Funcions i preparació de l'animador esportiu-sociocultural

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,92 KB

Funcions del monitor:

- Funció de tècnic esportiu:

• Utilitzar l'activitat física per a la consecució d'aprenentatges de tècniques.., tàctiques...

• L'animador esportiu oferirà un ampli ventall de possibilitats motrius perquè el practicant arribi a la seva pròpia forma física adaptant-se a les seves necessitats i interessos, està al servei de la persona, no dels resultats.

- Funció pedagògica, formativa, social i de relació:

Tasques tutorials: procés de desenvolupament de l'alumne i el seu progrés

Tasques organitzatives i de seguretat: gestiona els recursos i organitza els mitjans educatius, condicions materials, sanitàries, de seguretat...

Tasques didàctiques: programa i desenvolupa les activitats, facilita aprenentatges i les adapta segons les característiques de cada grup i persona

Tasques de representació de l'entitat: representa davant la societat, famílies i nois un model d'institució on treballa

Tasques socials, pedagògiques i formatives: educar els valors humans. Aconseguir que el participant adopti conductes socials vàlides i satisfactòries.

L'animador com a agent relacional: La seva funció és potenciar els vincles socials, emocionals i afectius de relació que sorgeixen en el grup (demandes, conflictes, etc.) , així com la integració de les persones en el seu context sociocultural.


Perfil del monitor

L'Animador comunicador: Es precisa cada vegada més exercitar una escolta activa, com facilitadora d'una comunicació que genera confiança i incrementa la connexió amb les necessitats del client.

- Equilibri i maduresa personal: suficient edat per garantir que els problemes que tindrà el nen ja han estat superats pel monitor. Cal tenir equilibri emocional, sense alts i baixos en el seu estat d'ànim, ni cerca d'afecte en els nens per la seva falta en la seva vida personal

- Comportament social cortès amable, obert, comunicatiu i actitud de bona convivència

- Iniciativa, curiositat, imaginació, versatilitat: inventar, adaptar, improvisar, disposició a l'acció

- Esperit de cooperació amb l'equip de monitors

- Actitud d'aprendre

- Estar d'acord amb els principis i valors humans de l'entitat

- Fortalesa física i psíquica: constància, tenacitat, esforç continu...

- Autodisciplina i autocontrol: no perdre la paciència, dominar el cansament...

- Ser polifacètic, ampli; cal fer una mica de tot, animar una vetllada, ensenyar a cosir, cuinar, explicar contes...

Entradas relacionadas: