Globalització i internacionalització empresarial

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,72 KB

Globalització

Extensió de les relacions econòmiques entre diferents països fins a l'extrem de crear una economia mundial en la qual cada economia participant depèn de les altres.

Internacionalització

És l'obertura als mercats internacionals. Les operacions que una empresa fa per vincular-se amb aquests mercats internacionals. En aquest fenomen s'ha de tenir en compte:

  • Manca informació sobre el mercat destinatari
  • Manca personal qualificat
  • Resistència al canvi del conjunt humà que forma l'empresa. Involucra totes les àrees o funcions de l'empresa
  • Distància cultural-psicològica
  • Gustos consumidors diferents
  • Pràctiques de negocis diferents
  • Necessitat d'adaptar-se a la legislació

Empreses multinacionals

Sorgeixen d'un procés d'ampliació de mercats per part de les grans empreses. Són aquelles que operen en dos o més països i no han de dur a terme necessàriament la mateixa activitat. Tenen les característiques següents:

  • Tenen una gran resistència en el mercat i juguen amb avantatge respecte les altres
  • Tenen tecnologia punta, per tant, creixent constantment

La deslocalització

Trasllat d'activitats productives des de països industrialitzats cap a països en desenvolupament que es caracteritzen per tenir nivells sensiblement inferiors de la seva renda per càpita i, per tant, del salari de la població.

  • Empreses que tanquen completament les seves plantes del país d'origen
  • Empreses que redueixen la seva producció a un nivell representatiu al lloc d'origen

Les petites i mitjanes empreses (pimes)

Menys de 50 treballadors i menys de 50 milions € l'any (petita) entre 50 i 250 treballadors i vendes entre 5 i 11 milions (gran). Representen més del 90% d'empreses espanyoles, per tant, tenen gran influència i importància.

  • Poca formació empresarial
  • Poca capacitat financera
  • Qualificació i formació tècnica del personal i obsolescència tecnològica
  • Organització flexible, facilitat de comunicació
  • Integració del personal
  • Desenvolupament en mercats intersticials
  • Creadors de feina

L'empresa i les tecnologies de la informació i la comunicació

  • Globalització econòmica
  • L'economia de la comunicació i el coneixement
  • Internet com una nova forma d'organització

La influència d'internet sobre l'empresa

  • Millor comunicació exterior
  • Més opcions d'inversió i finançament
  • Increment de la productivitat laboral

Interconnexió entre empreses i institucions: Internet permet que les empreses puguin fer més fàcil els seus tràmits, amb més efectivitat i estalviant. O podem veure en:

  • Relació client-proveïdor
  • Banca electrònica
  • Tràmits oficials
  • Informació i assessoria

El pla d'empresa

  1. Presentació del projecte: dades personals, motivació, origen idea...
  2. Estudi de mercat: característiques i tendències del mercat
  3. Pla de marketing: producte, preu, promoció i distribució
  4. Pla operatiu: procés fabricació, recursos necessaris, proveïdors, pla vendes
  5. Aspectes legals: elecció forma jurídica, tràmits, obligacions legals...
  6. Pla econòmic i financer: inversió i finançament, tresoreria, estats financers..

La constitució formal de l'empresa: després de decidir si es crea l'empresa s'inicia el procés de constitució formal

Elecció de la forma jurídica

  • Responsabilitat davant de tercers
  • Capital necessari
  • Nombre de socis
  • Tipus de règim fiscal

Entradas relacionadas: