Guia professional sobre la distribució i implantació del cabell
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Física
Escrito el en
catalán con un tamaño de 3,11 KB
Distribució del cabell
El cabell no està distribuït d'una manera simètrica i uniforme per tot el cuir cabellut; és a dir, n'hi ha de diferents inclinacions segons la zona. A causa de factors importants com la genètica, ens trobarem agrupacions de direcció diferent (enrere, endavant, a un costat, etc.).
Angle de naixement
El cabell té diferents angles d'inclinació, un aspecte molt important per tallar el cabell:
- 90°: Difícils de tallar perquè es troben molt elevats.
- 45°: Lleugerament amb volum.
- 0°: Adherits al cuir cabellut, sense volum.
Línia de naixement o implantació
És el límit entre el cuir cabellut i la pell de la cara. Depenent del tall, poden ser visibles o cobertes per serrells o laterals llargs. Per aconseguir un bon resultat en les zones de naixement i remolins, cal una profunda observació; si el tall és curt, haurem de buscar la direcció natural del cabell. No podem contrariar mai les implantacions i remolins; sempre hem de seguir la raó dels seus moviments i respectar-los, a no ser que els rasurem.
Línies de naixements frontals
- En pic: Es poden deixar al descobert, és una zona harmoniosa.
- Irregular: Es corregeix amb serrells o bleixos cap al front que no deixin tota la línia d'implantació al descobert.
- Alta: Normalment s'utilitza amb serrells.
- Baixa: Es dissimulen amb serrells.
- Rodona: Si l'amplada i l'alçada són correctes, es pot deixar la seva línia d'implantació al descobert.
Zona de les patilles
- Altes: L'estil de tall ha de deixar una longitud suficient que cobreixi la zona.
- Baixes: El cabell ha de cobrir la zona amb diferents estils.
Naixements al clatell
Poden ser: en pic, en 2 o 3 pics, recte o cap en fora.
Remolins
Són canvis bruscos en la direcció del creixement:
- Front: Importància a l'hora de tallar serrells (centrats o al costat).
- Clatell: Cal observar tant el centre com els costats, sumat a l'observació del naixement.
- Coroneta: Part central, generalment si és un sol remolí o si en són dos als costats.
Tipus de serrells
- Visera: Particions en diagonal, efecte escalat.
- Recte: Partició horitzontal.
- Desigual: Fet amb tisores o navalla.
- Asimètric: Variant del recte.
- Progressiu: Escalat, més curt els cabells del davant de la línia de creixement o naixement del front i més llarg a la zona de la coroneta.
- Contrast: La primera línia de creixement del front la fem molt curta a la seva arrel i la segona línia la deixarem amb bleixos desiguals i més llargs els uns dels altres, deixant que caiguin sobre la primera línia curta, creant un efecte desigual i de contrast.