Gestió de proveïdors i logística

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,41 KB

Proveïdor: persona o empresa que garanteix i efectua el subministrament de béns, serveis o recursos a altres empreses sota les condicions legals de la contratació mercantil.

TIPUS: Segons el tipus de necessitats que cobreixen: Proveïdors de béns, de serveis, de recursos financers.

Segons la posició respecte a l'empresa: interns, externs. Segons el grau de vinculació amb la produccio: artesans, fabricants, distribuïdors, Importadors. Segons el sistema de gestió de qualitat de l'empresa: grau 1, grau2, grau3 i grau4

PROCÉS DE SELECCIÓ DE PROVEÏDORS:

  1. Localització: procés que se desenvolupa per identificar i situar les empreses que poden satisfer les necessitats d'aprovisionament de forma eficient.

Fases: ·Anàlisi de les necessitats d'aprovisionament: conèixer les especificacions tècniques dels productes que cal comprar. ·Establiment de requisits mínims: requisits legals, laborals, de qualitat, de salut i seguretat, de protecció mediambiental, específics en funció dels productes que comercialitzen. ·Recerca i anàlisi de la informació interna: acudir a l'anàlisi dels arxius i les bases de dades de l'emrpesa per aconseguir informació sobre proveïdors que ja has tengut contacte. ·Recerca i anàlisi de la informació externa: Off line: a traves de Cambres de comerç i industria, guies telefoniques; On line: a traves internet. ·Llistat de proveïdors: quan ja has recollit la informació dels possibles proveïdors es plasme tot a dos llistats: llistat preliminar i depurat.

2. Selecció de proveïdors: criteris de selecció, contacte amb els proveïdors i sol·licitud d'ofertes, valoració de les ofertes, elecció dels proveïdors, avaluació dels proveidors.

NEGOCIACIÓ AMB ELS PROVEÏDORS: Negociar és un procés de resolució d'un conflicte entre dues o més parts.

·Fases de la negociació: preparació de la negociació es fonamental, s'ha de recopilar informació sobre el proveïdor, establir objectius, fixar punts...; ·Característiques d'un bon negociador: ha de ser empàtic, a de ser pacient i saber escoltar, a de ser un bon observador, a de tenir capacitat de lideratge, ha de ser flexible i creatiu, a de tenir autodomini i autoconfiança, a de ser persasiu i ha de ser raonable i perseverant; ·Estratègies de negociació: es la forma que tenen les parts de conduir la negociació per assolir objectius: guanyar/perdre i guanyar/guanyar; ·Associació amb proveïdors(comarkership)

Implantació de la logística

Flux de materials: 1 logistica industrial: aprovisionament: emmagatzematge i transport, fabricació, emmagatzematge, muntatge: comercialització; 2 Logística comercial: aprovisionament: emmagatzematge i transport: comercialització. Per altura flux informació

EXTERNALITZAR LA FUNCIÓ LOGÍSTICA: Podem distingir diversos tipus d'operadors logístcs:

·Operadors de primer nivell: transport; ·Operadors de segon nivell: transport i emmagatzematge; ·Operadors de tercer nivell: transport emmagatzematge i gestió d'inventaris i preparació comandes; ·Operadors de quart nivell: operadors de logística integral, transport, emmagatzematge, embalatge i preparació comandes, organització dels sistemes d'informació, operacions de caràcter comercial.

Avantatges: possible disminució dels costos i les inversions en capital, així com una reducció del risc financer, en alguns casos una millora en la qualitat i nivell de servei

Inconvenients: dependència de l'operador logístic, l'empresa pot perdre el control sobre el seu procés operatiu. És possible que els costos siguin més alts que si es duu a terme procés logístic intern.

INCLOURE FUNCIÓ LOGÍSTICA EN UN DEPARTAMENT DE L'EMPRESA:  se sol dur aterme des del departament de comercialització. A les emprese industrials es durà a terme des del dpt de comercialitzacio i del de producció.

CREAR UN DEPARTAMENT DE LOGÍSTICA A L'EMPRESA: Propi de mitjanes i grans empreses. 

  • Planificar la producció en funció de les vendes;
  • Planificar les compres en funció de la producció i el emps d'aprovisionament;
  • Planificar les vendes, sempre en coordinació amb compres, a partir de capacitats productives i de magatzem de productes acabats i de transport.

PLA DE DIRECCIÓ LOGÍSTICA: Document de inclou l'estratègia logística de l'empresa. Per desenvoluparlo cal determinar l'objectiu i especificar i quantificar les accions que s'han de dur a terme.


ANÀLISI DE LA SITUACIÓ: ·Anàlisi estratègic: recopila informació externa i interna sobre els productes; ·Anàlisi operativa: recopila informació interna sobre tasques que es duen a terme a l'empresa.

DEFINICIÓ D'OBJECTIUS: recursos utilitzats, millora dels punts dèbils detectats en la fase anterior, enfortiment dels punts forts detectats en la fase anterior, idoeïtat dels flusos materials, eficiència dels fluxos d'informació. Despres s'ha d'indicar el camí per al seu assoliment.

DEFINICIÓ DE PLA D'ACCIÓ: és la fase mes complicada i important. Quan s'han fet les fases anteriors s'ha d'elaborar un esquema general de l'organització logística que es vol implamentar i elaborar.

CADENA LOGÍSTICA: 1 Cadena de subministrament: sistema integrat per totes les funcions relacionades amb: aprovisionament i gestió de proveïdors, magatzems de matèries primeres i auxiliars, producció, magatzem de productes acabats, transport i canals de distribució. 2 Cadena logística: integrada en la cadena de subministrament, està formada per les funcions d'emmagatzematge, distribució i transport. Objectius: optimitzar el transport, minimitzar la quantitat de productes en estoc i lliurar la mercaderia just a temps.

MODELS DE GESTIÓ LOGÍSTICA: Avantatges del sistema de gestió centralitzada: es tracta de forma integrada tot el flux d'informació, s'aconsegueix major control sobre els fluxos de materials, s'optimitza el cost del transport. Avantatges del sistema de gestió descentralitzat: augmenta la presència del producte en el mercat, aproxima els estocs als clients, disminueix el risc de desproveïment del client.

TRANSPORT EN LA CADENA LOGÍSTICA

·Lloc que ocupa en la cadena de subministrament: intern: es realitza dins l'empresa; extern: es realitza en el canal de distribució. ·Modalitat usada: terrestre, marítim i fluvial, aeri, altres: oleoductes, canonades, cintes...; ·Combinació de les modalitats: Intramodal: es duu a terme per la combinació de vehicles de la mateixa modalitat de transport, intermodal: combinació de dues modalitats de transp. Multimodal: coordinació de és de dues modalitats de transport.; ·Capacitat: de gran capacitat: transportar grans quantitats de mercaderies, De poca capacitat: més ràpid però de molta menor capacitat.

Entradas relacionadas: