Impressionisme: Monet, Rodin i Van Gogh

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,83 KB

IMPRE(CH):Ens situem a finals del s.XIX a França,La societat és industrialitzada, diferències entre lesclasses socials.Filosofia   empirista   com a base del pensament dèpoca.  nova concepció de l’artista en aquest context: trenca cànons, pinta el quevol/Moviment que dura poc, només uns Déu anys.Uníó d’un grup d’amics artistes, que viuen una vida bohèmia. Es troben i fantertúlia en els cafès.Els “unia” Manet, el grup es formarà sota el seu magistrat.Exposen a l’estudi del fotògraf Nadar per primera vegadaCaracterístiques/Models:De Courbet:adopten "pintar per gust",De Manet:manera d’entendre la pintura,d’aplicar el color,fer les ombres amb el color,el poc modelatge/Pinzellada de Velázquez i Goya/Paisatge de Turner/els colors es comporten de manera diferent a la qual es comporten a l’estudi/plein air/Desinterès pel tema i interès pel paisatge/Rebuig del clarobscur, Tècnica de taca de color/L’art com a investigació/MONET:Es va mantenir fidel a l’estil, Es trasllada a París a estudia,viatja a Londres,descobreix lapintura del ROMàntic Turner.Allà canvia la seva visió de la pintura.1878, s’instal·la a París on ja serà conegut,Volia copsar la sensació visual que li produïen l’aigua, la llum i l’atmosfera.Era canviant,el portava a utilitzar pintures ràpides xtal de captarla realitat,Importa la visió global, Desmaterialització total dels objectes/SOL:D:Veiem un port amb vaixells, grues i alguna fàbrica fumejant. Destaquen tres petitesembarcacions que naveguen mentre el sol està sortint/EP:Predomini del color,blau grisós i contrast de taronja,Traç gruixut i poc definit.Pinzellada solta i ràpida,llum:Diàfana i homogènia i tènue, no queda clara la profunditat,sense treball tècnic de la perspectiva/C:Les barques fan una diagonal. Destaca la línia de l’horitzó i la vertical en el sol i elreflex.Els elements estan en diferents plans/T:Paisatge de Le Havre, el port/F:estetica/S:visió realista (Voluntat de captar la sensació visual que li produïa la realitat, tal i comho capta amb els seus sentits)/PENSA:D:figura masculina nua asseguda sobre una roca amb actitud reflexiva,recolzant el cap sobre el braç dret, sobre el genollesquerra/És una escultura exempta sedent/C: tancada, ja que tendeix cap al centre/En un principi havia de ser unifacial, però després es va tornar multifacial quan vagafar importància per ella mateixa i no en conjunt d’una porta.És massissa i no està policromada/S:Juga amb les rugositat/EE:El   tractament   anatòmic està molt treballat,Lamusculatura   està   en   tensió, marcada   perquè   elpersonatge està pensant i vol transmetre la tensió de lament/Hi ha una desproporció a les mans, són més grans.L’escultura fa una S, molt sinuosa. Juga amb les líniescorbes. No hi ha dinamisme,estàtica/El personatge està assegut/F:havia de ser decorativa (al Museu de les ArtsDecoratives de París).
Rodin va fer unes portes anomenades Portes de l’Infern –com a commemoració deles portes del Paradís de Ghiberti—. Representaven la Divina Comèdia de Dante,concretament el viatge de Dante a l’infern.El Pensador era la personificació de Dante a l’obra, pensant en el que li esperava al’arribar a l’infern, en el tràgic destí que li arribava a l’home/NO es va acabar aquest projecte i llavors l’obra va agafar significat propi, decorativa/POST: importància al color,i recuperan el dibuix, Van Gogh:
Home turmentat,Incomprès i repudiat,Reflex del seu món interior,Holandès, d’un poble.Mor amb 37 anys i només pinta 10 anys.És delspintors més famosos i cotitzats d’avui dia.Dues grans passions:Religió,el seu pare era pastor protestant i ell va seguir els seuspassos, però als 27 anys va patir una crisi existencial i ho va deixar/Pintura a París, en contacte amb Impressionisme.Després va a viure a Arles, on conviu amb Gauguin.Aquests anys van estar marcats per l’esquizofrènia que patia.La pintura en serà un reflex.El seu germàVafinançar les seves obres.Tècnica:Pinzellada ondulada i empastada combinada amb una pinzellada curta i ràpida,Forts contrastos de color,a París canvia l’estil a impressionista i Arles desenvolupa el seu propi estil dóna importància al color i a la línia/NIT:D:paisatge d’un poble de nit. Veiem cases, muntanyes, vegetació,sobta el cel,destaquen les estrelles que donen vida al paisatge.EP:Predomina el color,Pinzellada   gruixuda,   solta,   empastada   i   juxtaposada,Colors:predominen tons blavosos que es complementen amb els grocsmés ataronjats dels astres del cel.Llum donada pel propi color,no treballada amb perspectiva.La profunditat es dóna amb lesmuntanyes/Primer pla: xiprero/Segon pla: muntanyes i poble/Tercer pla: cel/ C: oberta/Línies:vertical a l’arbre i a l’Església,ihoritzontal a les muntanyes,Dinamisme al cel, molt expressiu/t:paisatge/f:decorativa i terapeutica/S:Representa el paisatge que Van Gogh veia des de la finestra del sanatori on estavaingressat/CARTES:D:Veiem a dos homes en un bar, asseguts en una taula un davant del’altre jugant a cartes7EP:Predomina el color,Pinzellada curta, solta i difosa,Són de diferents tonalitats i gràcies a aixòaconsegueix donar forma i volum als objectes/Color: predominen   els   verdosos,   ocres  i   marronosos  vermellosos.  Destaquen dos elements blancs: la pipa i les cartes/Llum:ve de l’esquerra/P: poca   profunditat/C:tancada,L’obra queda dividida en dos per l’ampolla/El pes visual recauen les mans, reforçat per les mirades i l’ampolla/obra simètrica/T:costumista de la vida de finals del s.XIX/F:decorativa/S:Es creu que hi ha un simbolisme, l’enfrontament entre els dos personatges.

ingressat

Entradas relacionadas: