Intervenció en el desenvolupament motriu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,53 KB

RESUMS SOCIO

NF2. INTERVENCIÓ EDUCATIVA PER A AFAVORIR EL DESENVOLUPAMENT AFECTIU

PERÍODE D’ADAPTACIÓ



el període D’adaptació és el lapse que transcorre des que es produeix la Incorporació del nen o la nena al centre fins a la seva plena Integració. Com afrontar‐lo?


  • Les Nenes i els nens.

  • Les Mares i els pares.

  • Les Educadores i els educadors.

Com Programar‐lo?

  • Anar A l’escola abans de començar el curs.

  • Acompanyament Inicial els primers dies.

  • Acompanyament Esporàdic que es va extingint.

  • Adaptació Completa.

  • Reuníó General amb les famílies.

Intervenció En el període d’adaptació

-dificultats En el procés d’adaptació:

  • Per Motius laborals.

  • Per Malaltia del nen o la nena durant el període d’adaptació.

  • La Pròpia família obstaculitza l’adaptació.

  • La Mare o el pare es prenen lliçències que no els corresponen.

  • Incorporació A mig curs.

-l’adaptació En el canvi de cicle. Particularitats.

-intervenció Quan les mares o els pares se’n van:

  • Segons Si el nen o nena assistia a l’escola o si és la primera vegada.

  • El Prioritari és l’acolliment i l’acompanyament.

  • Prioritat Per les nenes i nens més angoixats.

Regressió De conducta a causa de la gelosia

  • La Regressió de conducta suposa tornar a conductes d’etapes Evolutives anteriors ja superades.

  • Poden Tenir diverses causes, però la més habitual és la gelosia.

  • Solen Estar relacionats amb el sentiment de pèrdua d’afectivitat i Atenció, normalment amb el naixement d’un germà.

  • Diverses Manifestacions: desobediència, retraïment, canvis en l’alimentació I el son, rebequeries o conductes d’enuig cap al bebè.

  • És Convenient que el nen o nena pugui expressar la gelosia.


  • Existeixen Pautes per prevenir la gelosia o atenuar‐ne La seva intensitat.

L’adaptació A les pèrdues i als canvis

-la Deshabituació del xumet.

  • S’aconsella La seva retirada a partir dels dos anys.

  • Cal Actuar de forma coordinada escola i família.

-les Pèrdues de persones importants.

  • És Important que puguin acomiadar‐se De la persona estimada.

  • El Conte com a eina d’ajuda.

-l’adopció, Sobretot si hi ha hagut mancances afectives.

-les Hospitalitzacions llargues o repetitives del nen o nena o un Familiar.

Problemes De comportament quotidià. Les rebequeries

  • Les Rebequeries són normals i molt freqüents en la primera infància.

  • Indiquen Frustració per la incapacitat de fer o aconseguir el que desitgen.

  • El Llenguatge no està suficientment elaborat com per poder expressar Les seves necessitats i els seus sentiments.

  • Existència De pautes per evitar la seva aparició o disminuir‐ne La seva freqüència.

  • Existència De pautes d’actuació quan es produeixen aquestes conductes.

  • Per Les rebequeries no cal preocupar‐se Excessivament

Entradas relacionadas: