Hezkuntza Sistemari Egindako Kritikak: Illich, Bourdieu, Willis
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 2,96 KB
HEZKUNTZA SISTEMARI EGINDAKO KRITIKAK: Illich, Bourdieu, Willis:
Eskolatzearen teoriak eta desberndintasunak: hezkuntza eta desberdintasunak elkarren artean erlazioa dute. Shaun-en historian ikusten da gizartearen barruan hezkuntzarako dauden desberdintasunak. “Erreproduzio soziala” ikertzen saiatzen dira hezkuntzaren barruan, baina bakoitzak era batera.
- ILLICH: prozesu informalen efektuak “ikasketa plan ezkutu-en” bidez.
- BOURDIEU: etxeko eta hezkuntzako kulturaren arteko erlazio aztertzen du.
- WILLIS: ikasleengan efektu kulturalak eragiten dituzten jokabideak ikertzen ditu hezkuntzan eta lanean.
Teoria guzti hauetan kulturak duen garrantzia azpimarratu behar da.
Illich: ikasketa plan ezkutua: hezkuntzaren teoriaren idazlea izan zen, garapen ekonomiko modernoaren aukako kritikengatik; pertsona autosufizienteak haien profesionaletaz mende egon behar dira. Derrigorrezko eskolatzea defendatzen du, bere ustez eskolak 4 lan basikoak betetzen dituztela:
-Zainketa lekuak izatea
-Pertsonak lanbidetan banatzea
-Balio nagusiak irakastea
-Sozialki onartuak dauden ahalmen eta ezaguerak erraztu
Eduki hauek inkontzienteki irakasten dira, eskola bakoitzak bere ikasketa-lanean, prozedimenduan….ren bidez ematen dira.
Alfabetizazioa: hezkuntzaren progresio honi esker, generoaren pisu handia dauka; zehazki pobreagoak diren lekuetan. Emakumezkoen alfabetizazio tasa pobrezia, ekonimiarekin… erlazionatuak daude.
Deseskolatzea defendatzen du, eskolak berdintasuna eta ahalmenen garapena kaltetzen badute; zergatik ez hautsi haiekin? Eskoletan berak propasatzen ditu hezkuntzarako marko desberdinak:
Errekurtsu materialak ikasketa formalentzako: laborategiak, liburutegiak… gorde beharko litzateke.
Komunikaziozko sareak egon beharko litzateke banako bakoitzak beste bati irakatsi nahi badio edo harekin lan degiteko.