La ideologia burgesa dominant del Segle XIX es denomina

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,67 KB

1.Un dels primers elements ROMàntics que podem trobar en aquest poema és l'entorn, la natura. El jo poètic el trobem en un turó aïllat de tothom, des d'aquest turó pot observar tot el paisatge, aconseguint així connectar amb l'absolut. En connectar amb aquest absolut és capaç de contemplar-ho tot, pren consciència del poc significant que és comparat amb el món.
El moment del dia es
troba a l'hora del crepuscle, el moment efímer entre el dia i la nit. A l'observar les estrelles reflectides al mar un sentiment de nostàlgia l'envolta, però no tot és un sentiment ROMàntic, ja que a continuació comença a anomenar els seus fracassos. Anomena una sèrie d'objectes com per exemple petxines o castells de sorra, fent referència als poemes, els quals l'aigua se'ls enduu. Aquests poemes destrueixen al jo poètic, però també fan més ampli el coneixement del món. Paradoxa ROMànticaExpressa que les paraules són un reflex d'una emoció real. Finalment,trobem l'ideal ROMànticmàxim. El jo poètic demana poesia eterna, ja que no es conforma només amb elfísic. 2.La Renaixença va consistir en el moviment de recuperació política i cultural que té lloc a Catalunya al segle
XIX. Va néixer de la voluntat de la burgesia catalana, al principi era escrit en
castellà, es van reivindicar per convertir el català en una llengua de prestigi. Ho aconsegueixen finalment. Els objectius principals: Dignificar i recuperar el prestigi de la llengua i literatura catalana Restablir els territoris on es parlava llengua catalana, Rescatar i fixar la literatura popular de transmissió oral, Reivindicar els referents literaris medievals Unificar el model de llengua literària. Potenciar institucions existents i crear-ne de noves (Jocs Florals) Els autors més importants van ser: Jacint Verdaguer (poesia)En defensa pròpia", Àngel Guimerà (teatre) "Mar i cel", i Narcís Oller (novel·la), Pilar prim. La Renaixença incorpora el Romanticisme i el Realisme. La relació que hi ha és que els dos moviments coincideixen en compartir un interès per l'exotisme, l'aventura i imaginació. Predomina un sentiment nacionalista i patriòtic. Tenen l'objectiu de recuperar tradicions i llegendes de la literatura popular.


3.Corrent poètic que apareix a França a mitjans i finals del Segle XIX. Context del simbolisme, la ciutat, l'home modern en mig de les noves tecnologies. Es basa en l'home urbà i la vida nocturna urbana. El simbolisme és una continuació del Romanticisme. Coincideixen en la manera d'entendre l'art, l'art ja no explicar el món sinó que el suplanta. Tant en el simbolisme com en el romanticisme l'art s'entén com una religió i l'artista com un sacerdot. El simbolisme no es basa en la natura com el romanticisme, sinó en la vida nocturna urbana. Els ROMàntics són tràgics,
el simbolisme és el gust per allò malaltís o mòrbid. El Modernisme incorpora aquesta idea de la marginació social cap a l'artista. Creen que
l'art ja no ha d'agradar a ningú.  4.Els moviments d'avantguarda van aparèixer al Segle XX, en els anys vint
i trenta. Van aparèixer com un enfrontament a la tradició occidental i una reacció anti burgesa.
Pretenien començar de nou com si no hagués
hagut res abans, situats en un període d'entre guerres. CaracterístiquesExaltació del progrés (modernitat, velocitat) . Nous elements (electricitat, màquines.). Rebuig de la tradicióartística anterior.Reivindicació de la llibertat, aventura i risc. Admiració per la novetat. Exploració del món oníric a través de l'escriptura. Moviments avantguardistes: Cubisme: França 1907 FuturismesItàlia 1909- FilippoTomasoMarinetti (creador) Dadisme: Zuric 1916 - TristanTzara. Surrealisme: 1924 Expressionisme: alemany començament s. XX 

Entradas relacionadas: