Irakasle Aditua eta Ez-Aditua: Diskurtsoaren Analisia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,96 KB

1. Irakasle Adituaren Diskurtsoaren Eragiketa Nagusiak

Progresio tematikoa ardatz hartuta, aipa eta azal itzazu irakasle adituaren diskurtso honetako eragiketa nagusiak:

  • Gaia zehaztea: Ikasleen aurrejakintzak gogoratzeko eta gaian kokatzeko.
  • Gaia berriro zehaztea: Azalduko duena aurreratuz.
  • Ideia nagusi bat azaltzea: Eta honen ostean, ideiaren birformulazioak eta adibideak ematea, gauza bera beste modu batean azalduz, ikasleek hobeto uler dezaten.
  • Elaborazioa erabiltzea: Kontzeptu bat argitzeko edo gehiago zehazteko, gai berari beste ideia bat gaineratuz.
  • Oinarrizko ideia laburtzea.
  • Beste maila batzuetako ideiak azaltzea.
  • Sasi-ebaluazioa egitea eta amaitzeko ideiaren laburpena.

2. Irakasle Ez-Adituaren Diskurtsoaren Ezaugarriak eta Desberdintasunak

Progresio tematikoari dagokionez, irakasle ez-adituaren diskurtsoak zer motako ezaugarriak ditu? Aipatu irakasle ez-adituaren eta adituaren arteko desberdintasun nagusiak, beheko testuan agertzen denaren arabera:

  • Irakasle ez-adituaren azalpenetan, ideien sekuentziak baino ez daude, hau da, diskurtso telegrafikoa da. Ez dago birformulaziorik, ezta laburpenik ere, eta gainera, ez du ebaluaziorik egiten.
  • Irakasle adituak, ordea, testuingurua (informazio zaharra) negoziatzen denbora eta baliabide gehiago erabiltzen ditu, ikasleen aurrejakintzetara egokituz: Lehenengo eta bigarren ataletan agertzen den bezala, barbaroei buruz zer dakiten azaltzen die, ondoren azalduko dienaren oinarria delako. Ondoren, horiei buruz zer gehiago ikasiko duten azaltzen die (egitura soziala: gizarte egitura, nolako gizartea...).
  • Gainera, ebaluazio ataza sarritan egiten du: "Konforme?", "Bat zatozte?" kasu hauetan lortu nahi duena ez da ikasleen entzutea lortzea, baizik eta haien arreta bereganatzea ere.
  • Azalpenerako lagungarriak diren errepikapenak, birformulazioak (beraz, erdigunea familia bera zen) eta adibideak erabiltzen ditu (informazio berria).
  • Irakasle adituaren ideien garapena ordenatuagoa eta koherenteagoa da ez-adituarena baino. Horretarako, mikroegitura (bigarren mailako ideiak lortzeko erabiltzen diren azalpenak) eta makroegitura (ideia nagusiak) erabiltzen ditu.
  • Erlazio erretorikoak egiten ditu: laburpenak, gai berria aurkeztea, gaia zehaztea, etab.

3. Irakasle Ez-Adituaren Diskurtsoaren Adibidea eta Justifikazioa

Idatzi beheko testua irakasle ez-adituak egingo lukeen eran. Justifikatu laburki egin dituzun aldaketak.

Irakasle Ez-Adituaren Azalpena: Barbaroen Gizarte Egitura

  • Gaia zehaztu: Orain barbaroen egitura soziala ezagutuko dugu.
  • Ideia 1: Herri honen gizarte-egitura familian oinarritzen zen batez ere. Familia hori, era berean, tribuetan batzen edo elkartzen ziren.
  • Ideiaren laburpena: Ikuspegi sozialaren arabera, erdigunea da familia, horixe da oinarrizko ideia.
  • Ideia 2: Haien ekonomia jarduera nagusia abeltzaintza zen.
  • Ideia 3: Kultura baxuko, gutxiko edota zibilizatu gabeko herriak ziren.
  • Ideiaren laburpena: Horrek zera erakusten digu: kultura mota hori oso eskasa zela.
  • Ideia 4: Erlijioari dagokionez, erdigunea izadia edo natura zen.

Aldaketen Justifikazioa

Egin dudan moldaketan, ideien azalpenak eta zenbaitetan laburpenak agertzen dira, birformulaziorik gabe. Esan dudan bezala, irakasle ez-adituek ez dute birformulaziorik eta adibiderik jartzen. Gainera, ez da ebaluazio atazarik agertzen, irakasle ez-adituek ez baitute halakorik erabiltzen. Eta hasierako aurre-jakintzak kendu ditut, irakasle ez-adituak ez baitu denborarik ematen eremu horretan.

Entradas relacionadas: