunera bere lanbidea garatuz ikastea
- Irakaslea bera dena, gelan egiten duena, ziur asko esperientzia-multzo handi eta korapilatsu baten produktua da.
- Etengabeko formakuntzak garrantzi handia du, gaur egungo irakasleari ikasle guztien premiei erantzuna emateko gaitasuna eskatuko zaiolako.