Habermas: Farfurrekok Ilustrazioarentzat Oinarrikoak Ziren Arrazoi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,76 KB

Menaren, askatasunaren eta justiziaren ideiak indarberritu nahi.
Horretako, arrazoi autonomoaren alde. Arrazoimenak bakarrik
justifikau kanpo esperienztia eta askatasuna gidatu behar duten legeak. Eskolakok kritikok pentsamendu modernoarekin uste dutelako
arrazoimenak ez duela lortu gizakia naturan. / Habermasek oinarri
berriak eman 'ekintza komunikatiboaren teorian' bidea. / Habermas
ez ados modernitateaz egindako diagnostikoarekin. Ontzat eman
arrazoi instrumentalari egindako kritika baina uste du arrazoimen
komunikatibo bidez lor daitezkela ilustrazioaren helburuak.


Bere ustez, arrazoi komunikatiboa giza ekintzak ulertzen ahalbide
tzen duten printzipioei buruzko hausnarketa egiten duten arrazoi
mena da. / Berak esan subjektuan oinarritutako arrazoimenaren
edozein ikuspegi desekogia dela. / Ekintza komunikatiboaren ikus
pegia egiaren teoria kontsentsua deriotzonarekin lotuta egon.
Mundu mailako identitate kolektibo berri bat sortzearen alde ager
tu zen. Bere ustez identitate hori moral unibertsal baten bidez gauza
daiteke eta moral hori ikuspegi kontsentsualean oinarrituta egongo
litzateke. Indibidualtasuna eta unibertsaltasuna bat eginda leudeken
identitate kolektibo hori ontologiko, antropologiko edo erlijiosoei



lotuta zeuden lehengoko identitate ereduetatik guztiz desberdina
izango litzateke. Identitate berria lortzeko, ezinbestekoa
litzateke erakunde horiek guztiak elkarrizketarako komunitate
idealaren nolabaiteko gauzatzea. / Beraz habermasen arabera,
giza eskubideen urraketa askoren oinarrian egon diren identitate
eredu zaharrak gainditu egin daitezke eta identitate eredu berri
batez ordezkatu.



Irudi Bakoitzak Errealitatearen Zati 1 Antzematen Du

eta egia ikuspuntu guztiak bateratzearen emaitza da. / Perspekt Orteak
aurre egin nahi eszeptizismoari, erlatibismoari, arrazionalismoari.
Perspektbs, arrazionalis eta erlatibis tartean kokatutako ezagutzari
buruzko ikuspegia da. Bere ustez, egia perspektiba baten araberako
egia da, beste egi askoen osagarri. Perspektibismoa errealitateari so
egiteko ikuspegi zehatzena, perspekti desberdinek perspektiba horren
sortzaile ere biltzen dutelako.


Perspekt Arabera, Errealitatea Ezin Daitekeela Interpretatu

subjektuaren eta objetuaren arteko ohiko bereizkuntza bateratzailearen
eremuan, niaren eta ez niaren arteko aurkaritza hetsian. Niak
guzak bizitu. / Niaren eta gauzen arteko elarrekintza nazioarekin
lotu zuen. Perspektibismoa garatuta arraziobitalismoa sortu, bizi
arrazoimena du oinarri. / Arraziobitalismoaren arabera, arrazoia ez
da bizitzaren gainetik dagoena. Bizitza da errealitatea eta gainerako
guztia bizitzaren menpe dago.

Perspektiba: Teoria Oinarri
ez ikuspunt egoki 1. Erealitateari so bere ikuspt beidau eta hoi errealitat osagaia. Ez bat hobea.
Beatzaileak ikuspt banatan dauden subjetuak, perspek guztiak
berezko balioa. Geroz eta baliotsuago zenbat eta lotuago eon
pertsonak beaietaz duen ikusptu. Bakoitza bere ikuspegiari legal
izan behar. Besten iritziek balio, desberdinak baita. Desadostasuna
autonomiaren seinalea da. Besteen ikusptn ere eskubidea izan.
/ Perspekti errealitateari buruzko ikuspuntuen aniztasuna aldarrikau.
Egia errealitatearen irudi guztien konbinazio antolatu gisa ulertu.
Iurdi bakoitzak errealitatearen ikuspt aniztasuna aldarrikau.

Entradas relacionadas: