Inpresioa egunsentian
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en vasco con un tamaño de 9,19 KB
Inpresionismoa
Kontextu historikoa
XIX. Mendearen azken laurdena, Frantzian (Paris).
Kapitalismoak eragindako aldaketa tekniko, ekonomiko eta sozialen emaitza.
Inpresionisten talde-kontzientzia
.Argazkiak Pinturan krisian: Zertarako?. Ikerketa, eta pintura tradizionalarekiko haustura.
Abangoardia historikoei atea ireki zion.
1874an erakusketa: Nadar fotografoaren estudioan. Akademiak ez zionez gustatzen beraien kuadroak beste aretoetan aurkezten zuten. Adb, Nadar estudioan. 1874tik 1879 bitartean 8 erakusketa egin zituzten.
Ezaugarriak
Helburua
Naturaren aurreko zirrara adieraztea; bat-batekotasuneko inpresioak.
Kolorea
Pigmentu berrien sorrera
Marrazketa baino garrantzitsuagoa, kolore: kontraste komatikoek sortarazten dute sakonera.
Koloreak begian nahasten dira, ez paletan.
Argia
Argia zen Inpresionistentzat elementurik garrantzitsuena.
Argi aldaketak islatu eguneko eta urteko momentu desberdinetan.
Formak
.Pintzelada aske, labur ikusgarrien bidez pintatu.
Gaiak
Edozein gai margo daiteke; garrantzia daukana ikusmen-inpresioa da.
Paisaiari garrantzia, aire libreko pintura. Kanpoan pintatuko dute: Argiaren garrantzia+Konposizioa zaindu gabe.
Ere itsasoak eta ibai bazterrak, erreflexuaren eraginez.
Aurrekariak
Erromantizismoaren paisaiak: Turner eta Constable.
Frantziako paisaigileak: Corot, Barbizongo Eskola
CLAUDE MONET (Paris 1840-1926)
Biografia
Gaztaroa: Karikaturagile bezala hasi Le Havren.
Paris:
Academie Suisse. Pisarro ezagutu.
Beste akademiak (Gleyre): Renoir, Pissarro, Sisley ezagutu; aire zabaleko pintura, Barbizongo Eskolarekiko kontaktuak.
Gera Franko-prusiaren bitartean (1870-71) Londresen bizi, Turner eta Constableren lana ezagutuz.
Nadarren erakusketan parte hartu; argiaren tratamendua, lausoa. Ispiluak, atzean, gelaren sakontasuna islatu.
XX. Mende hasieratik, ikusmen-arazoak larritu, baina pintatzen jarraitu ia amaierara arte.
Arazo ekonomikoak eta bere buruz beste egiten saiatu.
Bere Lanak (mihisearen gaineko oleoak)
“Inpresioa. Egunsentia”
Gaia: Le Harve-ko portua egunsentiko lainoekin.
Teknika: Formak ia desagertu, pintzelkada arina eta enpastatua.
“Argenteuil-eko zubia”, “Sain-Lazareko geltokiaren barruldea”, “Londreseko parlamentu ilunabarrean”
Gai bereko serieak gauzatu: “Roueneko katedrala”, “Igebelarrak”.
PIERRE-AUGUSTE RENOIR (1841-1919)
Biografia
Gaszataroa: Paris, portzelanak, haizemaileak, kortinak margozten.
Gleyre-n tailerra: Monet, Sisley.
Aldi inpresionista: (1870-1883), paisaiak, hiriko gizartea.
Aldi “ingreskoa”: estiloaren aldaketa, klasizistagoa.
Sarritan aurreko bi estiloak nahstu.
1919an hil, arrakasta sozial eta ofizial izanik.
Ezaugarriak
Bere estiloa:
Inpresionista sentsualagoa, apaingarriagoa, ederragoa.
Bizitzeko alaitasuna islatu, pertsonaiak dibertitzen inguru atseginean.
Tradizio ahaztu ez: Berpizkunde eta Barrokoaren eraginak, Rokokoarenak (Watteau, Fragonard), Delacroix, Manet.
Paleta disdiratsua, argitsu eta bizia.
Bigarren aldian, marrazki garbi eta zehatza, platikotasun handi, tokiko koloreak, Rubensen eraginpeko emakumeen biluziak.
Gaiak:
Jende ondo pasatzen, paisaiak, loreak, umeak, emakume biluziak.