Funcions importants del departament comercial
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,26 KB
Les funcions més importants del departament comercial (3):
Anàlisi de mercats
: que proporciona la informació que permet a la direcció de l'empresa fixar la seva política i prendre decisions sobre bases segures.
Màrqueting
: que dissenya la política comercial de l'empresa.
Vendes
: que organitza la venda directa i també la relació amb els canals de distribució.
Merca
t: conjunt d'activitats de compra i venda d'un producte dut a terme per dos subjectes econòmics, oferents i demandants.
Demanda d'empresa
: quantitat de compres d'un producte a una determinada empresa durant un període de temps determinat.
Demanda potencial
: quan es fa referència a la quantitat màxima de vendes a la qual es podria arribar en un període de temps determinat.
Quota de mercat
: és la part proporcional del total de vendes que li correspon.
Estudi de mercat
: consisteix a recopilar, elaborar i analitzar informació sobre l'entorn general, la competència i el consumidor.
Fases de l'estudi de mercat
:
- Definició de l'objectiu de la investigació
- Disseny del model d'investigació (les fonts són: informació interna de l'empresa, dades estadístiques oficials publicades, investigacions realitzades fora de l'empresa)
- Recollida de dades (dades primàries i dades secundàries)
- Classificació i estructuració de les dades
- Anàlisi i interpretació de les dades
- Presentació dels resultats (anàlisi del problema, anàlisi de la metodologia que s'ha utilitzat, resultats tècnics, conclusions)
Tipus d'enquestes
: entrevista personal, enquesta telefònica, enquesta per correu, enquesta per correu electrònic i web.
Anàlisi de l'entorn general
: entorn legal, entorn tecnològic, entorn social, entorn econòmic.
Anàlisi de la competència (passos)
:
- Localització dels competidors
- Recerca de la informació necessària
- Comparació de la situació de la competència respecte de l'empresa
Competència
: conjunt d'empreses que fabriquen o comercialitzen en un mateix mercat, un mateix producte o servei.
Anàlisi del consumidor
: s'ha de conèixer les seves necessitats i desitjos per poder satisfer-lo, s'ha d'observar el seu comportament.
Classificació del client segons la seva decisió
:
- Prescriptor: és el professional que recomana el producte i l'opinió la valora el consumidor
- Comprador: és la persona que adquireix el producte però no necessàriament coincideix amb el consumidor
- Consumidor: és qui satisfà una necessitat amb el producte
Hàbits de compra (unes preguntes per acabar l'anàlisi dels consumidors)
: qui compra? on compra? per què compra? quan compra? què compra?
La segmentació de mercat
: és la divisió dels clients en grups de necessitats homogènies.
Criteris de segmentació de mercat
: per sexe, edat, nivell d'ingressos, tipus de famílies, nivell d'estudis, lloc de residència, fidelitat al producte, segons la freqüència de compra, i pel tipus de residència.
Departament comercial
: és l'encarregat de realitzar les activitats necessàries perquè els béns produïts o serveis prestats per l'empresa puguin arribar fins als consumidors.
Productivitat
: és la quantitat de producte que s'obté per unitat de factor productiu aplicat.
Màrqueting
: és el conjunt d'activitats que desenvolupa una empresa per satisfer les necessitats i desitjos del consumidor per aconseguir beneficis.
Elements del màrqueting
: producte, preu, promoció, i distribució.
Producte
: unitat o conjunt de béns i serveis que tenen un grau elevat de substitució entre ells.
Producte diferenciat
: conjunt de béns que són el resultat de variar un o més atributs d'un producte.
Tipus de productes
:
- Productes de consum: tots els que satisfan les necessitats de particulars.
- Productes industrials: són els béns físics adquirits per les empreses i que són utilitzats en la seva activitat específica.
- Serveis: són productes immaterials o intangibles.
Gamma de productes
: són la totalitat d'articles que una empresa ofereix en el mercat a tots els consumidors.
Amplitud de la gamma
: nombre de línies que formen la gamma.
Profunditat de la línia
: nombre de variants que formen la línia de productes.
Cicle de vida d'un producte
: etapa d'introducció o llançament, etapa de creixement, etapa de maduresa, i etapa de declinació o saturació.
L'envàs
:
- Característiques més importants abans de la compra: identificació fàcil, associació de continent i contingut, atractiu i impactant
- Després de la compra: fàcil d'obrir, comoditat, facilitat del transport i emmagatzematge
Marca
: nom que tracta d'identificar els béns i serveis d'una empresa i diferenciar-los dels de la competència (nom i logotip).
El preu
: és un element important en el màrqueting. Es pot definir com la quantitat de diners que el comprador d'un producte determinat dóna al venedor a canvi del producte.
Els preus es poden fixar
: segons la demanda, segons el preu, o basada en la competència (semblant, per sobre, per sota).
La promoció
: és el conjunt de tècniques de màrqueting que tenen com a finalitat comunicar les característiques del producte i ressaltar algunes per potenciar que nous clients el consumeixin i mantenir també els clients habituals.
La publicitat
: és l'acció de transmetre un missatge determinat, utilitzant mitjans de comunicació pagats per una empresa, que tenen la intenció de influir en el comportament del consumidor.
Objectius bàsics de la publicitat
: cridar l'atenció, despertar l'interès, trobar un desig, i aconseguir una actuació.