Inpresioa egunsentian

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,19 KB

Inpresionismoa

Kontextu historikoa

  • XIX. Mendearen azken laurdena, Frantzian (Paris).

  • Kapitalismoak eragindako aldaketa tekniko, ekonomiko eta sozialen emaitza.

  • Inpresionisten talde-kontzientzia
    .

  • Argazkiak image?W=45&h=3&rev=1&ac=1Pinturan krisian: Zertarako?. Ikerketa, eta pintura tradizionalarekiko haustura.

  • Abangoardia historikoei atea ireki zion.

  • 1874an erakusketa: Nadar fotografoaren estudioan. Akademiak ez zionez gustatzen beraien kuadroak beste aretoetan aurkezten zuten. Adb, Nadar estudioan. 1874tik 1879 bitartean 8 erakusketa egin zituzten.

Ezaugarriak

  • Helburua

    • Naturaren aurreko zirrara adieraztea; bat-batekotasuneko inpresioak.

  • Kolorea

    • Pigmentu berrien sorrera

    • Marrazketa baino garrantzitsuagoa, kolore: kontraste komatikoek sortarazten dute sakonera.

    • Koloreak begian nahasten dira, ez paletan.

  • Argia

    • Argia zen Inpresionistentzat elementurik garrantzitsuena.

    • Argi aldaketak islatu eguneko eta urteko momentu desberdinetan.

  • Formak


    .
    • Pintzelada aske, labur ikusgarrien bidez pintatu.

  • Gaiak

    • Edozein gai margo daiteke; garrantzia daukana ikusmen-inpresioa da.

    • Paisaiari garrantzia, aire libreko pintura. Kanpoan pintatuko dute: Argiaren garrantzia+Konposizioa zaindu gabe.

    • Ere itsasoak eta ibai bazterrak, erreflexuaren eraginez.

Aurrekariak


  • Erromantizismoaren paisaiak: Turner eta Constable.

  • Frantziako paisaigileak: Corot, Barbizongo Eskola

CLAUDE MONET (Paris 1840-1926)

  • Biografia

    • Gaztaroa: Karikaturagile bezala hasi Le Havren.

    • Paris:

      • Academie Suisse. Pisarro ezagutu.

      • Beste akademiak (Gleyre): Renoir, Pissarro, Sisley  ezagutu; aire zabaleko pintura, Barbizongo Eskolarekiko kontaktuak.

      • Gera Franko-prusiaren bitartean (1870-71) Londresen bizi, Turner eta Constableren lana ezagutuz.

      • Nadarren erakusketan parte hartu; argiaren tratamendua, lausoa. Ispiluak, atzean, gelaren sakontasuna islatu.

      • XX. Mende hasieratik, ikusmen-arazoak larritu, baina pintatzen jarraitu ia amaierara arte.

      • Arazo ekonomikoak eta bere buruz beste egiten saiatu.

  • Bere Lanak (mihisearen gaineko oleoak)

    • “Inpresioa. Egunsentia”

      • Gaia: Le Harve-ko portua egunsentiko lainoekin.

      • Teknika: Formak ia desagertu, pintzelkada arina eta enpastatua.

    • “Argenteuil-eko zubia”, “Sain-Lazareko geltokiaren barruldea”, “Londreseko parlamentu ilunabarrean”

    • Gai bereko serieak gauzatu: “Roueneko katedrala”, “Igebelarrak”.


PIERRE-AUGUSTE RENOIR (1841-1919)

  • Biografia

    • Gaszataroa: Paris, portzelanak, haizemaileak, kortinak margozten.

    • Gleyre-n tailerra: Monet, Sisley.

    • Aldi inpresionista: (1870-1883), paisaiak, hiriko gizartea.

    • Aldi “ingreskoa”: estiloaren aldaketa, klasizistagoa.

    • Sarritan aurreko bi estiloak nahstu.

    • 1919an hil, arrakasta sozial eta ofizial izanik.

  • Ezaugarriak

    • Bere estiloa:

      • Inpresionista sentsualagoa, apaingarriagoa, ederragoa.

      • Bizitzeko alaitasuna islatu, pertsonaiak dibertitzen inguru atseginean.

      • Tradizio ahaztu ez: Berpizkunde eta Barrokoaren eraginak, Rokokoarenak (Watteau, Fragonard), Delacroix, Manet.

      • Paleta disdiratsua, argitsu eta bizia.

      • Bigarren aldian, marrazki garbi eta zehatza, platikotasun handi, tokiko koloreak, Rubensen eraginpeko emakumeen biluziak.

    • Gaiak:

      • Jende ondo pasatzen, paisaiak, loreak, umeak, emakume biluziak.

Entradas relacionadas: