Haurtzaroaren Inguruko Gizarte eta Politika Egituren Antolaketa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,53 KB

HAURTZAROAREN INGURUKO GIZARTE ETA OOLITIKA EGITUREN ANTOLAKETA

Gure gizartean, gizarte eta politika egiturak ditugu. Egitura hauen helburua ordena eta segurtasuna mantentzea, lhentasun publikoak ezartzea eta eskubideak bermatzea dira. Planifikazio normatiboa: Gizarte guztiak bete behar duen arau sistema edo esparru juridiko bat esartzen da. Horretarako erabiliko diren tresnak, legeak eta dekretuak izango dira. Planifikazio estrategikoa: Eremu batean epe ertain-luzean lortu nahi diren helburu estrategikoak ezartzean datza. Horretarako erabiliko diren tresnak politika edo planak dira. Planifikazio taktikoa: Planean ezarri diren ardatz estrategikoak garatzeko egiten den planifikazio zehatzagoari dagokio. Planifikazio operatiboa: Programetan azaltzen diren ekintzak zehatzako planifikaztezan datza. Horretarako erabiltzen dugun tresna proiektua da. ADINGABEEN BABES JURIDIKOARI BURUZKO LEGEEN PRINTZIPIO NAGUSIAK: 1/1996 lehenengo aldiz onartu zen Espainan haurra Babes juridikoa behar duela eta eman behar zaiola. Printzipio nagusiak: Lehentasuna eman adingabearen interes gorenari, hartutako neurriak hezitzaileen esku, familiak lagundu, beren adina dela eta adingabeak babestu behar dira, nazioarteko araudira egokitzea baliatu. Ondorioa: Adingabea Babesteko legearen arabera, adingabeak pertsona aktiboak, parte-hartzaileak eta sortzaileak dira. Haien ingurunean aldatzeko gai dira. NONDIK DATOR 'ONGIZATEAREN KOORDINATZAILEAREN' FIGURA BERRIA IKASTETXEAN? Lopivi legeak Ikastetxe guztientzat Derrigorrezko figura bat ezartzen du: ongizate eta babes koordinatzailea. Eginkizun nagusi hauek izango ditu: Prebentzioari, detekzio goiztiarrari eta babesari buruzko prestakuntza-planais antolatzea, Gizarte-zerbitzuen esku-hartzea behar duten kasuak: koordinatzea, Ikasleen artean tratu onaren kultura eta ongizatea sustatzea, Gatazkak modu baketsuan konpontzeko metodoak sustatzea eta langile guztiei edozein indarkeria-mota prebenitzeko eta babesteko protokoloen berri ematea. ZER NOLAKO KRISIAK AURREIKUSI DAITEZKE FAMILIAN? Pertsona baten bizi-zikloarengatik edo hark betetzen duen paperarengatik aurreikus daitezkeenak dira: Garapen-krisiak, bilakaerarenak edo bizi-zikloarenak, Trantsizio-krisia, Babesgabetasun-krisia, Egiturazko krisiak. Ondorioa: AurreIkusi daitezkeenez prestatu ahal gaitezke krisi hauetarako, gizarteak ere lagundu ahal digu horretan, hezitzaileek ere…


ZEINTZUK IZAN DAITEZKE BESTEAK BESTE ESTRESAREN SEINALE? Estresa, Gorputzak etengabe eta biziki jasaten ditue seinale eta asaldura guztiak: Suminkortasuna, gehiegizko urduritasuna edo depresio-egoera, Botika gehiago kontsumitzea, Jarrera konpultsiboa eta ezegonkortasun emozionala, Insomnioa edo amesgaiztoak, Kontzentratzeko zailtasuna, Antsietatea edo hiperzinesia, Alkohol eta tabako gehiago kontsumitzea, Dardarak edo nerbio-tikak, Palpitazioak, Buruko minak, Irrealtasun-sentsazioa, ahulezia edo bertigoa. Nekea, Bizitzeko gogoa galtzea, Gosea handitzea edo txikitzea Ondorioa: Pertsona bakoitzak modu batera sentitu eta bizi dezake estresa, baina goian aipatutako seinaleak dira ohikoenak. ZEIN FAKTOREAK DUTE ERAGINA DOLUAREN KRISIAN? Dolua, pertsona, egoera, objektu edo animali bat galtzen denean ematen da. Hildako pertsonarekin lotura, heriotzaren ezaugarriak, norberaren izaera, hilzorian dagoena zaintzen parte hartzea, gaaixotasunaren iraupena, laguntza izatea, besteekiko komunikazio maila. Ondorioa: Pertsona bakoitzak dolua ezberdin pasa egiten du. Denbora luzez irauten badu, dolu patologikoa garatu dezake eta kasu horietan gomendagarria da laguntza eskatzea. ZEINTZUK DIRA DOLU PROZESUAREN FASEAK? Dolua, pertsona, egoera, objektu edo animali bat galtzen denean ematen da. Ukapena, amorrua, tristezia, negoziazioa, onarpena. Ondorioa: Pertsona bakoitzak dolua ezberdin pasa egiten du. Denbora luzez irauten badu, dolu patologikoa garatu dezake eta kasu horietan gomendagarria da laguntza eskatzea. ARAZO ANITZEKO FAMILIETAKO KIDE IZATEAK ADINGABEETAN DUTEN ERAGINAK: Elementu horietako batzuk konbinatuz gero, seme-alabentzat suntsitsailea izan daitekeen koktel bat bihurtzen da. Agerikoa da testuinguru horretan igo egiten dela adingabeen arrisku pertsonal eta soziala, eta haien garapen psikosoziala kaltetu egiten dela: Atzerapena heldutasunean, hizkuntzan, praktika psikomotorrean, maitasunean… Irakaskuntzako lehenengo urteetan arazoak eta zailtasunak izatea, eskolara ez joateagatik eta berandu iristeagatik, Arazotsuak ez diren gelakideekin arazoak izatea, Eskolako edo komunitateko jardueretan gutxi parte hartzea edo ez parte hartzea, Nerabeek gizartearen aurkako jokabideak izatea, eta ikasketak uztea eskola-porrotagatik. ARAZO ANITZEKO FAMILIENGANAKO ARRETA: Familia horien arazoak oso konplexuak direnez, eskaerak zenbait erakundetara bideratu behar dira; askotan, profesionalek, poliziak edo komunitateak berak bideratzen dituzte. Familiaren kasuaren arabera, erakunde hauetara jo daiteke: Osasun-erakundeak, Gizarte-erakundeak, Hezkuntza-erakundeak, Erakunde judizialak. Ondorioa: Guk hezitzaile modua hezkuntza erakundean gaudela jakin behar dugu

Entradas relacionadas: