Indar kontzerbakorrak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,31 KB

MUGAPENAREN AUZIA


Non dago zientziaren eta zientzia ez denaren arteko muga?Berifikazionismoa: teoria bat zientifikotzat jotzeko enpirikoki egiaztatu behar da.Falsazionismoa: teoria zientifikoak gezurtagarria izan behar du, hau da, ezeztatua izateko arriskua hartu behar du.

JARRERA FILOSOFIKOA GAUR EGUN


Aziak proposatu (galderak), unibertsalista eta diziplinartekoa (errealitatea bere osotasunean kontuan hartzen saiatzen da), kritikoa da (hutsegiteak, falaziak eta manipulazio ideologikoak aurkitzen saiatzen da), argigarria da (hizkuntza ongi ez ulertzearen ondorioz sortutako nahasmenak eragin) eta praktikoa da (helburura bideratutako eta gidatuko gaituen jakintza bat behar dugu)

ERDI AROA:


Kristautasuna nagusi, filosofiaren eginkizuna: kristau-doktrina teologikoaren esanahia argitzen laguntzea//Bibliako irakaspenak (egiak) jardun arrazionalaren bidez azaltzea.

ARO MODERNOA:


ezagutzaren teoria, bi eskola filosofiko: arrazionalismoa (Deskartes, arrazoimena zentzuaren gainetik, matematika ezagutza-eredutzat) enpirismoa (Hume, zentzumenek jasotako datuak hartu behar zituela arrazoimenak abiapuntutzat, haien arabera, jaiotzean gure adimena orri txuria esperientziarekin ikasi) encicl.

ARO GARAIKIDEA


Hermeneutika (Hans-Georg Gadamer) Gizakiarekin lotutako gertakari eta esparruak ezin dira deskribapen objektibo baten bidez ezagutu; ezinbestean subjektiboa den ulermen edo interpretazio (hermeneutiko) baten bidez.Frankfurteko eskola (Jurgen Habermas) mundu teknifikatu bati aurre egiteko erreakzio gisa sortu zen. Teknikaren, zientziaren, kontsumismoaren, kultura masifikatuaren... Kritika erradikala proposatzen du, gure gizartetik gizatasuna ezabatzen duen ororen kritika erradikala.

LOGOS?



1Arrazionala

MAGIA


Apaizak jakintza ezkutu eta magiko horren zaindariak ziren, eta jakintza horrek naturako indar apetatsuei aurre egiteko balio zuen, natura manipulatzeko modu bat zen magia haientzat. Ohikoa zen greziarrak orakuluetara joatea. Leku sakratuak ziren, haietan jainko-jainkosek beren asmoak jakinarazten baitituzten, eta apaizek interpretatzen.

MITOAK


Bere ingurunea ulertzeko ahaleginak, lehen aldiz deskribatzen eta silkatzen dute mundua (kondairzako pertsonaiak, kontakizun fantastikoak, sortzaile ezezagun eta kolektiboa, eta izaera tradizionala eta akritikoa.

EBIDENTZIA


Cuando algo es imposible que sea mentira (es subjektibo)

INTERSUBJEKTIBITATEA


Es verdad si lo acepta cualquier sujeto racional, komunitatearen adostasuan behar du (esto no impide que sea mentira)

Entradas relacionadas: