Instruments de corda

Enviado por Chuletator online y clasificado en Música

Escrito el en catalán con un tamaño de 21,08 KB

      • La música vocal religiosa es manté en un segónDestaquen misses de Beethoven i Mozart.

      • L’òperaserà la música vocal de moda.

      • Apareixensubgèneres de l’òperaseriosa i bufa.

      • La seriosa es basa en mitologia i llegèndesantigues

      • La bufa en temes qüotidiansbarrejamelodiesespontànies

        • Itàliaés el bressol de l’òpera.

        • Alemanyaapareix el songspielòperapopular que alterna la part cantada amb la parlada de forma similar a la sarsuelaespanyola que apareixerà a la següentèpoca: el romanticisme .

        • Espanyafloreix un nougènere: la tonadilla escènica.Ésbreucòmica i conté danses.

          • França es rebutja el virtuosisme vocal i es cerca la música que dónaprotagonisme a la poesiaCristoph Willibald Gluckcomposal'òperaOrfeu i Eurídice.(Eurídiceenamorada d'Orfeu mor i ellbaixa a l'infern a demanar a Hades que liretorniperò no supera la temptació)

          • Wolfgang Amadeus Mozartserà el compositor mésdestacat. Les seves obres tenen una dinàmicamolt variada: àries,duetscànonscorsdanses (polonesa) …

          • Agrupacions instrumentals:

          • Quartet de corda

          • Violí 1r, violí 2n, viola i violoncel.

          • Agrupacions d’instruments de vent que toquen a l’aire lliure (banda)

          • Creixement de l’orquestra que arriba a tenir 30 músics.

Entradas relacionadas: