Gizartea eta Hezkuntza: Egungo Erronkak eta Soluzioak

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,29 KB

GIZARTEA ETA HEZKUNTZA ©

Gizart Garaikide Konplexuan Txertatzeko Arazoak

1. arazoa: Erreferentzi puntua aldatzen diren heinean, identitate arazoen eta adaptazio malguaren aurrean kokatuz. Adibidez: 1989 Alemaniako Arrisia, T. Geozentrikoa → Kopernikoren T. Heliozentrikoa.

2. arazoa: Gizabanakoa gizartearen konplexutasuna dela eta, giza sormenaren aurrean txiki eta indargabe aurkitzen da. Gizakiak espezializaziora jotzen du, baina alderantziz, eraldakuntza estrukturalak sakontzen diren neurrian txertaketa sozialerako bide bat duen bagaje minimoa osatuz eta berriztuz doa. Adibidez, Da Vinci lehen arkitekto, margolaria... Orain bakoitzarentzat pertsona bat.

Zer galdetu? - Gizarte zientzietan didaktikan zein egoera, arazo... planteatu behar ditugu? Zeintzuk ezagutza, gaitasun, baliabide, artazi, zinu... landu behar ditugu gizabanakoa gaurko gizartean txertatzeko?

© Gizakia eta Ingurune Sozialaren Arteko Harremana G. Garaikidean

→ Ohiko gizartetik gizarte modernora eman den aldaketa: Senitarteko egituraz jabetzea eta ber barnean kokatzea ohiko gizartean txertatzeko eta partaidetasun soziala izateko biderik egokiena eta zuzenena zen; gizarte modernoan, aipatutako egitura ororen esparruara murriztuz joan da harik eta gune familiarra mugatu arte.

→ Egoera berria definitzen duten fenomenoek: Gizarte garaikidean, nukleo familiarraren balioa kontuan izan arren, ez ditu senitartekoen egiturak eskaintzen zituen zerbitzu guztiak monopolizatzen. Gizarte garaikidean, posibilitate hauek erakunde desberdinetan banandurik.

→ Guzti hau lortzeko gizabanakoak izan behar duen jarraibidea: Erakunde bakoitzean lortu nahi dugun helburua ezagutzea, jarraitu beharreko pausoak + bideak argi eduki, erabili beharreko dokumentuak eta materialak kontuan izan.

© Hiriko Sozial Ingurunearen Oharmenean Gauzatzen da

Hiriko fenomeno soziala ulertzeak, inguru horretan sartzen diren eskaintzak, pizgarriak eta zerbitzuak ezagutzea.

→ Trebetasun behar dira testuinguru horretan? Puntu horretara heltzeko ibilbideetatik abiatzea / zerbitzuak lortzen diren guneak aurkitzea / hiriko kodeak ulertu / arazoak identifikatu eta aztertu / hautabideak planteatu / balore eta helburuen arabera aukerak eta erabakiak hartu.

→ Zer da hiritartasuna? Inguruaz ohartzen eta jabetzen garen neurriaren arabera bizitzea eta hiritartasun osoa lortuko dugu hiri baliabideen ugariena izatean.

→ Hiriaren ezagutzan naturaren oharpenak zein funtzio jokatzen du? Natura ezin daiteke ahaztu, oreka ez duen hazkundeari mugak ipintzen dizkion substratua eta harmoniazko bizitza sozialarentzat azken erreferentzi puntua baita. Ingurumena, hiri ondarearen atal nagusitzat kontsidera daiteke.

© Gaurko Gizarte Konplexu eta Dinamiko...

→ Esaldiaren esanahia: Ekintza hezitzaileen bidez egokitzapen soziala bultzatu nahi da. Ikuspegi tradizionala da, kontserbadorea. Ohiko gizartearen isla da, gizartea dagoen moduan onartzen du.

3 aprendizai mota:

1. Ikasketa eraberritzailea: Gizartea aldatzen ari da etengabe, guk hauek erakutsi behar ditugu; ezagutza / trebetasun berriak behar dira, azpi-egitura industrial berriak daude, honek lotura ikasketa sortzailearekin, berritzailearekin...

2. Ikasketa aldez-aurregilea: Aurrean daukagun hori beste garai batean egotea nahi da, berau bultzatu, pentsatzea ea posible den mundu desberdinak, alternatiboak, berriak...

3. Ikasketa partehartzailea: Umeak parte erazi erabakietan, eztabaida dezaten, beraiek diseinatuko dute, posiblea da hau udaletxera eramatea.


GIZARTEA ETA ZIENTZIA SOZIALAK

* Zein da Zientzia Sozialen Funtzioa?

a) Gizartea ezagutu eta prozesu sozialarekiko kontzientzia jasotzeko, zientzia fisiko naturaletatik jasotzen ditu ingurunean emankorki bizitzeko bete behar dituen ezagutzak.

b) Gizarte garaikidearen seinale bereziena "aldaketa" da, iraultza zientifiko-teknologikoaren ondorioagatik, sozialak direnez gero arazoak mugatzeko eta argitzeko orduan zientzia sozialen garrantzi hazkorra.

c) Mundu material eta teknologiko honen garapen bizkorra ez dator bat gizakiak daraman garapen geldo eta mugatuaz, desoreka hau gainditzeko hazkunde materialetik hazkunde psikosozialera pasatu beharra dago.

3 orientabide: - Kontserbadorea, erreformista, kritikoa.

* Greko-Erromatar Ezagutza Tipoak eta Ezaugarriak

→ Filosofiaren eremua, asmoa eta galderak:

- Filosofia errealitatearen ezagutza osoaz ohartu eta jabetu nahi zen.

- Asmoa, egia eta izakien esentzia ezagutzea zen.

- Zer dira eta zergatik gertatzen dira gauzak?

→ Filosofiaren barneko arlo garrantzitsuenak:

- Etika (egia, ona) printzipioa, gizakiaren portaerari dagokio.

- Psikologia (psike edo arima aztertzen du).

→ Bizitza sozialaren esparrua aztertzen dituen diziplinak:

1- Oikos (etxea barnean), oikos-aren funtzionamenduaren arauak aztertzerakoan ekonomia sortuko da.

2- Oikos edo etxe multzoaz eratutako polisaren barnean, polisaren gobernu erak, demokrazia / aristokrazia / oligarkia aztertuz politika eratuko da.

→ Denbora, lurralde eta giza jarduerak aztertzen dituen diziplinak eta ezaugarriak:

1) Historia, gertaerak gogorarazteko horretarako gertaerak jaso eta kontatu, herri memoria idatzia bihurtu.

2) Inguruneko herriekin harremanetan jarri zirenean, herrialde horietako paisaia deskribatzen hasi ziren, Geografia deskribatzailea.

3) Herrien ohiturak kontatzen zituzten neurrian, Antropologiaren hasiera.

* XIX.mndea, Hazknd ekonomikoa eta aldakta sozialn garaia da eta onek eragina izango du ezagutza sozialen eremuan. -->Ze galdera?? -Zeintzuk dira giza taldeak mugitzen dituzten indarrak? - Giza taldeen arteko harremanak nola eratzen dira? - Giza taldeen antolakuntza nolakoak dira? --> Ze zientzia sozial sortzn da erantzuna emateko? Soziologia -->Nork sortzen du? Comtek --> Noiz? XIX.mendearen lehen zatian. -->Zertaz aritzen da soziologia eta bere xedea? Soziologia gizarte zibilaz aritzen da ez gizarte politikoaz. Xedea, erreforma sozialerako bideak eskeintzea. Soziologiaren definizioaren atalak 1) Gizakien elkarren arteko erlazioak, gizarte egiturak geologian ematen da. 2) aldaketa sozial dakarten faktoreak 3) INstituzioaren kontrol soziala 4) Rol inguruan osoturiko sist soziala eta rol portaerak. -->Soziologia landutako kontzeptuak Antolakuntza, talde(oinarrizkoak,sekundarioak), aldaketa soziala, sistema soziala, egintza soziala, rola, mailaketa soziala. * Demografia--> Azterketa dmografikoarn jatorrizk iturburuak? aldaketa ekonomikoak, jendetzaren gorabeheren barne harremanak. --> Noiz eta zergatik lortzen du demografia autonomia? XIX.mn, jendetzaren zentsuak, estatuaren beharrak duela eta zergak batez ere, jarraipenaz egiten direnean estatistikan oinarritu lortukodu. --> Demografiaren eremua? Funtsezko unitatea, familia. Gertaera familiarren (jaiotza/ezkontz/heriotza)numeroa eta aldizkatasuna neurtzen ditu eta era berean fenomeno horiek gertatzen diren populazioen egiturak aztrtzn ditu. dmografia gizon eta emakum gutiez aritzn zirn. -->Zrn arabera aztertzen da populazioaren egitura? adinen arabera, sexua, ezkontza egoera, ikasketa maila. -->Demografia funtzioa? Datu demografikoaren ezagutzari esker, gobernuek kasu hainbat premia zehazki aurrez ikusiaz politika planifikatua burutzea. --> Malthus aldaketa ekonomiko.... Populazio legearen 3 hastapenak? 1) Ogibideek derrigorrez mugatzen dute populazioa. 2) Ogibideek gehitzen direnean populazoa hasi egiten da, oztopo nabari batzuk eragozpen e duten bitartean. 3) Populz eta ogibideak maila berean eusteko oztopoak (kontrol morala eta miseria) -->Zeintzuk dira gehiegizko populazioa geldiarazteko 2 bide? 1) POsitiboak, hilkortasun koefizientea gehitzen dutenak (gerra, gosetea) 2)Prebentiboa, jaiotza koefiziente jeizten dutenak (kontrol morala) *XX. mndan sartzean errealitate soziala aldatu. Aipatu itzazu gizarte zientziak eta gizakien ikuspuntuak: Zergatik ematen den ezagutzaren hedapena? a) antropologia --> gizakiaren produkzio kulturalaren edo egitearen ikusp. b) geografia ekologia--> testuinguaren ikuspn. d) zuzenbidea --> bere portaera baldintzatzen duten arauen ikusp. e) politika/soziolog--> bere harremanen bidez sortzen dituen antolakuntza sistmn ikusp. --> Zer faktoreek eragiten dute ezagutzaren prozesuak eta sakontas horretan? a) potentzia eta zehastasun handiagoa lortzen direlakko. b) ezagutza teknikak eta oharmen arlo berriak sortzen ari direlako d) Errealitate berrien ondorioz galdera erantzun eta ezagutz forma berriak agrtzn ari direlk.

Entradas relacionadas: